ישיבת מועצת עיר ראשונה הקדנציה: האופוזיציה התנגדה לאשר תמיכות לעמותות נזקקים ויתומים בכפר סבא

עקב התנגדות נחרצת של האופוזיציה, נדחה אישור התמיכות לעמותות בכפר סבא וירד מסדר היום. בין העמותות: ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, תמיכה בנזקקים ובשורדי שואה

ראש העיר, רפי סער: "היה ראוי לחברי האופוזיציה לפעול באחריות ולאשר את חלוקת התמיכות לעמותות"

 

 

ביום רביעי שעבר, 3/4/2024, התקיימה ישיבת מועצת העיר הראשונה של כפר סבא של המושב ה-33 – ישיבה שהתקיימה לאחר הבחירות ואשר כללה טקס פרידה מחברות וחברי המועצה היוצאים, אישור מינוי סגני ראש העיר ועוד.

במסגרת זו, ביקשה עיריית כפר סבא לאשר עם חברות וחברי מועצת העיר החדשה את המלצת ועדת התמיכות לחלוקת תמיכות לעמותות שונות הפועלות בעיר, על בסיס תקציב השנה שעברה, ולאחר שמסמכי העמותות נבחנו על ידי יועצת חיצונית.

בין העמותות שהיו אמורות לקבל תמיכה, ניתן למצוא את תנועות הנוער השומר הצעיר והנוער העובד והלומד, את עמותת אלומה להנצחת השואה והגבורה, את ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, קרן סיוע לנזקקים כפר סבא, עמותת ,הזן את הכל", קבוצות ספורט ורווחה שונות.

למרות המלצת ועדת התמיכות, שהתכנסה בחודש מרץ, לפיה: "על מנת לאפשר לעמותת להתנהל עד לאישור התקציב (העירוני) ואישור התמיכות, ממליצה ועדת התמיכות לחלוקת תמיכות לעמותות שהגישו בקשה והשלימו את המסמכים" – ירדה ההצעה מסדר יום הישיבה, בעקבות התנגדות נחרצת שהביעו חברי האופוזיציה במועצת העיר.

"למי ששכח מערכת הבחירות הסתיימה, אך השיטה אותה שיטה", מסר ראש העיר, רפי סער. "היה ראוי לחברי האופוזיציה לפעול באחריות ולאשר את חלוקת התמיכות לעמותות המסייעות לאלמנות ויתומי צה"ל, לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, המחלקות מזון לנזקקים ותומכות בשורדי שואה ועוד, מאשר לפעול מתוך מניעים פוליטיים הפוגעים בקהילה. ביקשנו לאשר תמיכה ברשימת עמותות שהגישו את כל המסמכים שנדרשו מהן, ואנו נמשיך לפעול כשרק טובת תושבי עירנו עומדת לנגד עינינו".

יעל סער, חברת מועצת העיר, הגיבה בשם סיעתה של הדר לביא שהתנגדה : "מי שמרחם על בריונים סופו להתאכזר לחלשים. רפי סער יכל להביא את התמיכות לאישור בינואר, פברואר ומרץ ובחר לא לעשות זאת מסיבותיו. לבסוף הביא אותן לאישור בניגוד לחוק ואכן לא יכל לאשר אותן לפי הנחיית היועץ המשפטי לעיריה. במהלך שמזכיר מהלכים של ראש הממשלה הוא מנסה להטיל את האחריות לכשלונו המוסרי והמקצועי על האופוזיציה ועוד באמתלה שהקשר בינה ובין המציאות רחוק. אנחנו מצפים להבאת התמיכות לאישור כחוק ובטוחים שהן יאושרו. לא ניתן לעיריית כפר סבא להתנהל בצורה לא חוקית, וחבל שהיא עובדת כך"

יעל סער. שניה מימין

צילום ציפי שפירא. סיעת הדר לביא. המתנגדים