"אירית מרק מפרגנת לכל העולם ואחותו, חשבתי לעצמי להעלות על נס את פועלה של צדיקה ושמה אירית" / מאת יואב חביב
עידן לא קל עבורי. ברם לא מזיז לי. נילחם כשחל. עתה האזינו לטריק, עת אתה שב מצוברח מטיפול, טול חברה טוב ופנו למסעדה הכי טובה במושבה… נכון שמוליק . סטיקיית הכפר. גילוי נאות : שמוליק חבר כאח לי קרוב ליובל שנים. הייתי בפתיחת המסעדה ליפני ארבעה עשורים.
זכיתי לתת לו את שרותי הפרסום והייעוץ התקשורתי שנים רבות. על קמפיין חצי היובל משננים במכללות . ובכלל כמה מסעדות אתם מכירים בארץ, הפתוחים ברצף למעלה מארבעים שנה ועם אותם הבעלים : נכון שמוליק אלחנתי הגדול. פעם הבאה שאתם קרואים בסטיקיית הכפר, הביטו ימינה ושמאלה. לפנים ולאחור… אני מבטיח לכם שתראו את אותם סועדים, פעם אחר פעם אחר פעם אחר פעם ולא בכדי. אם אתם בגילי בוודאי תבחינו בכרס שלא הייתה. בשיער שהלבין קמעא…או נשר ברבות השנים. ברם האמינו לי : אותם אנשים המה. שמוליק הוא לא רק מסעדן צמרת בחסד עליון אלא גם צדיק גדול והרי יודעים אתם על הערצתי לאנשים עם נתינה אין קץ. אנשים עם לב ענק הגדול מסך כל חלקיי גופו. שמוליק הוא אחד כזה. חברות וחברים אהובים שלי… אני מאחל לכם בכל ליבי ומאודי, היו תמיד בצד הנותן… ולא בצד המקבל. אין סיפוק גדול מזה. אוהב אותך שמוליק. תמשיך עם מתת בסתר למרות שאת מקומך בגן עדן הבטחת זה מכבר.
ועתה שימו לב איזה חפרן אנוכי. הרי הטור הפעם היה אמור להיות מוקדש לחברה אהובה שלי. חברה בשם אירית. אירית מרק. אך בכל זאת מוצא אני מכנה משותף בין אירית לשמוליק. הנתינה. אהבת האדם. צדיקה וצדיק. זוג דקות וכבר אפרט. שלא תהיינה אי הבנות, אירית ואנוכי לא תמיד מנתחים את העולם ( גם לא את המושבה ) עין בעין ואסוח לכם רז : בארבע עיניים פעמים בריי פלוגתא אפילו. ברם כאן נבחנת חברות אמיתית. חברות כערך עליון. חברים שאוהבים לא חייבים להיות תמימי דעים המה. עובדה אנו חוגגים בימים אלה חצי יובל של חברות אמת. חברות שהייתה כצנינים פעמים, בעיניים בילתי מזויינות, לא נתנו לאיש ( או אישה ) לנעוץ טריז בתווך. עובדה.
וכך מצאנו עצמנו היום. מצאנו קרי אירית מרק ואנוכי סועדים אצל שמוליק הצדיק. והעילה לטור היום היא לא העובדה שאירית, לדעתי המלומדה, היא העיתונאית הטובה ביותר במושבה… ולא לשם כך התכנסנו כאן. אז מדוע כן נודניק, דבר לעניין, הריי הטור עומד לתום ואתה טרם פצחת פיך. אז זהו : בימים אלה חוגגת אירית עשור להקמת עמותת הצדקה שלה. מפעל של אישה מופלאה אחת וגם כאן חייב לכם גילוי נאות. אני מכיר את אירית מיום הגעתה למושבה וביתר שאת עת הצטרפה לעולם המופלא שלנו. עולם התקשורת . תקופת הזוהר של התקשורת המקומית. רק נדייק. תגלית של ארז מי רז ( ירוק ).
פנו לאחור חצי יובל שנים. הפואיה של בית ספיר. תכיר את אירית מרק. כך סח ארז. עיתונאית חדשה בירוק. סייע בידה. פרוש בפנייה את רזיי המושבה. הכר לה את כל מעצביי דעת הקהל במושבה. הושט לה יד והריי לך עיתונאית בחסד עליון… וכל השאר היסטוריה. ברם לא בזה עסקינן. באם נפשכם חפצה דעת היא או לפחות להבין מדוע כל כך אוהב אני את אירית, אנא שהו יום אחד בחנות היד השנייה שלה בתל חי 40. זו לא חנות. זה החמ”ל של עמותת המצוות להן זכתה אירית במהלך העשור האחרון. ללא לאות. ברצף. אישה ללא הפסקה.
יום יום נערמות עשרות שקיות בפתח החנות. אנשים טובים מביאים. הם יודעים שמטרות קדושות מנחות את הצדיקה. כל ההכנסות במלואן קודש לשכבות החלשות במושבה שלנו ( כן , יש כאלה ) תוך כדי פרוק, וראיתי זאת במו עיניי, מתזזת חצי עולם בעבור המטרות הנעלות. אירית רגישה במיוחד לאימהות החד הוריות ולחיילים הבודדים.
היא עושה עשרה דברים בעת ובעונה אחת. מתזזת עשרה נהגים בעת ובעונה אחת. סלונים. מקררים . מחליפים כתובות באותו יום היישר לאם חד הורית. לחייל בודד. למטופליי רווחה. הכל במהירות הבזק ובחשאי. מקרר ריק מתמלא כהרף איין. תוך כדי הזמנת חלות ליום שישי עשר שנים ברציפות. אין צורך להזדהות. לבוא. ליטול. כל דיכפין. מי שאוהב את הקונספט של חנויות יד שנייה מוזמן לתל חי 40. גם מתנדבים יתקבלו בברכה. אירית מרק מפרגנת לכל העולם ואחותו, חשבתי לעצמי לעלות על נס את פועלה של צדיקה ושמה אירית. האמינו לי מגיע לה… ולא שייך לחברות העמוקה ביננו. ולכן ולכם חברות וחברים אהובים שלי, לעד זכרו : רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם. בפריים המצו”ב : אירית מרק. שמוליק אלחנתי ועבדכם. ותודה לכם על השעות המופלאות שהענקתם לי היום.
שלכן ושלכם יואב
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏אוסובוקו‏‏ ו‏טקסט‏‏

כתיבת תגובה