אירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות איבה בכפר סבא, יחלו היום: משפחות שכולות ממלחמת "חרבות ברזל" יצטרפו למצעד הזיכרון

משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן מאז פרוץ המלחמה, יצטרפו למצעד הזיכרון העירוני, המתקיים מדי שנה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. אימו של רס"ן טל גרושקה, מ"פ בגדוד 931 של הנח"ל שנפל בשבת ה-7 באוקטובר, תציג את סיפורו של בנה ז"ל במפגש שיתקיים עם עובדי עירייה

ראש העיר, רפי סער: "בטקס יום הזיכרון בשנה שעברה, הבעתי משאלת-לב: מי ייתן ואל מעגל השכול הנורא לא יצטרפו עוד משפחות נוספות. המלחמה שפרצה בשבת ה-7 באוקטובר הביאה את יגון השכול האינסופי אל בתיהן של אלפי משפחות נוספות, ביניהן משפחות מעירנו שבניהן ובנותיהן נרצחו באכזריות על ידי מחבלים מארגוני הטרור ואשר נפלו תוך חירוף נפשם, על הגנת המולדת"

 

העיר כפר סבא תציין את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה במספר אירועים שיתקיימו ברחבי העיר, כאשר העצרת העירונית המרכזית – "בשמם" – תתקיים ביום ראשון, 12/5/2024, בכיכר העיר, בשעה 20:00. העצרת תתקיים במעמד ראש העיר רפי סער ויו"ר יד לבנים כפר סבא, פנינה בורנשטיין.
העצרת תלווה בשפת סימנים ותמלול ותועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של עיריית כפר סבא. מיד לאחר קיום העצרת יתקיים במקום "שרים בכיכר", במעמד משפחות שכולות.

עוד קודם לכן, היום, שלישי 7/5, יתקיים ערב שירי לוחמים, בשעה 20:00 באודיטוריום בית ספיר. ביום חמישי, 9/5, יתקיים בשעה 17:00 שיח פתוח לערב יום הזיכרון במרכז הנוער העירוני, ובשעה 18:00 יתקיים במרכז הקהילתי לזרוס טקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה בני שכונת עלייה.
ביום ראשון, 12/5, ערב יום הזיכרון, יתקיימו בנוסף לעצרת המרכזית, פעילויות לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה בתנועות הנוער, ובני נוער ממועצת הנוער העירונית יגיעו לבית העלמין הצבאי, במסגרת פרויקט של המועצה "אור לנופלים" – ויניחו נרות נשמה על קברי החללים.

אדוה גרושקה, אימו של רס"ן טל גרושקה, מ"פ בגדוד 931 של הנח"ל שנפל בשבת ה-7 באוקטובר בעת שנלחם להגנת תושבים ביישובי העוטף, תגיע למפגש מיוחד עם עובדות ועובדי העירייה. אדווה, אשת חינוך במשך ארבעה עשורים, תספר את סיפורו של בנה ז"ל שנפל בגיל 25, בוגר בי"ס בן גוריון ותיכון כצנלסון בעיר, שהיה פסנתרן וירטואוז וספורטאי מצטיין. הצוואה הלא כתובה שהותיר אחריו הייתה מסר לנכדות ונכדים להתקשר לסבא וסבתא לפני כל סוף שבוע, ולהגיד להם שבת שלום.

 

למחרת, יום שני 13/5, יתקיים, כמדי שנה, מצעד הזיכרון העירוני, שיחל ברחבת יד לבנים בשעה 9:00 עד לגן הזיכרון, שם יתקיים טקס הזיכרון העירוני, בסמוך לאנדרטת התותח. בהמשך, יתקיים בבית העלמין הצבאי טקס הזיכרון הצבאי – המנוהל על ידי צה"ל ומשרד הביטחון.
השנה, בצל המלחמה, יצטרפו למצעד משפחות שכולות ששכלו את בניהם ובנותיהם מאז פרצה המלחמה בשבת ה-7 באוקטובר – חלקם נרצחו באכזריות על ידי מחבלי החמאס וארגוני הטרור, חלקם נפלו בקרבות, בעת שהגנו על המולדת.
בשעה 13:00 תתקיים בבית העלמין נורדאו עצרת הזיכרון לחללי פעולות האיבה, בסמוך לאנדרטה לזכרם, ובשעה 17:00 יתקיים, כמדי שנה, אירוע "רצים לזכרם", שיחל בגן הזיכרון.

ראש העיר, רפי סער: "בטקס יום הזיכרון בשנה שעברה, הבעתי משאלת-לב, אשר בוודאי הייתה משותפת לכולנו: מי ייתן ואל מעגל השכול הנורא לא יצטרפו עוד משפחות נוספות. לא שיערנו אז, לפני שנה, עד כמה תהיה מכת השכול כואבת וצורבת כפי שמזמן לא חווינו. המלחמה שפרצה בשבת ה-7 באוקטובר הביאה את יגון השכול האינסופי אל בתיהן של אלפי משפחות נוספות, ביניהן משפחות מעירנו שבניהן ובנותיהן נרצחו באכזריות על ידי מחבלים מארגוני הטרור ואשר נפלו תוך חירוף נפשם, על הגנת המולדת.
"אל מול הצער הגדול, אל מול הכאב שאין לו גבול ובעת שאנו מלאי תקווה לשחרורם של 132 חטופות וחטופים אשר נמצאים עדיין בשבי, אנו נכונים להיאבק על ארצנו היקרה, מבינים את חשיבותה של האחדות שבינינו. על כולנו לעשות הכול כדי להיות ראויים, כפרטים, כקהילה, כמדינה, למחיר הכבד מכול ששילמו הבנות והבנים, למחיר ששילמו המשפחות השכולות והלוואי ונהיה ראויים לגודל הקרבתם. יהי זכרם של הנרצחים והנופלים ברוך ונצור בליבנו לעד".

רצ"ב: מצעד הזיכרון ועצרת הזיכרון המרכזית בשנה שעברה

כתיבת תגובה