מפעל הצדקה של אירית מרק, מפעל חובק ארץ, מפעל של אישה מופלאה אחת / מאת יואב חביב

אני אנטי הימורים. הימורים מכל סוג שהוא. ברם, בכל אחד מאיתנו מסתתר איזה חור שחור קטן. ייצר בלתי גלוי הטומן בחובו איזו נטייה לסוג של הימור. לא חייב להיות חומרי. הוא יכול לצוף ברגע של קבלת החלטות. מחזיר אתכם לזוג דקות לילדות. כמה ויכוחים על ג’ולה. בנדורה. פטריק קים. ביל קרטר. בוק ג’ונס. אלביס. קליף. היסתיימו : ” אז בוא נתערב “. היה ” בורר “, תחזיקו ידיים : אברהם . יצחק . יעקב . חותך באמצע וההתערבות שרירה וקיימת. וכי מדוע ההקדמה ? אז זהו, התערבתי עם חברתי האהובה אירית מרק. מנוע מלספר לכם על מה ולמה נסובה ההתערבות. רשאי לספר לכם על ניצחוני. אני יכול להתערב מקסימום על חומוס. אירית בנדיבותה : מפסיד משלם חומוס. זוכה : ארוחה עליי וכך מצאנו עצמנו אתמול אצל סבינו הצדיק.

 

סטיקיית סבינו המיתולוגית בשיכון עלייה. אני מאד אוהב את השכונה הפסטורלית הזו. את האנשים הנפלאים שלה. את סבינו המדהים והצנוע. קרוב ליובל שנים אני מכיר את הצדיק. ברם על סבינו בהזדמנות אחרת. בד”כ ומטבע הדברים, אני כותב על אירית מרק, העיתונאית מס . 1 . במושבה. היום בא לי לסוח עימכם דווקא על מפעל הצדקה של אירית. מפעל חובק ארץ. מפעל של אישה מופלאה אחת. בין טיפול לטיפול אני נוהג לסור לחנות שלה. תל חי 40. מאחוריי הסופר.

האמת במטחווי קשת ממעונות הגיל שלי. נוטל כיסא. משקיף. לא זז. אתם חייבים להצטרף אלי בהזדמנות. יושבת אירית. מוקפת עד צוואר בערמות של תרומות מאנשיי המושבה המופלאים. ממיינת וממיינת. תחשבו לרגע שזה היה גבר המסוגל כדרכנו בקודש, להתרכז בדבר אחד. אירית היא אישה ואתן הריי יכולות לבצע גם עשרה דברים בעת ובעונה אחת. אז זהו שאירית היא אשת חייל. אנרג’ייזר. אחת מל”ו הצדיקות. ממיינת. מורה. מדברת. מתזזת. מזיזה הרים. בין לבין גם לא שוכחת להזמין במאפייה את חלות השבת. מאות חלות. כמו בכל יום שישי מגיעים לאירית. הקרטונים פרושים. היישר ממאפייה. עדיין מהבילות. שקיות מוכנות. נוטלים שתי חלות. לא שואלת. לא חוקרת. אין צורך באישור רווחה. כן גם אצלנו במושבה האהובה יש כאלה שיידם אינה משגת. וכאן נכנסת לתמונה החברה האהובה שלי, אירית מרק. מתרכזת בעיקר בחיילים הבודדים ובאימהות החד הוריות.

אתה צופה מפינת מושבך באישה מוכשרת הפועלת…אם לדמות לכם לסקונדה…תחשבו על עשר קמבציו”ת בחמ”ל. בלי גוזמה… זה הכי קרוב לאירית. היא פיתחה שיטה, החוסכת זמן. אתה שולח פריים של הרהיט. מקרר. תנור. מחשב. אותו חפץ אתה לשמח ניצרך. אירית מפיצה בקבוצות הדיסקרטיות שלה. כמטה קסם תוך שעה, הטנדרים, המשאיות במידת הצורך, מופעלות על ידיי הקוסמת. מחלות לנוע. מבית הנותן היישר לבית המקבל. אין תחנות ביניים. פינוי ישיר מבית התורם…עוד באותו יום מרהטת אירית דירות שלמות לחיילים בודדים ואימהות חד הוריות. לא רק ברם עיקר. ואם חשבתם לרגע שמשהו עצר מלכת בחנות יד שנייה אותה מנהלת אירית, טעות בידכם. האוזניות במקומן. הידיים חופשיות להנחיות. אתם חייבים לסור עימי לחנות של אירית ולו לפעם אחת ורק כדי לצפות על מה סח אנוכי באומרי : ממפעל צדקה ענק של אישה אחת. הפלא השמיני של המושבה. שעה קלה, כיסא קטן אחד. לא מפריע. עין לאירית צופיה וכל השאר רק שאפו. תודה. הערכה. הצדעה. למפעלה של אירית, החוגג עשור בימים אלה, באם אני זוכר נכון. אה שכחתי : גילוי נאות, אירית מרק היא חברה טובה שלי מזה חצי יובל שנים. אני אוהב אותה. כל השאר היסטוריה ולכן ולכם חברות וחברים אהובים שלי, תזכורת, לעד זכרו : רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם. שלכן ושלכם. יואב.

כתיבת תגובה