גיבור מקומי: סגן דור יפרח מכפר סבא, נפצע קשה בעזה בעיניו ונאלץ לעבור 6 ניתוחים

סגן דור יפרח מכפר סבא, נפצע קשה מפגיעת אר-פי-ג'י בח'אן יונס, פגיעה שהרגה שלושה מחבריו. במשך שבועות נלחמו הרופאים להחזיר לדור את הראייה. דור עבר שישה ניתוחים בעיניים

סגן דור "כשנכנסתי לתוך עזה אז האמנתי שאו שאני אצא בראש מורם וגאה או שאני אצא בארון. לא ככה חשבתי שאני אצא. הפחד הוא באמת למות. אני לא יודע כמה זמן אני אחזיק, אני מתחיל לחשוב על דברים שהם לא טובים לחשוב עליהם, אני חושב על המשפחה. לא הייתי מסוגל לדמיין מישהו מהמשפחה שלי יושב עליי שבעה. והעדפתי פשוט להילחם בזה חזק, ממש חזק. הייתה לי כל הזמן מנטרה, 'תישאר חי, תחזיק את עצמך חי', 'תחזיק את עצמך חי, תחזיק את עצמך חי'".

 

 

 

באותם רגעים קשים הוא רק מבקש לחיות, "אני מבקש נורא יפה שאם אני אחזור לראות, אני מבטיח שאני אראה את הטוב בכל בן אדם ובכל סיטואציה. פשוט הרגשתי שזהו, זה הסוף".

הוא מגיע לסורוקה במצב קשה ונכנס לסדרה של ניתוחים במטרה לייצב אותו, ובשלב ראשון להציל את חייו. מיד אחר כך מגיע ניתוח נוסף של שמונה שעות, שבמהלכו ד"ר אביאל חדד וד"ר עילית בור שביט הסירו הרסיסים שחדרו לעיניו, ובין היתר גרמו להיפרדות הרשתית ואובדן הראייה.

אחרי יותר מיממה, הוא שומע לראשונה על החברים שאיבד בתקרית. הסמג"ד, רב-סרן דוד נתי אלפסי, בן ה-27. מפקד הפלוגה, רב-סרן איליי לוי, בן ה-24. ומפקד המחלקה, סרן אייל מבורך טויטו, בן ה-22, זכרם לברכה. "זה רגע שאף אחד לא יכול להבין, זה רגע שרק אחים שחוו אירוע משמעותי בחיים שלהם יצליחו להבין אותו ביניהם", דור מתאר את השבר הגדול.

הכתבה המלאה שודרה בערות 12