הביטוח הלאומי מציין את יום המעשים הטובים הבינלאומי: סניף כפר סבא יצא להתנדב בקטיף ואצל כוחות ההצלה והביטחון

יום המעשים הטובים הבינלאומי צוין השנה ב-14.4 ביותר מ-100 מדינות, ובין היתר בישראל שהייתה המקור ליום הבינלאומי של עשיית טוב והתנדבות. השנה, בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' וההתקפה של איראן על ישראל אשר התרחשה בראשון לפנות בוקר, הנחיית פיקוד העורף לא אפשרה את קיום היום במועדו המקורי.

הביטוח הלאומי רואה חשיבות רבה ומשמעותית בתרומה ובסיוע לקהילה, ומעודד את העובדים והעובדות להיות שותפים בפעילויות בקהילה במשך כל השנה, ומכניס זאת כחלק מתוכניות העבודה שלו. עובדי הארגון מקדמים התנדבות ובפרט גם ביום המעשים הטובים ולכן לא ויתרו וקבעו מועד חדש. עובדי ועובדות הביטוח הלאומי מסניף כפר סבא יזמו פעילויות התנדבותיות בקהילה למען חיזוק החקלאות בארץ ולאחר מכן לכוחות ההצלה והביטחון להוקיר את פעילותם.

 

 

 

השנה בשל המצב המלחמתי, החליטו בביטוח הלאומי להתמקד בהתנדבות הקשורה למלחמת חרבות ברזל, כגון: סידור מועדון קיבוץ בארי, סיוע בקטיף לחקלאי הדרום והצפון, פעילות במלונות למען הילדים המפונים, חלוקת משלוחי מנות וביקור חולים לחיילי מילואים וסדיר המאושפזים, ביקור סבים וסבתות שכולים כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל, יום הפנינג מיוחד לילדים הנמצאים במלונות המפונים, הוקרה ופעילות עם כוחות הביטחון וההצלה ועוד. במקביל, עובדי ועובדות הביטוח הלאומי בסניפים השונים הפרוסים בארץ דאגו לפעילויות למגוון אוכלוסיות  נוספות: סיוע לחקלאים בקטיף, ביקור במרכזי יום לקשיש, פעילות לילדים בסיכון, פעילות לאנשים עם צרכים מיוחדים ועוד.

 

כידוע, יום המעשים הטובים הוא יום התנדבות בינלאומי, שמטרתו לגרום לכמה שיותר אנשים לעשות מעשים טובים עבור החברה, הקהילה והסביבה. בסניף כפר סבא של הביטוח הלאומי עשו פעילות מיוחדת הכוללת שפעלה בשני שלבים. תחילה, סייעו בחקלאות לקטיף התותים באיזור השרון. לאחר מכן, לקחו את הפירות, סידרו בסלסלה וארזו כמתנה. כך בשלב השני של היום הגיעו לכוחות ההצלה והביטחון להוקיר את פעילותם. עובדי סניף כפר סבא יצאו וחיזקו את החקלאות בארץ, ובמקביל גם שימחו והגיעו עם שי הפירות, עוגה ממותגת ועציץ ממותג לתחנת משטרת השרון, תחנת מד"א השרון וכיבוי האש של השרון. בנוסף לכך, חילקו העובדים תעודות כדי להביע את ההערכה העמוקה ושיתפו את החוויות המשותפות להיות ארגון במצב מלחמה. עובדי הביטוח הלאומי סיפרו על המפגש עם מגוון אוכלוסיות כגון: מילואים, איבה, אבטלה, מפונים ועוד.

משעות הבוקר יצאו עובדי ועובדות הביטוח הלאומי לעשות טוב ברחבי הארץ: דימונה, אשדוד, באר שבע, ירושלים, נצרת, שדרות, אשקלון, נהריה, ירושלים, מזרח ירושלים, חדרה, עפולה, פתח תקווה, נתניה, נוף הגליל ועוד.

כאמור, ההתנדבויות כללו פעילויות בשיפוץ קיבוצי הדרום, סיוע בקטיף ואריזה בחקלאות, פעילויות במלונות מפונים, בבתי ספר, ועוד. צביעה, שיפוץ, תיקונים, פעילות מוסיקלית, שירה, ריקודים, חלוקת ממתקים, אריזה וחלוקת סלי מזו וכמובן לפגוש עם הקהילה באופן אישי ולתת מענה סוציאלי וסיוע, ככל הניתן, לאלו הזקוקים לעזרה במיצוי זכויותיהם.

 

מאת: אירית מרק