תכנון שלט לחנות

שילוט לחנויות הוא יותר משילוב של פלסטיק, אלומיניום, צבע ומנגנון חשמלי, הוא משמש כהרחבה חיונית של העסק שלכם – אבן שואבת את עיניי העוברים ושבים ומגדלור של המיתוג שלכם. 

כוחם של שלטים לחנויות המתוכננים היטב, מסתכם בכמה גורמים מרכזיים, כמו:

  • משיכת תשומת לב – כאשר שלט זוהר ויפה ניצב מעל לחלון הראווה שלכם, הוא גורם לאנשים לשים לב לחנות שלכם. קשה לאנשים לשכוח שלט טוב!
  • הגברת המודעות למותג – חשיבותו של שלט מתוכנן היטב באה לביטוי במיוחד בחנות הממוקמת באזור עם תנועה רבה.

יש אמנם דרכים רבות ושונות לפרסם את החנות שלכם, אבל שילוט טוב עשוי להיות אחת היעילות ביותר. למעשה מדובר בשילוב של תזמון, מיקום וויזואליות מושכת.

מה הופך את שלט החנות לשלט טוב?

הנה כמה אלמנטים הכרוכים בתכנון שלטים יעילים לחנויות ובייצורם:

  1. עיצוב פשוט

בעלי חנויות רבים רוצים להוסיף לשלט פרטים רבים מדי, כמו מספר צבעים, טקסט, גרפיקה או איורים. הבעיה היא ששלטים שכאלה יוצרים מכירות רק לעתים רחוקות.

תכנון שלט לחנות אמור להתחיל במחשבה על העיצוב וכיצד השלט ייראה מרחוק. כשאתם מסתכלים על שלט המוצג על מסך המחשב, תוכלו אולי להתלהב מהעיצוב המפוצץ, עם כותרת המשנה והפרטים המורכבים, אבל האם הלקוח שלכם יוכל לקרוא שלט שכזה ממרחק של יותר מ-50 מטרים?

שלט פשוט יהיה תמיד עדיף על שלט מורכב. הימנעו מהוספת כל אלמנט מיותר והתמקדו באלמנטים החשובים ביותר: שם המותג ו/או הלוגו.

  1. שלט עמיד

לא די בשלט מעוצב להפליא. צריך להתחשב גם בעמידות שלו. חברת שלטים מנוסה תדע לבחור בחומרים שיתאימו במיוחד למיקום של השלט. האם השלט ימוקם בתוך החנות או בחוץ? כי שלט חיצוני יהיה חשוף ישירות לפגעי מזג האוויר. מיקום השלט ישפיע באופן מובהק על בחירת החומרים שישמשו לייצור השלט.

  1. הנראות של השלט

יש חשיבות רבה לנראות של השלט. יש שלטי חוץ שנראים נהדר במהלך היום, אבל בקושי אפשר לראות אותם בשעות החשיכה, אם בכלל. ולהיפך, יש שלטי חוץ שנראים נהדר כשהם מוארים בלילות אבל קשה להבחין בהם בשעות האור.

הנראות היא ללא ספק אחד הגורמים המרכזיים ביותר, לכן חשוב לתכנן את עיצוב השלט כך שיבטיח נראות מקסימלית 24/7.

  1. מיקום השלט

לבסוף, יהיה עליכם לתת את הדעת על המיקום האידיאלי של השלט. קחו בחשבון את מיקום החנות ביחס לכביש / לחניון או לשבילים. האם תצטרכו להציב מספר שלטים כדי להפנות את העוברים ושבים לעבר החנות שלכם או שתוכלו להסתפק בשלט אחד גדול ובולט?

המפתח לתכנון נכון של שלט החנות לוקח קודם כל בחשבון את המיקום הסופי שלו. אם מדובר בחנות שהחזית שלה אטומה בקיר, אזי שלט דיגיטלי, שגם ניתן לעדכן בכול עת, יכול להיות הבחירה הטובה ביותר. אגב, בטווח הארוך שלטים דיגיטליים הם יותר זולים ויותר ידידותיים לסביבה. 

המיקום של שלט החנות שלכם יכתיב כמה גורמים הקשורים לעיצוב השלט, כגון: גודל השלט, שלט מואר או לא, החומרים שירכיבו את השלט. 

שימו לב: אל תמתינו עם בחירת מיקום השלט עד לאחר שהשלט יהיה מוכן לתצוגה. אחרי הכול, כל החלטה הנוגעת לעיצוב השלט צריכה לקחת בחשבון בראש ובראשונה את המיקום שלו.

לבסוף, שקלו את המשתנים הרבים ואת הגורמים הספציפיים שיכולים למקסם ולייעל את השלט לחנות שלכם. במקביל, התחשבו בטיפים שלעיל כדי להבטיח ששלט החנות יוכל למשוך תשומת לב רבה יותר, לחזק את המותג ובסופו של דבר לייצר מכירות והכנסות.