24,010 תלמידות ותלמידים יפתחו את שנת הלימודים החדשה בכפר סבא

"חינוך בדרך שלך" היא לא רק סיסמה בכפר סבא, אלא תפיסה עירונית כוללת, שתלווה את מערכת החינוך בעיר במהלך שנת הלימודים הקרובה תשפ"ה. תפיסה חדשנית, המאפשרת העצמת יכולות אישיות, יוזמות חינוכיות ייחודיות וחיזוק החוסן האישי של התלמידים, ההורים וצוותי החינוך. זאת בין היתר בזכות השקעה עירונית יוצאת דופן בכל תחום החינוך, הבאה לידי ביטוי בין היתר בכ-46 אחוז מסך התקציב העירוני השוטף שמושקע בחינוך, סכום הנאמד בכ-513 מיליון שקלים, בהשקעה עירונית פר תלמיד העומדת על כ-22 אלף שקלים, בחידוש ושדרוג גני הילדים ובתי הספר, בהקמת מרחבי למידה חדשניים, אולמות ספורט, מאות רבות של חוגים ופעילויות פנאי ועוד.

24,010 תלמידות ותלמידים יפתחו את שנת הלימודים החדשה בכפר סבא, ביניהם 3,953 ילדות וילדים בגני הילדים, מעל 2,500 ילדים ונוער יקחו חלק בפעילות הקונסרבטוריון, כ-3,500 בתנועות הנוער, כ-19 אלף בחוגי ספורט וכ-14 אלף בחוגי פנאי והעשרה.

1,484 עולים לכיתה א

התפיסה החינוכית-עירונית בכפר סבא כוללת תוכנית חדשה שתחל לפעול בשנה הקרובה בכל גני הילדים ובתי הספר – "יישוב קשוב – להקשיב לפעימות הלב".

מדובר בתוכנית להעמקת הקשב העצמי והקשב לזולת, מתוך הבנה שהשנה האחרונה שהייתה מורכבת בצל המלחמה המתמשכת, הביאה עימה אתגרים חדשים, וכי המציאות העכשווית מחייבת התמודדות שונה ויצירת מסלול חיים מיטבי שיש בו יכולת של קבלה עצמית, הכלה, למידה ובעיקר הקשבה וחיזוק החוסן האישי של התלמידים, ההורים וצוותי החינוך וההוראה.
התוכנית תושק ותפעל בשותפות עם המרכז לחינוך קשוב ואכפתי, השירות הפסיכולוגי-החינוכי בכפר סבא, מנהלי מוסדות החינוך וכלל הצוותים החינוכיים, והיא תאפשר לתלמידים ולתלמידות לפתח מודעות לחוזקות האישיות של כל אחת ואחד מהם, מיומנות ויסות רגשי והתנהגותי, אמפתיה וערכים פרו-חברתיים – אשר יסייעו להם להיות סוכני חוסן במרחב האישי, המשפחתי והחברתי.

מטרת התוכנית היא להטמיע ידע וכלים פרקטיים להתמודדות מיטבית עם המציאות המשתנה תדיר, והיא שמה דגש על טיפוח הרווחה הנפשית של אנשי חינוך והורים כמפתח למימוש הפוטנציאל שלהם, כמודל מיטיב וגורם מקדם עבור ילדיהם.

"התוכנית מקדמת פדגוגיה של אכפתיות ומדגישה את האינטראקציה בין המבוגרים לילדים בבית או בקהילה החינוכית, כבסיס להתפתחות רגשית ומוסרית", מסבירה מנהלת אגף החינוך אסנת חכמון. "התוכנית כוללת למידה של מיומנויות חברתיות, הטמעה של חשיבות ההקשבה, חיזוק הקשר מורה-תלמיד והורה-מורה וטיפוח ערכים של סובלנות, אמפטיות, מניעת הדרה של תלמידים וכדומה".

ראש העיר, רפי סער: "לנוכח השנה האחרונה והמלחמה המתמשכת, הנחיתי את גורמי החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי להעצים את המעטפת המחבקת לכל הגילים. מחובתנו לאפשר סביבה לימודית והתפתחותית מעצימה. כעיר פורצת דרך בחינוך, גם בשנה הקרובה ייהנו תלמידות ותלמידי העיר מפעילויות חווייתיות, תכנים פדגוגיים ייחודיים וצוותים מקצועיים, הרואים את טובת התלמידות והתלמידים לנגד עיניהם. אנו שמים דגש רב על חיזוק החוסן האישי של תלמידינו, מתן יחס אישי ואפשרות לכל תלמיד ותלמיד להתקדם כל אחד בהתאם ליכולותיו והחוזקות שלו. נמשיך להשקיע בדור העתיד ולהוביל את החינוך בישראל".