ואז הגיעה תגובתו של צביקה צרפתי

סגן ראש העירייה, עילאי הרסגור הנדין, העלה פוסט המבשר טובות בזו הלשון, לא נגענו :"הצלחנו! יוקם קיר אקוסטי על הרמפה החדשה של מחלף סוקולוב לאורך רחוב ארלוזורוב. אני מקבל לפעמים פניות מתושבים שבטוחים ששכחו מהם. פעמים רבות מדובר בנושא שנמצא בהכנה כבר חודשים ארוכים ובפתרון שנמצא באופק. בימינו כבר לא מאמינים להבטחות של פוליטיקאים ולתחזיות חיוביות. אז אנסה לשכנע אתכם לשנות את צורת המחשבה, לפחות למה שנוגע לכפר סבא. תופתעו לדעת כמה מהפניות ומההצעות שלכם נלקחות ברצינות ומוכנסות לתהליך העבודה.

הנה אחת מהתוצאות. לפני כשנה הזמינה אותי קבוצת תושבים לאחד מהבתים ברחוב ארלוזורוב. מהחלון ראיתי את מה שנשאר מיער אוסישקין לאחר כריתת העצים. עוד מעט, הם סיפרו את מה שכבר ידעתי, תיבנה כאן ממש בסמוך הרמפה של מחלף סוקולוב והחיים שלנו ברחוב השקט הזה יהפכו לסיוט. צודקים, אמרתי. לא היה מה להוסיף. לאחר הבחירות היה לי חוב מוסרי לפרוע כלפי התושבים האלה, שמתמודדים כבר כיום עם רעש עבודות הקמת הרמפה. כמחזיק תיק התחבורה בעירייה הנושא לא הרפה ממני, למרות שפרטי המחלף כבר נסגרו בקדנציה הקודמת, העבודות החלו ולא היה שום קיר אקוסטי בתכנון. פניתי בעניין כבר עם כניסתי לתפקידי לראש העירייה רפי סער, שהכיר טוב את הפרטים ואמר לי שוב ושוב בקולו הרגוע: נשיג את הקיר האקוסטי. האמת היא שאני הייתי רגוע פחות, אבל הוא בדרכו הרים טלפונים ביקש להכין מסמכים ולא ויתר. שנינו היינו נחושים לעזור לתושבים שהבטנו להם בעיניים. אמרו לנו שזה בלתי אפשרי, אבל עשינו זאת. בתום פגישה מוצלחת מאוד עם מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ (בתמונה), הוסכם על הקמת הקיר האקוסטי, שיוצב על חומה אקוסטית משוקעת בקרקע מבטון ויהיה בנוסף למיגון האקוסטי שהוקם בבניינים עצמם. שלוש שכבות של מיגון יחזירו לתושבים את השקט, גם אם לא את העצים".

לפוסט של הרסגור הנדין היו תגובות רבות ואחת מהן של ראש העירייה לשעבר, צביקה צרפתי, שהחליט להפציע עם מידע חדש ולהזכיר לכולם והנה שוב לא נגענו "לשמחתי הנהלת העיר ממשיכה לקיים ולקדם החלטות ומאמצים שנעשו בקדנציה הקודמת בנושאים רבים כולל קידומו של הקיר האקוסטי לתושבי רחוב ארלזורוב הסיכום לקידום הקיר האקוסטי הושג בקדנציה הקודמת בפגישה עבודה שנערכה במשרד התחבורה ובה השתתפו מנכלית המשרד והצוות הבכיר של המשרד ראש עיריית כפר סבא בפועל בסוף הקדנציה הקודמת צביקה צרפתי מנכל העיריה ומהנדסת העיר ובפגישה נדון הנושא והושג הסיכום לבחינה מחדש של הקמת הקיר האקוסטי וההבנה שיש בו צורך לטובת תושבי רחוב ארלוזורוב ואני מאוד שמח שהחלטות שהתקבלו בקדנציה הקודמת מיושמות כפי שהתקבלו לטובת תושבי העיר כפר סבא צביקה צרפתי".

מאת : יעלה כץ