ראש העיר כפר סבא וראש המועצה האזורית דרום השרון מתנגדים נחרצות למיקום הדיפו המתוכנן

ראש העיר כפר סבא רפי סער וראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני-גונן פנו אתמול במכתב משותף לחברי הוועדה לתשתיות לאומיות בנושא הקמת הדפו המתוכנן על ידי המדינה במערב העיר, והציגו את החלופה המוצעת על ידי שתי הרשויות, סמוך לכביש 6. "מיקום הדפו ישנה לבלי הכר את חייהם של תושבי מושב גן חיים וכפר סבא" – כתבו במכתבם.
ביום רביעי הקרוב צפוי להתקיים דיון בות"ל בנושא הקמת הדפו של קו מטרו 1M, כאשר על פי התוכנית החדשה אותה מקדמת המדינה – מתוכנן הדפו לקום על שטח של כ-400 דונם בשטחי המועצה האזורית דרום השרון, תוך שהוא גובל בבתי התושבים של מושב גן חיים ובסמיכות לשכונה הירוקה 80 בכפר סבא
מדובר בתוכנית ששונתה בחטף על ידי המדינה, טרם דיון קודם שאמור היה להתקיים ואשר נדחה, עקב התנגדות נחרצת של עיריית כפר סבא ושל מועצת דרום השרון.
במכתב ששלחו אתמול (ראשון 19.07.2020) ראש העיר וראש המועצה האזורית, מציגים השניים את השתלשלות האירועים ומבקשים את התערבות חברי הות"ל ויו"ר הות"ל ומנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן – לעצור את התוכנית הנוכחית ולקדם את החלופה שמציעות שתי הרשויות – הקמת מתחם הדפו של המקטע הצפוני של קו המטרו בצפון מזרח אזור התעשייה בנימין, בצמידות לכביש 6 ומסילת הרכבת המזרחית.
"המקטע הצפוני של קו המטרו 1M יקשר בין כפר סבא ורעננה ובין תל אביב. למקטע זה שתי זרועות, כאשר הרלוונטית לעניין היא הזרוע המערבית", כתבו ראש העיר רפי סער וראש המועצה אושרת  גני-גונן. "על פי התכנון המוצע בתוכנית שהועברה לכם, בקצה הזרוע המערבית עתיד לקום דפו בשטח של כ-400 דונם. במהלך הליכי התכנון של המטרו, הדפו 'נדד' מספר פעמים מזרחה עד למיקומו המוצע כיום, וזאת ללא כל תיאום עמנו ובניגוד להסכמות קודמות. כפי שהתברר, עיריית רעננה פנתה לות"ל בבקשה להעביר את תחנת הדפו משטחה לכיוון מזרח ולתוך תחומה של המועצה האזורית דרום השרון. הדבר נעשה ללא כל פנייה או קבלת התייחסות מהמועצה האזורית".
עוד כותבים השניים במכתבם, כי במהלך שנת 2020 הוצגה חלופה חדשה, מזרחית יותר, המגדילה עשרות מונים את שטח הדפו על חשבון שטחים חקלאיים ומתוכננת כאמור בצמידות לבתי מגורים במושב גן חיים ובסמיכות לשכונה הירוקה.
ראש העיר רפי סער וראש המועצה אושרת גני-גונן: "חלופה זו אינה מוסכמת על ידינו ובעייתית מסיבות רבות".
מהמכתב עולה עוד כי שטח המתוכנן לדפו כיום נקבע על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה כשטח בעל חשיבות אקולוגית מחוזית וארצית וכי בשבועות האחרונים פועלות שתי הרשויות על מנת להציג חלופה, כאשר זו המוצעת על ידן מרוחקת מבתי תושבים, אינה פוגעת בערכים סביבתיים-אקולוגיים, נמצאת בסמיכות לתעסוקה ותעשייה ומאפשרת שילוב וקישור בין מסילת הרכבת המזרחית לקו המטרו.
למרות זאת, נטען במכתב, "כאשר קיבלנו את מסמך סדר היום (לישיבה הקרובה) התברר לנו כי לא רק שהחלופה החדשה שהצגנו 'אינה על השולחן' ולא הובאה לידיעתכם, אלא אף שהחלופה שהות"ל עצמו הציג (צמצום שטח הדפו והרחקתו מחלק מבתי התושבים) לא מוצגת בפניכם. אין לקבל החלטה בנושא מיקום הדפו כעת, עד למיצוי ההליך התכנוני והשיח שבין הרשויות לות"ל ביחס למיקום החדש המוצע".