כפר-סבא דואגת לנשים מעל גיל 50 ותקיים הכשרה ייחודית ליציאה מהמשבר הכלכלי עקב התפשטות נגיף הקורונה בישראל

שיתוף פעולה משמעותי בין מועצת נשים כפר-סבא, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה  לתוכנית "אמצע הדרך" של ארגון הג'וינט, יאפשר לתושבות העיר מעל גיל 55, לעבור הכשרה ייעודית, שתסייע להן לחזור למעגל העבודה, לאחר הטלטלה התעסוקתית שנוצרה עקב משבר הקורונה


כידוע, משבר הקורונה גרם לסחרור בעולם התעסוקה בישראל ובעולם, כאשר רוב הנפגעים מהשינויים במשק – היו נפגעות. לפי נתוני שירות התעסוקה, מספר הנשים שהוצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת) או פוטרו מתחילת משבר גבוה בכ–28 אחוז ממספר הגברים שאיבדו את עבודתם.
על פי הנתונים, 535 אלף נשים איבדו את עבודתן, לעומת 419 אלף גברים, כאשר נשים מהוות כ–56 אחוז מכלל המפוטרים.
בעיריית כפר סבא, באמצעות מועצת הנשים העירונית, החליטו להוביל באקט של סולידריות וערבות הדדית, יוזמה חדשה של הכשרה ייחודית, בשיתוף תוכנית "אמצע הדרך" של ארגון הג'וינט, לבנות 55 ומעלה.
ראש העיר, רפי סער: "מדינת ישראל חווה בימים אלה משבר כלכלי מהחמורים ביותר שידעה המדינה בכל שנותיה. עסקים נסגרים וקורסים ומאות אלפים מאבדים את מקור פרנסתם. כרשות עירונית, מוטלת עלינו החובה לדאוג לכלל תושבינו ולנסות למצוא יחד פתרונות שיסייעו לתושבות ולתושבי העיר. התוכנית החדשה היא נדבך נוסף וחשוב במגוון רחב של פעולות בהן נוקטת העירייה, על מנת לסייע לכל תושבת ותושב לצלוח את המשבר הכלכלי והתעסוקתי, בין היתר על תוכניות הכשרה עירוניות והקלות נוספות".
התוכנית המקצועית תאפשר לנשים שנפלטו ממעגל העבודה בחודשים האחרונים, לחזור לעולם התעסוקה בקלות וביעילות.
התכנית החדשנית היא פרי יוזמה של קהילת "החמישישיות" המשתייכת למועצת הנשים העירונית, בהובלתן של יו"ר מועצת הנשים וחברת מועצת העיר עו"ד עדי לוי-סקופ, סגניתה אורית ישכיל ויועצת ראש העיר לקידום נשים ושוויון מגדרי טלי רונה.
קהילת "החמישישיות", בהובלתן של ענת קראוז, איריס מנדלביץ' ויעל תמרין, הוקמה לפני כשנה, כדי לתת מענה לנשות העיר בנות 50 פלוס, המעוניינות בהעשרת חיי הפנאי, התרבות והתרומה לקהילה. הקהילה התגבשה והושקה בחגיגיות, אך ערב התפרצות נגיף הקורונה, נאלצה להעביר את פעילתה לפעילות מקוונת ולהסתגל למציאות החדשה.
מטרת תוכנית "אמצע הדרך" להוביל לשילוב מבוגרות ומבוגרים בתעסוקה, תוך שימור וחיזוק הכישורים, הידע והניסיון התעסוקתי שצברו במרוצת השנים.
יו"ר מועצת הנשים העירונית וחברת מועצת העיר, עו"ד עדי לוי סקופ: "אני מברכת על השקתה של התוכנית הייחודית להתמודדות עם השלכות משבר הקורונה ולחזרתן ושילובן של נשות כפר סבא הבוגרות לעולם העבודה. בכך אנו ממשיכות במימוש החזון שלנו במועצת נשים של הובלה, יצירה וקידום יוזמות ותוכניות, שמטרתן פיתוח וקידום אישי של נשות העיר בכל שלבי החיים. אני מבקשת להודות להדס אוריאלי, מנהלת מרכז אמצע הדרך, בעיר ולכל השותפות לתוכנית. כולי תקווה כי התוכנית מהווה סנונית לשיתופי פעולה רבים נוספים לטובת נשות העיר וקידומן".

נשים המעוניינות בפרטים נוספים ושיחת התאמה- מוזמנת להתקשר לסיגלית,
טל': 09-7640730 או לשלוח מייל: hadasu@jdcnet.org<mailto:hadasu@jdcnet.org%D7%9E%D7%99%D7%99%D7%9C>