כתב אישום נגד 4 סייעות מ"המשפחתון של טולי" ברמלה בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין ותקיפת קטין על ידי אחראי

בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד                                                                  ת.פ. 08-20

                                                                                                                     בפני דן יחיד

המאשימה:   מדינת ישראל

                                         באמצעות פרקליטות מחוז מרכז

  רח' הנרייטה סולד 1 תל-אביב, מיקוד 61330

  טלפון: 03-6970222 פקס: 03-6959567

 

            –   נ  ג  ד   –

 

הנאשמות:               1. רוחמה בת ישראל סעד

    ת.ז …, ילידת 18.09.1982

     רח' … רמלה

     (עצורה מיום 27.07.2020)

 

  1. נירית בת יוסף שויד

     ת.ז …, ילידת 25.12.1973

     רח' … רמלה

     (עצורה מיום 27.07.2020)

 

  1. ננה (חני) בת אפרים צאצאשווילי

    ת.ז …, ילידת 05.02.1970

    רח' … רמלה

    (עצורה מיום 29.07.2020)

 

  1. אורלי בת אהרון שרגני

    ת.ז .., ילידת 24.01.1983

    רח' … רמלה

    (עצורה מיום 29.07.2020)

כ ת ב  –  א י ש ו ם

כללי:

(פל"א 461936/2020 – תחנת רמלה):

  1. בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, שימש גן "המשפחתון של טולי" ברחוב יוסי בנאי 52 ברמלה, כגן פרטי (להלן: "הגן"), המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים 3 חודשים עד 3 שנים, בחלוקה לשלוש קבוצות גיל: תינוקייה עד גיל שנה, פעוטות מגיל שנה עד שנתיים ובוגרים מגיל שנתיים עד שלוש (להלן ביחד: "הקטינים/תינוקות" ובנפרד: "תינוקייה", "פעוטות" ו"בוגרים"). 
  2. בין התאריכים 14.6.20-27.7.20 (להלן: "התקופה הרלוונטית לכתב האישום"), עבדו הנאשמות בגן כסייעות והיו אחראיות על הטיפול בקטינים. בתקופה הרלוונטית, שהו 43 קטינים בכל קבוצות הגיל יחדיו.
  3. מתוקף תפקידן ומפאת גיל הקטינים בגן, היו הנאשמות אחראיות על הקטינים כהגדרת סעיף 368א(1) לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: "החוק"). 
  4. במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, ביצעו הנאשמות לפחות ב- 26 קטינים, בני שלושה חודשים עד שלוש וחצי שנים
  5. במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתן בגן ובתדירות כמעט יומיומית, תקפו הנאשמות תינוקות ופעוטות בגן וגרמו להם לעיתים למכאוב, בין היתר, בכך שביצעו בהם את המעשים הבאים:

אחזו בהם בחוזקה; משכו אותם בידיהם וברגליהם וגררו אותם; הרימו את הקטינים והטיחו אותם בחוזקה על מזרונים או על כסאות; סטרו לקטינים; השליכו חפצים שונים על הקטינים, ביניהם חבילות מגבונים וצעצועים.

  1. בנוסף נהגו נאשמות 1 ו-2 להשפיל את הקטינים בכך שהאכילו אותם תוך שהן מפזרות חטיפים על הרצפה וגורמות להם לאכול מהרצפה. בנוסף,  נהגו הנאשמות 1 ו-2 להצליף בקטינים באמצעות חיתול בד. 
  2. בנוסף נהגו נאשמות 3 ו-4 להאכיל את התינוקות בעודם ישובים בכיסא נענוע נמוך (להלן: "טרמפולינה"), תוך שהן דוחפות את האוכל בכפית לפיהם של התינוקות, בניגוד לרצונם ובהתעלם מבכיים ולאחר מכן, נענעו הנאשמות 3 ו-4 את הטרמפולינה בחוזקה ואף הטו אותה אחורנית כך שראשו של התינוק האמור כמעט ונגע ברצפה והאוכל ירד במורד גרונו.
  3. האירועים יפורטו להלן באישומים הבאים, כאשר כל אחד מהאישומים יתאר מאורעות של יום אחד.
  4. הנאשמות התעללו בקטינים חסרי ישע, בהיותן אחראיות עליהם. ההתעללות באה לידי ביטוי בין היתר בטיב האירועים; ריבוים של המעשים והקטינים הנפגעים; תדירותם; גילם הרך של הקטינים; והיותן האחראיות הבלעדיות על צרכיהם, בריאותם ושלומם במהלך האירועים המפורטים בכתב האישום. מכלול הנסיבות הפך את ההתנהלות המתעללת לשגרה אליה נחשפו כל הקטינים ששהו בגן.

 

אישום ראשון (נאשמות 1-4)

א.   העובדות

  1. בתאריך 14.6.20, בשעה 8:45, שהו נאשמת 2 ומספר פעוטות בחדר של קבוצת הפעוטות (להלן: "חדר הפעוטות"). הפעוטות ישבו סביב שולחנות האוכל, נאשמת 2 סידרה פעוט בכיסאו וסטרה לו בפניו. בהמשך, משחלפה נאשמת 2 ליד הפעוט יז.יז., הכתה בראשו באמצעות ידה. בהמשך לכך, ניגשה נאשמת 2 לעבר הפעוט יד.יד. ואחזה בראשו בחוזקה, ובתגובה לכך אחז הפעוט יד.יד. את ראשו בידיו.
  2. בתאריך האמור באותה שעה, שהתה נאשמת 3 בחדר התינוקייה (להלן: "התינוקייה"), יחד עם נאשמת 4 ומספר תינוקות וביניהם א.א. נאשמת 3 ניסתה להאכיל בכפית את א.א., אשר ישב בטרמפולינה. א.א. הזיז את הכפית בידו והאוכל נשפך על הסינר. נאשמת 3 ניקתה את פניו של א.א באגרסיביות, תלשה את הסינר, אחזה בכפות ידיו של א.א., משכה אותו מהטרמפולינה והניחה אותו בחוזקה על מזרון.
  3. בשעה 8:48, עת ישבו הפעוטות סביב שולחנות האוכל, בנוכחות נאשמת 1, ישבה נאשמת 2 מאחורי הפעוטה טו.טו. והכתה בה בראשה. בהמשך לכך, אחזה נאשמת 2 בידו של הפעוט יג.יג. וסטרה לו במצחו. בהמשך, נאשמת 2 הכתה בגבו של אחד הפעוטות מספר פעמים כשידה מאוגרפת.
  4. בשעה 09:23, נאשמות 3 ו-4 שהו בתינוקייה עם מספר תינוקות וישבו עמם על מזרונים. התינוק ד.ד. שכב על בטנו צמוד לנאשמת 4 והיא טפחה על גבו, עד שלפתע דחפה בידה את ד.ד. והרחיקה אותו ממנה בגסות.

מיד לאחר מכן, קמה נאשמת 4, חלפה על פני התינוקת ח.ח. אשר ישבה בטרמפולינה, נתנה לה מוצץ והניחה חיתול בד על ראשה, תוך שדחפה אותו על פניה.

בהמשך ניגשה נאשמת 4 לתינוקת ה.ה., אשר שיחקה על המזרון, אחזה במותניה, סובבה אותה והשכיבה אותו בחוזקה על המזרון.

לאחר מכן ניגשה נאשמת 4 לתינוק א.א. אשר ישב סמוך לקיר ושיחק, משכה בזרועו בחוזקה, הרימה אותו קמעה והזיזה אותו ממקומו. 

או אז שבה נאשמת 4 חזרה למקומה, תוך שחלפה שוב על פני התינוקת ח.ח. שישבה בטרמפולינה ושוב דחפה את חיתול הבד על פניה.

  1. בשעה 9:55, שהתה נאשמת 1 בחצר הגן, ביחד עם מספר פעוטות. נאשמת 1 ניגשה אל הפעוט יג.יג. שישב אותה העת על המגלשה, והכתה בראשו באמצעות בקבוק מים ריק.
  2. בשעה 10:08, שהתה נאשמת 1 בחדר הפעוטות. נאשמת 1 נטלה כלי מפלסטיק והחלה להשפריץ על הפעוטות נוזל, בעקבות כך 4 פעוטות שפשפו את עיניהם.
  3. בשעה 10:50, שהתה נאשמת 3 בתינוקייה יחד עם נאשמת 4 ומספר תינוקות ובהם ב.ב., אשר ישבה על הרצפה. בשלב מסוים, השליכה נאשמת 3 גלגל עשוי מפלסטיק לעבר ב.ב. ופגעה בזרועה. מיד לאחר מכן, ובעוד ב.ב. בוכה על הרצפה, השליכה עליה נאשמת 3 צעצוע מפלסטיק אשר פגע בזרועה. בהמשך, נכנסה לחדר המשחקים נאשמת 4, זרקה על המזרון טרמפולינה, כאשר בצדי המזרון ישובים מספר תינוקות. נאשמת 4 הרימה את התינוקת ב.ב. והטיחה אותה על הטרמפולינה. 
  4. בשעה 11:02, שהתה נאשמת 3 בתינוקייה יחד עם נאשמת 4 כשהיא יושבת על מזרון ולידה מספר תינוקות וביניהם התינוק ד.ד. אשר ישב בטרמפולינה, בסמוך אליה. בשלב מסוים, סטרה נאשמת 3 בפניו של ד.ד. וזה בכה. בעודו בוכה, כיסתה נאשמת 3 את פניו של ד.ד. בחיתול בד.
  5. בשעה 11:06, אחזה נאשמת 3 בחוזקה בזרועותיו של התינוק א.א., הרימה אותו, והניחה אותו בחוזקה על המזרון.
  6. בשעה 11:07, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות עם מספר פעוטות, שישבו בסמוך לשולחן האוכל. נאשמת 2 ישבה אל מול הפעוט יג.יג. והכתה בו בכתפו.
  7. בשעה 11:11, שהו נאשמות 3 ו-4 בתינוקייה. נאשמת 4 ישבה בסמוך לתינוקת ב.ב. שישבה בטרמפולינה. נאשמת 3 אשר ישבה מולן השליכה לעברה של ב.ב. בובה ופגעה בה.
  8. בשעה 11:12 נאשמות 3 ו-4 שהו בתינוקייה יחד עם מספר תינוקות והאכילו שנים מהם בעודם יושבים בטרמפולינות. מספר תינוקות נוספים שיחקו בחדר והתינוקת ה.ה. נרדמה על בובה. או אז, אחזה נאשמת 3 בקוביית משחק שהייתה סמוך אליה והשליכה אותה לכיוונה של  ה.ה. בהמשך השליכה נאשמת 4 בובה לכיוון ראשה של ה.ה. אך לא פגעה בה. משכך, נטלה נאשמת 3 גלגל מפלסטיק והשליכה אותו לעבר ה.ה. ופגעה בראשה. ה.ה. לא התעוררה משנתה. או אז, השליכה לעברה נאשמת  3 צעצוע מפלסטיק אשר פגע בראשה. כתוצאה מכך התעוררה ה.ה. משנתה בבכי. 
  9. בשעה 11:16, שהתה נאשמת 3 בתינוקייה, יחד עם מספר תינוקות וביניהם ב.ב. אשר ישבה על טרמפולינה למולה. ב.ב. הייתה בשלבי הרדמות ומשהבחינה בכך נאשמת 3, השליכה לעברה חבילת מגבונים אשר פגעה בראשה ובגופה. מיד לאחר מכן, השליכה נאשמת 3 לעבר ב.ב. שלושה צעצועים עשויים מפלסטיק, בזה אחר זה, ואלו פגעו בראשה ובגופה. 
  10. במקביל, נתנה נאשמת 3 בקבוק מים לתינוק ו.ו. אשר ישב בטרמפולינה בסמוך אליה ומשסרב לשתות, השפריצה מים על פניו מפטמת הבקבוק.
  11. בשעה 11:21, שהתה נאשמת 3 בתינוקייה יחד עם מספר פעוטות וביניהם התינוקות ח.ח. וז.ז. אשר ישבו על המזרון. נאשמת 3 עמדה על ברכיה על המזרון התקדמה לעבר ז.ז. ובכדי להזיז את התינוק ו.ו. אשר היה בדרכה, אחזה בידו באמצעות שתי ידיה וגררה אותו לצד ומיד לאחר מכן משכה ברגלה של ז.ז., גררה אותה על המזרון, אחזה בידיה, הרימה אותה, הטיחה אותה על גבי הטרמפולינה והכתה אותה בראשה באמצעות ידה. מיד לאחר מכן, משכה נאשמת 3 בידו של התינוק א.א. אשר ישב על המזרון, והשכיבה אותו על מזרון. א.א. בכה כתוצאה ממעשי הנאשמת.
  12. בשעה 11:24, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. באותה עת, ישבו הפעוטות במעגל בכיסאות, לקראת ארוחה. הפעוט יד.יד. בכה. או אז, הכתה נאשמת 1 בפניו של יד.יד. ובעוד הוא בוכה, אחזה בידו בחוזקה והכתה אותו שוב בידו. מיד לאחר מכן, נאשמת 1 הכתה בפניו של יד.יד. באמצעות חבילת מגבונים, ואז אחזה בראשו בחוזקה וקינחה את אפו באגרסיביות והדפה את ראשו לאחור, תוך שהוא בוכה. בהמשך לכך, הביאה נאשמת 1 מוצץ, דחפה את ראשו של יד.יד. לאחור בחוזקה והכניסה את המוצץ לפיו. בסמוך לאחר מכן, הכתה נאשמת 1 את יד.יד. בעורפו, אחזה בידיו, הניפה אותו באוויר והטיחה אותו במזרון.
  13. בהמשך, משאחד הפעוטות בכה, נאשמת 2 הכתה בגבו באגרוף מספר פעמים. נאשמת 1 הבחינה בפעוט הבוכה, נטלה חבילת מגבונים והכתה באמצעותה בראשו.
  14. בשעה 11:26 שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. נאשמת 1 אחזה בפעוט בשתי זרועותיו והשליכה אותו אל המזרון באגרסיביות. נאשמת 2 השליכה בקבוק מספר פעמים לכיוונו של אחד הפעוטות, שהסית את ראשו הצידה.
  15. בהמשך, נאשמת 2 השליכה בקבוק מספר פעמים לכיוונו של אחד הפעוטות, שהסית את ראשו הצידה וממצמץ בעיניו.
  16. בשעה 11:27, שהתה נאשמת 4 בחדר השינה בתינוקייה ובו לולים (להלן: "חדר השינה"), יחד עם מספר תינוקות שהיו כל אחד בלול נפרד. התינוקת ג.ג. עמדה בלול. נאשמת 4 ניגשה לג.ג. אחזה בזרועה, משכה אותה בחוזקה והפילה אותה על המזרון. 
  17. בשעה 14:57 או בסמוך לכך, שהתה נאשמת 2 בחדר הפעוטות יחד עם מספר פעוטות. בעת שהחליפה נאשמת 2 חיתול חד פעמי לאחד הפעוטות, התקרב אליה הפעוט ט.ט. ואז הכתה נאשמת 2 בראשו באמצעות כפכף.
  18. בשעה 15:07, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. עת שיחקו הפעוטות בחדר, ניגשה נאשמת 2 לעבר הפעוט יג.יג. שהחזיק בידו ארגז צעצועים, והכתה אותו באמצעות ידה בראשו, והפעוט בכה.
  19. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות  קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות:

 

  • התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  • תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

 

אישום שני (נאשמות 1-4)

א.  העובדות:

  1. בתאריך 15.6.20, בשעה 09:57, שהו נאשמות 3 ו-4 בתינוקייה יחד עם מספר תינוקות. התינוקת ז.ז. לקחה חבילת מגבונים שהייתה מונחת על כיסא בחדר והתיישבה על הרצפה. אז, הכתה נאשמת 3 את ז.ז. בראשה באמצעות ידה ולקחה את חבילת המגבונים.
  2. בשעה 10:08 או בסמוך לכך, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. נאשמת 1 אחזה בשקית חטיף ושפכה את תכנה מעל לראשם של הפעוטות, ואלה נאלצו לאכול את החטיף מהרצפה.
  3. בשעה 10:35 שהתה נאשמת 1 בחדר הפעוטות, נטלה סל מפלסטיק בו שיחק אחד הפעוטות והכתה אותו בראשו באמצעות הסל. לאחר מכן אחזה בזרועה של פעוטה ומשכה אותה לאחור כדי להרחיקה.  
  4. בשעה 10:37, שהתה נאשמת 3 בתינוקייה יחד עם מספר תינוקות. התינוק א.א. ישב בטרמפולינה ובכה. או אז, נאשמת 3 אשר אחזה בידה סינר, קרבה אליה את הטרמפולינה, והצמידה את הסינר אל צווארו של א.א. כופפה בחוזקה את גבו ופלג גופו העליון לעברה ומיד לאחר מכן הטיחה את גבו על הטרמפולינה והוא החל לבכות.

בהמשך לכך, הכניסה נאשמת 3 כפית אוכל לפיו של א.א. ונענעה את הטרמפולינה בחוזקה. בסמוך לאחר מכן, השליכה נאשמת  3 צעצוע אל עבר ב.ב., אך לא פגעה בה.

  1. בשעה 10:41, שהתה נאשמת 1 בחדר הפעוטות, אשר שיחקו בו והחליפה חיתול חד פעמי לאחד הפעוטות. משהוציאה נאשמת 1 את החיתול החד פעמי המלוכלך, השליכה אותו לעבר הפעוט ט.ט. ופגעה בפניו. בסמוך לאחר מכן, בשעה 10:49, החליפה נאשמת 1 חיתול חד פעמי לפעוט, ואת החיתול החד פעמי המלוכלך השליכה לעבר הפעוטה טו.טו.
  2. בשעה 10:43 החזיקה נאשמת 1 בחבילת מגבונים והניפה את ידה באופן מאיים כלפי  פעוט שהסתכל עליה. בהמשך, השליכה נאשמת 1 את חבילת המגבונים אל עבר הפעוט, פגעה בו והחלה לצחוק.
  3. בשעה 10:48 או בסמוך לכך, שהתה נאשמת 1 בחדר הפעוטות והחליפה חיתול חד פעמי לאחד הפעוטות. הפעוט ט.ט. רץ לעברה ומשהגיע אליה, הכתה אותו בראשו באמצעות ידה.
  4. בשעה 10:49, נאשמת 1 החליפה חיתול חד פעמי לאחד הפעוטות, תוך שהיא מחזיקה את ידיו צמוד לגופו ביד אחת והצמידה את כף ידה השנייה באגרסיביות לפניו. כאשר שחררה נאשמת 1 את ראשו, הפעוט נחבט קלות ברצפה. לאחר מכן סטרה הנאשמת 1 לפעוטה נוספת במצחה ולאחר שהסירה את החיתול החד פעמי המלוכלך, השליכה אותו על ראשה של אותה פעוטה. 
  5. בסמוך לאחר מכן, התקרבה נאשמת 1 לעבר הפעוט יג.יג. כשכפכף בידה, נפנפה באמצעותו אל מול פניו בתנועות איום ובהמשך הכתה אותו בפניו באמצעות הכפכף. בהמשך, נאשמת 1 הטיחה בראשו של פעוט סל גדול מפלסטיק קשיח. 
  6. בסמוך לאחר מכן, האכילה נאשמת 3 פעוט בעודו בוכה ומתנגד להאכלה. לאחר שסיימה, הרימה את הטרמפולינה, כך שראשו של הפעוט היה הפוך והוטה לכיוון הרצפה. לאחר מספר שניות ייצבה הנאשמת את הטרמפולינה למצבה המאוזן. הנאשמת חזרה על פעולה זו פעם נוספת. כל אותה העת הפעוט בכה.
  7. בשעה 10:51, שהתה נאשמת 4 בתינוקייה והאכילה תינוקת. לאחר מתן האוכל, דחפה נאשמת 4 בכף ידה את ראשה של התינוקת לאחור באגרסיביות.
  8. בשעה 10:56, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. נאשמת 1, השליכה חבילת מגבונים לעברם של הפעוטות. בהמשך, ניגשה נאשמת 2 אל הפעוטה יח.יח. והכתה בה בראשה עם ידה. לאחר מכן, אחזה נאשמת 2 בחבילת מגבונים והכתה באמצעותה פעוט אחר והניפה את חבילת המגבונים באופן מאיים לעבר הפעוט יד.יד. שאחז בראשו בחשש. לאחר מכן, השליכה נאשמת 2 את חבילת המגבונים על ראשו של הפעוט יא.יא., פגעה בו וגרמה לנפילתו.

בהמשך לכך, אחזה הנאשמת 1 בחבילת מגבונים והשליכה אותה על ראשה של אחת הפעוטות ופגעה בו. לאחר מכן, הרימה נאשמת 1 חלק משחק והכתה באמצעותו בראשו של הפעוט יב.יב., ואז המשיכה והכתה בראשו בידיה.

  1. בהמשך, החזיקה נאשמת 1 כדור גומי והטיחה אותו בראשו של פעוט, שבעקבות כך איבד את שיווי משקלו.
  2. בשעה 10:57, שהתה נאשמת 1 בחדר הפעוטות. אחד הפעוטות הכה פעוט אחר. או אז הכתה נאשמת 1 באמצעות חפץ שטוח עשוי פלסטיק בחלקו האחורי של ראש הפעוט שהיכה. הפעוט החל לבכות והסתובב לעברה. או אז, הכתה אותו נאשמת 1 משני צידי ראשו יחד בשתי ידיה.
  3. בשעה 11:00, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות, יחד עם פעוטות ששיחקו. נאשמת 1 התקרבה לעבר הפעוט יא.יא. והכתה בו בחלקו האחורי של ראשו.
  4. בהמשך, הכתה נאשמת 2 את הפעוט יד.יד. בראשו באמצעות חבילת מגבונים, וגרמה לו לבכי.
  5. בשעה 11:37, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות, אשר שכבו על מזרנים לקראת שינה. נאשמת 1 דחפה בחוזקה בידה את הפעוט ט.ט. שעמד לצדה, כך שהוא נפל אחורנית על הפעוט יג.יג. שישב מאחוריו. בהמשך לכך, הכתה נאשמת 1 בחוזקה בראשו של הפעוט ט.ט. שישב אותה עת מאחוריה, בעקבות כך הוא איבד שיווי משקל.
  6. בשעה 11:38 הכתה נאשמת 1 בראשו של פעוט באמצעות שקית ובתוכה בגד וגרמה לו לבכות.
  7. בשעה 13:58 שהתה נאשמת 4 בתינוקייה עם מספר תינוקות, כאשר החדר חשוך. התינוקת ח.ח. שכבה על בטנה סמוך לנאשמת 4 והניפה צעצוע באוויר. נאשמת 4 אחזה בחוזקה בזרועה של ח.ח. ודחפה אותה הרחק ממנה. 
  8. בשעה 14:02, שכבה נאשמת 1 על מזרנים ביחד עם קטינים שנמו את שנתם בחדר הפעוטות, שהיה חשוך. הפעוט יא.יא. הרים את ראשו ובתגובה דחפה נאשמת 1 את ראשו בחוזקה אל המזרון.
  9.  בשעה 14:10, שהו נאשמות 3 ו-4 בתינוקייה יחד עם מספר תינוקות. נאשמת 3 שכבה על המזרון ולידה הניחה מכשיר פלאפון. אותה עת, התינוקת ג.ג. זחלה אל עבר מכשיר הפלאפון. או אז, דחפה נאשמת 3 את ראשה של ג.ג. הרחק מהפלאפון. ג.ג. זחלה שוב אל עבר הפלאפון. או אז, אחזה נאשמת 3 בזרועה של ג.ג.. הרימה אותה, הושיבה אותה על המזרון ולאחר מכן דחפה והשכיבה אותה בחוזקה על המזרון לצד רגליה של נאשמת 3 וגרמה לה לבכות.

בהמשך למתואר לעיל, התינוקת ח.ח.. אשר  שכבה על בטנה בסמוך לנאשמת 3, נגעה במכשיר הפלאפון. או אז, נטלה נאשמת 3 את מכשיר הפלאפון והכתה באמצעותו בראשה של ח.ח.. והרחיקה את מכשיר הפלאפון. ח.ח. זחלה אל עבר מכשיר הפלאפון ומשנגעה בו משכה נאשמת 3 בידה וסובבה בחוזקה את גופה. 

  1. בשעה 14:14, שהו נאשמות 3 ו-4 בתינוקייה. התינוקת ה.ה. ישבה בטרמפולינה. נאשמת 3 אחזה בידה של ה.ה., גררה לעברה את הטרמפולינה, משכה את ידה של ה.ה. כדי שתרד מהטרמפולינה ומשהבחינה שה.ה. חגורה בחגורת בטיחות, שחררה את החגורה, אחזה ומשכה בידה של ה.ה. עד אשר הטרמפולינה התרוממה בחלקה וה.ה. נפלה על ישבנה על המזרון. הטרמפולינה נפלה חזרה למזרון, עם נחיתתה פגעה בגופה של התינוקת ג.ג. אשר שכבה על המזרון בסמוך להם. 
  2. בהמשך למתואר לעיל, שכבה נאשמת 3 על המזרון וניקתה אותו באמצעות מגבונים. התינוקת ח.ח. שכבה אף היא על המזרון. בשלב מסוים, ניגבה נאשמת 3 בחוזקה את פניה של ח.ח. באמצעות המגבונים וגרמה לה לבכי. מיד לאחר מכן, אחזה נאשמת 3 בידה מגבונים, הכתה את ח.ח. פעמיים בפניה ודחפה את ידה. 

בסמוך לאחר מכן, השליכה נאשמת 4 טרמפולינה לכיוון נאשמת 3. נאשמת 3 הרימה את התינוקת ח.ח., אחזה בכתפיה, הרימה אותה והטיחה אותה על הטרמפולינה ולאחר מכן משכה בידה.

  1. בשעה 14:24, שהו נאשמות 3 ו-4 בתינוקייה. נאשמת 3 החליפה חיתול חד פעמי לתינוק ו.ו., תוך שהיא מסובבת את גופו באגרסיביות. בהמשך, לאחר שהלבישה את ו.ו., אחזה נאשמת 3 ומשכה את ידו ומשהתיישב, הרימה אותו והטיחה אותו על המזרון בסמוך אליה. 

מיד לאחר מכן, אחזה בידה של התינוקת ד.ד., משכה אותה לכיוונה, הרימה אותה והטיחה אותה על המזרון והחליפה לה חיתול חד פעמי. 

  1. בשעה 14:38 שהתה נאשמת 4 בתינוקייה עם מספר תינוקות. נאשמת 4 החזיקה בחיקה את התינוקת ה.ה. והאכילה אותה מבקבוק. ה.ה. סירבה לאכול, התפתלה והזיזה את ידיה ורגליה. נאשמת 4 תפסה את ה.ה בחוזקה, והכניסה את פיית הבקבוק לפיה בכוח. נאשמת 4 עשתה כך מספר פעמים, למרות בכיה והתנגדותה של ה.ה.
  2. בשעה 14:46, שהתה נאשמת 2 בחדר הפעוטות, החליפה חיתול חד פעמי לפעוט יד.יד. והכתה באמצעות ידה את הפעוט יב.יב. בפלג גופו העליון.
  3. בשעה 14:52, שהתה נאשמת 1 בחדר הפעוטות, כשהיא משוחחת בטלפון, והפעוטות שיחקו סביב. בשלב מסוים, השליכה נאשמת 1 סנדל לעבר הפעוט יא.יא. ומשזה לא פגע בו, השליכה לעברו סנדל נוסף שפגע ברגלו. בהמשך לכך, התקרבה נאשמת 1 אל יא.יא. וסטרה בפניו בחוזקה עד שאיבד שיווי משקל.
  4. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות:

 

  • התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  • תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

 

אישום שלישי (נאשמות 1-4)

א.    העובדות

  1. בתאריך 16.6.20 בשעה 09:14, שהו נאשמות 3 ו-4 בתינוקייה עם מספר תינוקות ובהם התינוקת ג.ג. אשר ישבה על הרצפה ומשכה בחולצתו של פעוט אחר. בתגובה לכך, נאשמת 3 הכתה באמצעות ידה במצחה של הפעוטה ג.ג., שכתוצאה מכך נהדפה לאחור ונפלה על המזרון. 
  2. בשעה 10:06 שהו נאשמות 3 ו-4 בתינוקייה. נאשמת 4  הניחה על המזרון את אחד התינוקות. משהתקרב התינוק ה.ה. אל תינוק אחר, נאשמת 3 אחזה בידו ודחפה אותו לאחור. 
  3. בשעה 10:23, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. הפעוט טז.טז. שכב על הרצפה כשהוא בוכה, אז ניגשה אליו נאשמת 1, אחזה בידיו בחוזקה, הניפה אותו באוויר והטיחה אותו על הכיסא בחוזקה. בהמשך לכך, הזיזה נאשמת 1 את הכיסא עליו ישב הפעוט טז.טז. במהירות לכיוון הקיר ואז הכתה בראשו של הפעוט עד שראשו הוטח בקיר. משלא הפסיק הפעוט לבכות, התקרבה אליה נאשמת 1 בשנית והכתה בראשו באמצעות מכשיר הפלאפון.
  4. בשעה 10:29, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. נאשמת 1 השליכה אוכל על רצפת הגן, לכיוונם של הפעוטות, ואלה אספו ואכלו אותו מהרצפה.
  5. בשעה 10:59, נאשמות 3 ו-4 שהו בתינוקייה והאכילו שני תינוקות שישבו בטרמפולינות. התינוקות ה.ה. וג.ג הציקו זה לזו. בתגובה, הכתה נאשמת 4 בזרועה של ה.ה. באמצעות ידה ובהמשך הכתה בזרועה של ג.ג. 
  6. בשעה 11:14, שהו נאשמות 3 ו-4 בתינוקייה והאכילו שני תינוקות שישבו בטרמפולינה. בפינת החדר, סמוך לנאשמת 3, שיחקה התינוקת ג.ג.. בחפץ שמהותו אינה ידועה למאשימה. התינוקת ה.ה. התקרבה לג.ג. ונצמדה אליה. נאשמת 4 הושיטה ידה לכיוון ה.ה, הכתה בזרועה ומשכה בחוזקה את החפץ מידה. בהמשך, ה.ה הכתה בראשה של ג.ג. בתגובה לכך אחזה נאשמת 4 בזרועה של ה.ה בחוזקה ומשכה אותה באגרסיביות. 
  7. בשעה 11:25, שהתה נאשמת 3 בחדר השינה שהיה חשוך כשהיא אוחזת בזרועותיה של התינוקת ז.ז. בהמשך, הניפה נאשמת 3 את ברכה ופגעה ז.ז., הרימה והטיחה אותה על המזרון בלול.
  8. בהמשך לכך, ג.ג. אשר הייתה בלול, עמדה ואחזה בדפנותיו. או אז, אחזה נאשמת 3 בידה של ג.ג., הפילה אותה והטיחה את גופה על המזרון בלול. מיד לאחר מכן, בעוד ג.ג שכובה על בטנה, אחזה נאשמת 3 בכתפה ודחפה אותה על המזרון, סטרה בפניה מספר פעמים, משכה בחוזקה חיתול בד אשר היה מונח מתחת לגופה של ולאחר מכן, עטפה את גופה בחיתול הבד והכתה אותה בראשה.
  9. בשעה 11:36, שהו הנאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות וארגנו את הקטינים לשנת צהריים. נאשמת 1 אחזה בפעוט יג.יג בידיו, הניפה אותו באוויר והטיחה אותו בחוזקה אל הכיסא. בסמוך לאחר מכן, השליכה נאשמת 1 מקצה החדר, בחוזקה, חבילת מגבונים לעבר יג.יג, ופגעה בראשו בעודו יושב בגבו אליה. בהמשך, הטיחה  נאשמת 1 בפניו של יג.יג. שקית שקופה אשר הכיל דבר מה.
  10. בשעה 11:38 שהתה נאשמת 1 בחדר הפעוטות. נאשמת 1 הרימה בזרועותיה פעוט בוכה מכיסאו וסטרה על לחיו. נאשמת 1 התכופפה להרים חבילת מגבונים בעוד הפעוט מתהפך עם ראשו מטה, ולאחר שהרימה את החבילה הטיחה אותה במצחו וגרמה לפעוט לבכות. 
  11. בשעה 11:39, שהתה נאשמת 1 בחדר הפעוטות. נאשמת 1 ניגשה אל הפעוטה יח.יח. שישבה על המזרון אותה העת, השכיבה אותה באגרסיביות תוך שהיא מטיחה אותה במזרון וסטרה בפניה.
  12. בשעה 13:26, שהו נאשמות 1 ו-3 בתינוקייה כשהחדר חשוך והתינוקות שוכבים על מזרנים או בטרמפולינות לקראת שינה. נאשמת 1 משכה לכיוונה את הטרמפולינה בה ישב ו.ו.., הכתה בראשו מספר פעמים והניחה חיתול בד על פניו בגסות. בהמשך לכך, טפחה נאשמת 1 בחוזקה על פניו של ו.ו. מספר פעמים והצמידה את חיתול הבד לפניו.
  13. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום רביעי (נאשמות 3 ו-4 בלבד)

א.    העובדות:

  1. בתאריך 17.6.20 בשעה 10:52, שהו נאשמת 4 ונאשמת 3 בתינוקייה יחד עם מספר תינוקות. נאשמת 4 ונאשמת 3 האכילו תינוקות שישבו בטרמפולינות. נאשמת 4 אשר ישבה על המזרון משכה אליה את התינוקת ב.ב., הושיבה אותה סמוך אליה והאכילה אותה בכפית, תוך שהיא אוחזת בראשה בחוזקה ותופסת את פיה כך שיוותר פתוח באמצעות ידה, תוך שהיא מתעלמת מבכייה. בהמשך, הרימה נאשמת 4 את ב.ב. במותניה והשליכה אותה על מזרון הרחק ממנה. כתוצאה מכך ב.ב. נפלה אחורנית על המזרון והחלה לבכות. 

בהמשך, האכילה נאשמת 4 את התינוק ו.ו. אשר ישב בטרמפולינה מולה, באגרסיביות, תוך שהיא דוחפת כפית אוכל לפיו, אוחזת בחוזקה בלחיו ולוחצת על בטנו באמצעות ידיה. מיד לאחר מכן, דחפה את אצבעותיה לפיו.

  1. בשעה 10:45 שהתה נאשמת 4 בתינוקייה יחד עם מספר תינוקות. סמוך לנאשמת 4 ישבה התינוקת ג.ג נאשמת 4 משכה בזרועה של ג.ג. בחוזקה, הפילה אותה על מזרון ודחפה אותה בישבנה כך שתשכב על בטנה. בהמשך התיישבה ג.ג. על מזרון ובכתה. נאשמת 4 תפסה בידה של ג.ג. בחוזקה שוב, הפילה אותה למזרון, משכה בחוזקה ברגלה והשכיבה אותה על בטנה על המזרון, תוך שהיא מניחה על ראשה חיתול בד.
  2. בשעה 10:53, משכה נאשמת 4 בידה של הפעוטה ג.ג. אשר שכבה, סובבה את כל גופה, קירבה אותה אליה ודחפה על פניה את חיתול הבד פעם נוספת.  
  3. בשעה 10:58, נכנסה נאשמת 3 אל חדר השינה, ניגשה אל הפעוטה ג.ג. והכתה אותה באמצעות ידה בראשה.
  4. בשעה 10:59, שהתה נאשמת 3 בתינוקייה עם מספר תינוקות ובהם התינוקת ב.ב., אשר שכבה על מזרון. נאשמת 3 ניגשה אל ב.ב וסטרה בחוזקה בפניה בעצמה שגרמה לה לבכי.
  5. בשעה 13:26, נכנסה הנאשמת 3 אל חדר השינה, ניגשה אל התינוקת ג.ג, שישבה באותה עת בלול, צבטה אותה בלחייה והרימה אותה בחוזקה, שגרמה לה לבכי.
  6. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 3 ו-4 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 3 ו-4:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום חמישי (נאשמות 3, ו-4 בלבד)

א.   העובדות:

  1. בתאריך 18.6.20 בשעה 08:21, שהתה נאשמת 4 בתינוקייה עם מספר תינוקות. נאשמת 4 אחזה בזרועותיה של התינוקת ה.ה. אשר ישבה בטרמפולינה, הרימה והשליכה אותה  בחוזקה אל המזרון.
  2. בשעה 10:30, ישבה התינוקת ג.ג. ישבה על מזרון ובכתה. בתגובה, השליכה נאשמת 4 חיתול בד על פניה של ג.ג., ובעוד פניה מכוסות, הצמידה נאשמת 4 את ידה ללחייה של ג.ג. ודחפה אותה בחוזקה כך שהיא נפלה על המזרון.
  3. בשעה 10:50, שהו הנאשמות 3 ו-4 בתינוקייה יחד עם מספר תינוקות. נאשמת 3 אחזה בקערת אוכל, התיישבה על כיסא מול התינוק ו.., שישב בטרמפולינה כשגופו נוטה קדימה.  נאשמת 3 האכילה את ו.ו. ותוך כך הכתה בחוזקה במצחו, כך שראשו נהדף לאחור והוטח בטרמפולינה.
  4. בשעה 11:27, התינוקת ג.ג. עמדה על ברכיה על מזרון. בשלב מסוים, הכתה נאשמת 3 בראשה של ג.ג. בחוזקה, כך שהיא נהדפה ונפלה על המזרון.
  5. בשעה 11:43, נאשמת 3 שהתה בחדר השינה. התינוק ו.ו עמד בלול. או אז, אחזה נאשמת 3 בחוזקה בזרועו והטיחה אותו על בטנו על  המזרון. בהמשך לכך, הכתה אותו נאשמת 3 בראשו באמצעות ידה ודחפה אותו בחוזקה לאחור, כך שהוא הוטח על גבו על המזרון.
  6. בשעה 13:31, ישבה נאשמת 3 יחד עם סייעות נוספות והגננת ליטל על מזרונים בחדר השינה אשר היה חשוך, כשלצדן שני תינוקות על טרמפולינות ותינוק נוסף שישב על המזרון. נאשמת 3 ישבה לצד ה.ה אשר ישבה בטרמפולינה. עת הרימה ה.ה. את ראשה, נטלה נאשמת 3 חיתול בד וכיסתה את ראשה וכל גופה של ה.ה. בחיתול בד. בהמשך, הניחה נאשמת 3 את ידה על ראשה המכוסה של ה.ה. ונענעה את הטרמפולינה, ובכל פעם שה.ה. להרים את ראשה, הדפה נאשמת 3 הדפה את ראשה חזרה לטרמפולינה, כדי שתשכב והחזיקה את ראשה, כשידה על פרצופה.
  7. בשעה 14:21, בתינוקייה, ישבה התינוקת ה.ה. בטרמפולינה, כך שגבה מופנה לנאשמת 3 שישבה בסמוך אליה. נאשמת 3 אחזה ומשכה בידה של ה.ה. לכיוונה והפילה אותה על המזרון. מיד לאחר מכן, הרימה נאשמת 3 את ה.ה., השליכה אותה על הטרמפולינה וזרקה על פניה חיתול בד, באופן שגרם לה לבכות.
  8. בשעה 14:58, האכילה נאשמת 3 את התינוקת ז.ז שישבה בטרמפולינה. ז.ז. הטתה את גופה וסובבה את ראשה לאחור. או אז, סובבה הנאשמת באגרסיביות את גופה של ז.ז לכיוונה וסטרה על פניה.
  9. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 3 ו-4 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 3 ו-4:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום שישי (נאשמות 1, 3 ו-4)

א.    העובדות:

  1. בתאריך 21.6.20, בשעה 08:28, שהו נאשמות 3 ו-4 בתינוקייה עם מספר תינוקות. נאשמת 3 האכילה את  התינוקת ג.ג אשר ישבה בטרמפולינה. לאחר שסיימה, משכה נאשמת 3 ותלשה מצווארה של ג.ג. את הסינר, אחזה אותה בשתי ידיה, משכה והרימה אותה והטיחה אותה על המזרון. 
  2. בשעה 09:28, פגעה התינוקת ה.ה. ברגלה של תינוקת אחרת. משכך ניגשה נאשמת 4 אל ה.ה. ודחפה אותה עד שנפלה אחורנית.
  3. בשעה 09:30, הרימה את נאשמת 3 ה.ה., כשהיא אוחזת ומושכת באחת מידיה, והניחה אותה על המזרון. 
  4. בשעה 09:45, ישבה נאשמת 3 על מזרון ומשכה ברגליה של ה.ה., בדקה את החיתול החד פעמי ומיד לאחר מכן, דחפה אותו הרחק ממנה. בהמשך, פגעה ה.ה ברגלו של הפעוט א.א. או אז, הכתה נאשמת 3 את ה.ה. ברגלה וגרמה לה לבכי. מיד לאחר מכן, הרימה נאשמת 3 את ה.ה והושיבה אותה בכח על מזרון. בהמשך, אחזה הנאשמת 3 בזרועה של ה.ה., משכה אותה לכיוונה, הניחה חיתול בד על פניה והכתה מספר פעמים בפניה באמצעות ידה.
  5. בהמשך, בעוד נאשמת 3 ישובה על המזרון, משכה לכיוונה את התינוקת ג.ג. וגררה  אותה על המזרון, באופן שגרם לה לבכות.
  6. בשעה 10:31, נרדמה התינוקת ה.ה על מזרון. בעודה  ישנה, אחזה נאשמת 3 בזרועה של ה.ה., משכה אותה לכיוונה והושיבה אותה לצדה. משה.ה. לא התעוררה משנתה, הרימה נאשמת 3 אותה על רגליה וסטרה בפניה מספר פעמים. כתוצאה מכך, התעורר ה.ה. ופרצה בבכי.
  7. בשעה 10:44, נרדמה התינוקת ז.ז. על המזרון. או אז, ניגשה הנאשמת 3 אל ז.ז., אחזה בזרועה, גררה אותה על המזרון והושיבה אותה בכח, באופן שגרם לה לבכי.
  8. בשעה 11:10, ישבה התינוקת ב.ב. בטרמפולינה ובכתה. חרף בכייה, האכילה נאשמת 3 את ב.ב והכניסה כפית עם מזון לפיה. מיד לאחר מכן, טלטלה נאשמת 3 את ב.ב בטרמפולינה בחוזקה ובעקבות כך, הפעוטה ב.ב. פלטה את האוכל. בהמשך, חרף בכייה של ב.ב., הכניסה נאשמת 3 בשנית כפית אוכל לפיה, טלטלה את הטרמפולינה בחוזקה והטתה אותה לזווית של כמעט 180 מעלות, כך שראשה של ב.ב. הופנה כלפי מטה, באופן שכמעט נגע ברצפה. כל אותה העת בכתה ב.ב.

בהמשך למתואר, משהפסיקה נאשמת 3 לטלטל את הטרמפולינה ובעוד ב.ב. בוכה, צבטה אותה הנאשמת 3 באפה. חרף בכייה, הכניסה הנאשמת 3 כפית אוכל נוספת לפיה של ב.ב. ומיד לאחר מכן ניסתה להכניס מוצץ לפיה, אך ב.ב. התנגדה לכך. או אז, סטרה הנאשמת 3 מספר פעמים בפניה של ב.ב., הטתה את הטרמפולינה לזווית של כמעט 180 מעלות, כך שראשה של ב.ב הופנה כלפי מטה וכמעט נגע ברצפה. כשהפסיקה נאשמת 3 את מעשיה, פלטה ב.ב. את האוכל שבפיה והנאשמת 3 הטתה שוב את הטרמפולינה.

  1. בשעה 11:15, האכילה נאשמת 3 והאכילה את אחד התינוקות. בשלב מסוים, השליכה צעצוע מפלסטיק לעבר התינוק א.א.
  2. בשעה 11:28, אחזה הנאשמת 3 בזרועותיה של התינוקת ג.ג., הרימה והשליכה אותה על מזרון. בהמשך, כשבידה חיתול בד וחבילת מגבונים, הכתה הנאשמת 3 בפניה של ג.ג וגרמה לה לבכי.
  3. בשעה 11:33 או בסמוך לכך, נכנסה נאשמת 1 אל התינוקייה והתיישבה על המזרון, בסמוך לפעוט י.י. שישב בטרמפולינה. או אז, השליכה נאשמת 1 חבילת מגבונים לעברו ופגעה בו בפניו.
  4. בשעה 13:36, שהתה נאשמת 3 בתינוקייה ובאותה עת החדר היה חשוך. התינוקת ה.ה. ישבה בטרמפולינה בסמוך לנאשמת 3. בשלב מסוים, אחזה נאשמת 3 בזרועה של ה.ה. ומשכה בה עד שנפלה מהטרמפולינה אל המזרון. נאשמת 3 השכיבה את ה.ה. על בטנה וכיסתה את כל גופה בחיתול בד. משהרימה ה.ה. את ראשה, דחפה נאשמת  3 את ראשה לעבר המזרון. בהמשך, דחפה נאשמת 3 את ראשה של ה.ה. אל המזרון, כיסתה את פניה בחיתול בד ונענעה את פניה בחוזקה.

בהמשך, שכבה נאשמת 3 לצידה של ה.ה, שהייתה שכובה על בטנה, כשראשה מונח סמוך לפלג גופה העליון של נאשמת 3. בשלב מסוים, אחזה נאשמת 3 בראשה של ה.ה. ודחפה אותה כלפי מטה בחוזקה, הטיחה בחוזקה את ראשה על המזרון, כיסתה את פניה בחיתול בד והניחה את ידה על פניה ונענעה את ראשה. 

  1. בשעה 14:03, ישבה ה.ה על הרצפה בסמוך לדלת התינוקייה. נאשמת 3 סטרה על פניה של ה.ה, הרימה אותה והניחה אותה בחוזקה על המזרון, באופן שגרם לה לבכי.
  2. בשעה 14:10 שהתה נאשמת 4 בתינוקייה יחד עם מספר תינוקות, כשהתריס סגור והחדר חשוך. נאשמת 4 החזיקה את התינוקת ה.ה. בחיקה והאכילה אותה מבקבוק. כשה.ה. סיימה, דחפה אותה נאשמת 4 בחוזקה בעורפה הרחק ממנה. לאחר מכן הרימה נאשמת 4 את ה.ה. במותניה והטיחה אותה בחוזקה על המזרון, הכניסה לפיה מוצץ, דחפה את ראשה אל המזרון וכיסתה אותה בחיתול בד. משהרימה הפעוטה ה.ה. את ראשה, סובבה נאשמת 4 את גופה והניחה את ראשה על המזרון.
  3. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 1, 3 ו-4 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 1, 3 ו-4:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום  שביעי (נאשמות 3 ו-4)

א.   העובדות:

  1. בתאריך 22.06.20, בשעה 08:53, שהתה נאשמת 3 בתינוקייה יחד עם מספר תינוקות. הנאשמת 3 ישבה על מזרון והחליפה חיתול חד פעמי לתינוקת ג.ג הנאשמת הפשילה את מכנסיה של ג.ג., אחזה בהם והכתה אותה בפניה, כך שגרמה לה לבכי. לאחר מכן, ומשסיימה נאשמת 3 להלביש את ג.ג., הושיבה אותה באגרסיביות על המזרון, תוך שכל אותה העת היא בוכה.
  2. בשעה 10:32, שהתה נאשמת 3 בתינוקייה. התינוק ו.ו נרדם על מזרון. בעודו ישן, אחזה נאשמת 3 ברגלו של ו.ו. ומשכה אותו לכיוונה, כך שגרמה לו לבכות. לאחר מכן, שוב נרדם ו.ו. או אז, הזיזה נאשמת 3 את רגליו ולקחה את חיתול הבד שהחזיק. בעקבות כך ו.ו. התעורר ובכה. לאחר מכן, הרימה נאשמת 3 בחוזקה את ו.ו., הושיבה אותו על רגליה, סטרה בפניו מספר פעמים ואז הושיבה אותו באגרסיביות על המזרון.
  3. בשעה 11:07, שהו נאשמת 3 ונאשמת 4 בתינוקייה. התינוקת ג.ג. עמדה על רגליה ונשענה על טרמפולינה בה ישב תינוק אחר. או אז, אחזה נאשמת 3 של ג.ג., משכה אותה והפילה אותה בחוזקה על המזרון, כך שגרמה לה לבכי.
  4. בשעה 11:10, ישבה נאשמת 3 מול התינוקת ב.ב., ששכבה על מזרון. הנאשמת 3 ניקתה באמצעות מגבונים את פניה של ב.ב. באגרסיביות וגרמה לה לבכי. חרף כך, משכה נאשמת 3 את רגלה של ב.ב., הרימה את ידה, הושיבה אותה בחוזקה על המזרון והכתה בראשה.
  5. בשעה 11:11 ישבה נאשמת 4 בתינוקייה על מזרון ובסמוך לה ישב התינוק א.א. נאשמת 4 השקתה את א.א. וכשסיים, דחפה אותו באמצעות ידה, כך שהוא נפל ופגע במזרון עם ראשו. 
  6. בשעה 11:17, ישבה נאשמת 3 ישבה מול התינוקת ב.ב., שישבה בטרמפולינה. נאשמת 3 הטתה את הטרמפולינה לזווית של כמעט של 180 מעלות, כך שראשה של ב.ב. כמעט נגע ברצפה ורגליה באוויר, עזבה את אחיזתה והטרמפולינה נחתה על הרצפה. בהמשך, ב.ב. פלטה את שאכלה ומיד לאחר מכן שבה נאשמת 3 על מעשיה, הטתה וטלטלה את הטרמפולינה ושחררה את אחיזתה כך שהטרמפולינה נחתה על הרצפה. כל אותה עת ב.ב. בוכה. חרף בכייה של ב.ב., הכתה נאשמת 3 בראשה. בהמשך, האכילה נאשמת 3 את ב.ב בכח בעודה בוכה ותוך שהיא מטה את הטרמפולינה.
  7. בשעה 11:20 הרימה נאשמת 3 את התינוקת ח.ח. על ידיה והתקדמה לכיוון דלת היציאה. או אז, התכופפה לעבר התינוקת ב.ב., שישבה בטרמפולינה אותה העת, סטרה לה על פניה ויצאה מהחדר. מששבה נאשמת 3 לחדר, וישבה על כיסא למול ב.ב. שבכתה, ניקתה את פניה של ב.ב. באגרסיביות, תלשה מצווארה את הסינר והכתה בראשה באמצעות ידה. נאשמת 3 החזיקה בכפות ידיה של ב.ב., הרימה אותה באוויר והשליכה אותה על המזרון. כל אותה העת ב.ב. בכתה.
  8. בשעה 11:28, שהתה נאשמת 3 בחדר השינה בתינוקייה. אותה עת, התינוק א.א. עמד בלול. נאשמת 3 ניגשה אל א.א., הכתה בראשו באמצעות ידה, אחזה בזרועותיו, הרימה אותו והשליכה אותו על המזרון.
  9. בשעה 12:13 שהתה נאשמת 4 בתינוקייה עם שני תינוקות שנמנמו על מזרון. התינוק ט.ט זז ונאשמת 4 הניחה חיתול בד על ראשו ומעל הניחה את ידה, כך שט.ט. לא יכול היה לזוז. משהצליח ט.ט. להזיז את ראשו, הכתה אותו נאשמת 4 בראשו באמצעות ידה והטיחה אותו אל המזרון.
  10. בשעה 12:14 התקרבה נאשמת 4 לעבר ט.ט. ששכב, דחפה את גופו באגרסיביות, הרימה את השמיכה וכיסתה באמצעותה את ראשו, תוך שהיא מחזיקה את השמיכה על פניו.
  11. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 3 ו-4 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 3 ו-4:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום  שמיני (נאשמות 3 ו-4)

א.   העובדות

 

  • בתאריך 24.6.20, בשעה 11:30, שהו נאשמות 3 ו-4 בחדר השינה בתינוקייה. נאשמת 3 ניגשה אל הלול בו שכבה התינוקת ז.ז. ומשכה בחוזקה בידה של ז.ז. וכתוצאה מכך גופה הטלטל. בהמשך, אחזה הנאשמת 3 בחיתול חד פעמי בד והשליכה אותו על פניה של ז.ז. 
  • בשעה 13:15, תפסה נאשמת 4 בזרועו של תינוק שעמד בלול והחזיק בדפנותיו, ושחררה את זרועו כך שנפל למזרון בתנופה. לאחר מכן אחזה בזרועו על מנת להפוך אותו על גבו.
  • במעשיהן המתוארים לעיל, תקפו הנאשמות 3 ו-4 קטינים, בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשה התעללות גופנית או נפשית.

 

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 3 ו-4:

    1. התעללות בקטין – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.

 

  • תקיפת קטין – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

 

אישום  תשיעי (נאשמות 1 ו-4) 

א.   העובדות

 

  • בתאריך 28.6.20, בשעה 09:38, שהתה נאשמת 1 בחדר הפעוטות ואחזה בידה ספר, בעוד הפעוטות ישבו במעגל. נאשמת 1 הניפה באופן מאיים את הספר כלפי הפעוט יא.יא. ובתגובה לכך הרים יא.יא. הרים את ידו בצורת התגוננות. לאחר מכן הכתה אותו נאשמת 1 בראשו באמצעות הספר.
  • בשעה 11:01, שהתה נאשמת 1 בחדר הפעוטות, בעוד הקטינים ישבו על כסאות בקצה החדר. הפעוט יא.יא. נרדם על כיסא, וגופו נטה קדימה, כך שכמעט ונפל מהכיסא. או אז, התקרבה אליו נאשמת 1 והכתה בחוזקה במצחו כך שראשו נהדף לאחור וגבו נחבט בגב הכיסא, באופן שגרם לו לבכות. מיד לאחר מכן, נטלה נאשמת 1 בקבוק שהכיל חומר שטיבו אינו ידוע למאשימה, והשפריצה על יא.יא שהוסיף לבכות.
  •  בשעה 11:45, בחדר השינה, הפילה נאשמת 4 את הפעוט יט.יט. שעמד בלול על המזרון. לאחר מכן, סידרה את סדין המיטה, תוך שהיא מרימה את יט.יט. כשהיא אוחזת בזרועו ובהמשך הטיחה אותו בחוזקה על המזרון. 
  • בשעה 11:54, הרים יט.יט. ששכב בלול את ראשו. נאשמת 4 ניגשה ליט.יט. ודחפה את ראשו בחוזקה למזרון. 
  • במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 1 ו-4 קטינים בהיותן אחראיות עליהם וביצעו בהם מעשה התעללות גופנית או נפשית.

 

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 1 ו-4:

    1. התעללות בקטין – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.

 

  • תקיפת קטין – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

 

אישום עשירי (נאשמות 1 ו-2)

א.   העובדות:

  1. בתאריך 29.6.20, בשעה 09:04, שהו הנאשמת 1 ו-2 בחדר הפעוטות, כשהפעוטות יושבים במעגל. נאשמת 2 החזיקה בידיה קופסא ובה בקבוקי פלסטיק, אחזה באחד הבקבוקים והשפריצה מים לעבר הפעוטות. לאחר מכן הכתה באמצעות בקבוק בראשו של הפעוט ט.ט בהמשך לכך, בעת שהפעוט ט.ט. ישב על הרצפה, הצליפה נאשמת 2 בחיתול בד בפניו בחוזקה מספר פעמים ולאחר מכן הרימה אותו והטיחה אותו בכוח על כיסא, הכתה באוזנו באמצעות ידה, לקחה בקבוק מפעוט אחר והשפריצה מים על ט.ט.
  2. בשעה 11:44, נכנסה נאשמת 1 לחדר הפעוטות, בעת שהם שכבו על מזרונים. הפעוט ט.ט הרים את ראשו ונאשמת 1 כיסתה את כל גופו בשמיכה, הניחה ידה על עורפו, אחזה בזרועותיו, הרימה אותו בבת אחת ומיד לאחר מכן העמידה אותו על הרצפה.

 

  1. בשעה 14:32, לאחר שנת צהריים של הפעוטות, אספו הנאשמות 1 ו-2 את המזרונים. על מזרון בקצה החדר ישבו שלושה פעוטות. נאשמת 1 ניגשה לאסוף את המזרון וסטרה בחוזקה בפניו של הפעוט יד.יד. בהמשך, ניגשה נאשמת 1 אל פעוט נוסף שהיה ישוב על המזרון, סטרה בחוזקה בפניו כך שמעוצמת המכה נפל על המזרון. בעוד הפעוט שכוב על המזרון, הרימה נאשמת 1 את המזרון כך שהחליק לרצפה.
  2. במעשיהן המתוארים לעיל, תקפו הנאשמות 1 ו-2 קטינים בהיותן אחראיות עליהם וביצעו בהם מעשה התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 1 ו-2:

    1. התעללות בקטין – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.

 

  • תקיפת קטין – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

 

אישום אחד עשר (נאשמות 1, 2 ו-4)

א.   העובדות:

  1. בתאריך 30.6.20, בשעה 10:29, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות, בעת שהפעוטות שיחקו. נאשמת 1 ישבה על הרצפה כשבחיקה הפעוטה ח.ח., הורידה את הכפכף שנעלה והכתה באמצעותו בראשה של פעוטה אחרת ובהמשך הרימה והדפה את הפעוטה. נאשמת 2 השליכה לעבר הפעוטה חיתול חד פעמי ואז משכה נאשמת 1 את הפעוטה ברגליה, הניפה את ידה באופן מאיים, סטרה בפניה של הפעוטה, השכיבה אותה על הרצפה ושמה על פיה חיתול בד. לאחר מכן ניגבה נאשמת 1 את דמעותיה של הפעוטה.
  2. בהמשך לכך, אחד הפעוטות בכה. או אז נאשמת 1 הניפה לכיוונו חיתול חד פעמי באופן מאיים. בהמשך, קמה נאשמת 2 ממקומה, הכתה אותו בראשו באמצעות ידה ובעקבות כך הוא איבד שווי משקל. 
  3. בשעה 11:44 שהתה נאשמת 4 בחדר השינה עם מספר תינוקות, שהיו בלול. נאשמת 4 החזיקה את התינוק ו.ו. והשליכה אותו לתוך הלול. ו.ו. ניסה להתרומם ובתגובה דחפה נאשמת 4 אותו בחוזקה בראשו ובגבו מספר פעמים כך שיישכב על המזרון.
  4. בשעה 11:54 שהתה נאשמת 4 בחדר השינה, תפסה בזרועו של תינוק שעמד בלול והחזיק בדפנותיו, ושחררה את ידו כך שנפל למזרון בתנופה.
  5. בשעה 14:11 שהתה נאשמת 4 בחדר השינה, ניגשה ללול בו שכבה התינוקת ג.ג., משכה ברגלה לכיוונה ולאחר מכן תפסה אותה בזרועה. בהמשך משכה נאשמת 4 את ג.ג. כלפי מעלה, בכך שאחזה בזרועה ולאחר מכן הטיחה אותה חזרה למזרון בחוזקה, בעודה מדברת בטלפון הנייד שלה. 
  6. במעשיהן המתוארים לעיל, תקפו הנאשמות 1, 2 ו-4 בקטינים בהיותן אחראיות עליהם, וביצעו בהם מעשה התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות:

    1. התעללות בקטין – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.

 

  • תקיפת קטין – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

 

אישום  שנים עשר (נאשמות 1-4):

א.   העובדות:

  1. בתאריך 1.7.20, בשעה 8:46, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. נאשמת 1 הושיבה את הפעוט יט.יט. על הכיסא, ואז סטרה בפניו של הפעוט שישב בכיסא שלידו.
  2. בשעה 9:03, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות, שישבו על כיסאות. נאשמת 1 ניגשה אל הפעוט ט.ט. וסטרה בפניו ובהמשך הכתה אותו במצחו.
  3. בשעה 09:13, שהתה נאשמת 4 בתינוקייה עם מספר תינוקות. התינוקת ג.ג. דחפה את אחד התינוקות. או אז, תפסה נאשמת 4 את ג.ג. בזרועה, משכה אותה בחוזקה והטיחה אותה בטרמפולינה תוך שהיא בוכה. לאחר מכן דחפה נאשמת 4 את ג.ג., בעודה ישובה בטרמפולינה ולאחר מכן סובבה את הטרמפולינה הרחק ממנה, תוך שהתעלמה מבכיה.
  4. בשעה 9:53 או בסמוך לכך, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות ששיחקו. נאשמת 1, שישבה על הרצפה אותה העת, קראה לפעוט יב.יב. ומשניגש אליה, אחזה בידו בחוזקה והצמידה אותו אליה באגרסיביות, תוך שהוא מנסה, לשווא, להתנגד לה ובהמשך הכתה אותו בראשו.
  5. בשעה 10:46 שהו נאשמות 3 ו-4 בתינוקייה יחד עם מספר תינוקות. חלק מהתינוקות שיחקו על מזרונים ושלושה מהם היו בטרמפולינות והואכלו.

נאשמת 4 האכילה את התינוק ו.ו. שסירב לאכול והניף את ידיו כלפי מעלה. נאשמת 4 תפסה את ידיו של ו.ו. ודחפה כפית עם אוכל לפיו, תוך שהיא מתעלמת מבכיו, אך ו.ו לא בלע את האוכל. נאשמת 4 אחזה בו.ו. בשתי ידיו ומשכה אותו כלפי מעלה, לאחר מכן הושיבה אותו חזרה ודחפה אותו במצחו אחורה בעזרת ידה. בהמשך, שבה נאשמת 4 ודחפה אוכל לפיו של ו.ו, תוך שתפסה את ידיו וגרמה לו לבכי. 

  1. בשעה 10:51 או בסמוך לכך, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. נאשמת 1, שישבה על הרצפה אותה העת, הניפה חלק משחק והשליכה אותו לעבר הפעוט יב.יב. ופגעה בגופו. נאשמת 1 שבה והשליכה את המשחק לעבר הפעוט יב.יב., הפעם אל ראשו, וגרמה לו לבכי.
  2. בשעה 10:52, התינוקת ג.ג. ניגשה לטרמפולינה, מחאה כפיים והושיטה ידיה מעל לראשו של ו.ו. נאשמת 4 אחזה בחוזקה בזרועה של ג.ג. ודחפה אותה אחורה עד שנפלה.
  3. בשעה 10:55, שהתה נאשמת 2 בחדר הפעוטות. בעת שהפעוטות אספו צעצועים, נאשמת 2 שישבה על כיסא במרכז החדר, לקחה חבילת מגבונים והשליכה אותה פעמיים אל עבר אחת הפעוטות שישבה על הרצפה. בהמשך, הרימה נאשמת 2 את הפעוטה מהרצפה והניחה אותה בחוזקה על הטרמפולינה. 
  4. בשעה 11:26, שהתה נאשמת 2 בחדר הפעוטות, בעת שהפעוטות שכבו על מזרנים לקראת שינה. נאשמת 2 הכתה את הפעוט יד.יד. בראשו, תפסה אותו בידו ורגלו והניפה אותו באוויר, ובהמשך הטיחה אותו בחזרה למזרון. אותה עת, השכיבה נאשמת 1 בגסות את אחד הפעוטות שישב על המזרון וסטרה בפניו.
  5. בשעה 11:03, הנאשמות 3 ו-4 שהו בתינוקייה. נאשמת 4 האכילה את התינוקת ה.ה. ששכבה בטרמפולינה, תוך שהיא דוחפת כפית אוכל פעם אחר פעם לפיה למרות בכיה. התינוקת ה.ה. החלה להיחנק והנאשמת 4 אחזה בעורפה והרימה את צווארה ולאחר מכן שחררה אחיזתה וראשה של ה.ה. הוטח בטרמפולינה. חרף סירובה ובכיה של ה.ה., המשיכה נאשמת 4 לדחוף כפית אוכל לפיה מספר פעמים נוספות.
  6. בשעה 11:13, ניגשה נאשמת 4 להשכיב את התינוקת ג.ג לישון בלול בחדר השינה. נאשמת 4 הניחה את ג.ג בלול ודחפה אותה בגבה כך שהשתטחה על המזרון. 
  7. בשעה 11:30, נכנסה נאשמת 1 לחדר והבחינה כי אחת הפעוטות עלתה על מזרונו של פעוט אחר. משכך, כשהיא אוחזת ביד אחת במכשיר פלאפון, משכה נאשמת 1 את ידה של הפעוטה הרימה אותה, הניחה אותה בחוזקה על המזרון, אחזה במכנסיה והרימה אותה כך שרגליה באוויר והטיחה את גופה על המזרון
  8. בשעה 11:33, שהתה נאשמת 3 בחדר השינה. באותה עת התינוקת ו.ו. ותינוק נוסף היו בשני לולים נפרדים. ו.ו. עמד על רגליו ונגע בלול הסמוך אליו. או אז, הכתה נאשמת 3 באמצעות ידה פעמיים את ו.ו. בראשו.
  9. בשעה 11:47, שהתה נאשמת 4 בחדר השינה שהיה חשוך, יחד עם מספר תינוקות, כשכל אחד  מהם בלול נפרד. נאשמת 4 ניגשה לתינוק א.א. ודחפה אותו כך שהשתטח על המזרון.
  10. בשעה 13:02, שהתה נאשמת 4 בחדר השינה, יחד עם מספר תינוקות כשכל אחד מהם בלול נפרד. נאשמת 4 ניגשה לתינוק ו.ו, תפסה בשתי ידיו ומשכה אותו לכיוונה בחוזקה, כך שהוא נפל קדימה על בטנו, על גבי המזרון. לאחר מכן כיסתה נאשמת 4 את ראשו של ו.ו בשמיכה. 
  11. בשעה 14:09, שהתה נאשמת 4 בחדר השינה וחיפשה מוצץ. נאשמת 4 תפסה והזיזה באגרסיביות את רגלו של אחד התינוקות. לאחר שמצאה את המוצץ הכניסה אותו לפיו של התינוק והצמידה את ראשו חזרה למזרון באגרסיביות וכיסתה את ראשו בחיתול בד.
  12. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 1-4 ועשו מעשי התעללות גופנית או נפשית בקטינים עליהם הם אחראיות.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות:

 

  • התעללות בקטין או חסר ישע (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  • תקיפת קטין או חסר ישע (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

 

אישום שלושה עשר (נאשמות 1, 2 ו-4):

א.   העובדות

 

  • בתאריך 02.07.20, בשעה 8:39, שהתה נאשמת 2 בחדר הפעוטות, שישבו במעגל בכיסאות. נאשמת 2 אחזה בחבילת מגבונים והכתה באמצעותה את הפעוט יא.יא. בראשו והמשיכה ונהגה כלפיו באופן מאיים באמצעות חבילת המגבונים. בתגובה, ניסה יא.יא להתרחק מנאשמת 2, אך זו תפסה אותו בידיו והושיבה אותו על הכיסא.
  • בשעה 8:40, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות,  בעת שהפעוטות ישבו בכיסאות במעגל.  הפעוט יט.יט התכופף עם גופו אל הרצפה ונאשמת 1 אחזה בו, הטיחה אותו בחזרה אל הכיסא באגרסיביות, ואז דחפה את ראשו עד שנחבט בקיר שמאחוריו.
  • בשעה 9:26, השליכה נאשמת 2 חבילת מגבונים מקצהו האחד של החדר אל עברו השני, ופגעה בפעוטה מ.מ. שישבה על הרצפה.
  • בשעה 09:33, אחזה נאשמת 2 בשתי שקיות חטיפים ופיזרה את תוכנן על הרצפה, מעל לראשם של הפעוטות, כך שאילצה אותם לאכול מהרצפה.
  • בשעה 10:26, החליפה נאשמת 1 החליפה חיתול חד פעמי לאחד הפעוטות, ומשסיימה השליכה אותו לעבר הפעוטות.
  • בשעה 10:29, בעת שהפעוטות שיחקו, נאשמת 1, שהחליפה אותה העת חיתול חד פעמי לאחד הפעוטות, ומשסיימה השליכה אותו לעבר הפעוט א.א.. בהמשך לכך, החליפה נאשמת 1 חיתול חד פעמי לפעוט אחר ומשסיימה השליכה אותו לעבר הפעוטה ח.ח.
  • בשעה 10:54, שהתה נאשמת 1 יחד עם סייעות נוספות בחדר הפעוטות, בעת שהפעוטות ישובים מסביב לשולחנות. נאשמת 1 ניגשה אל הפעוט כ.כ ודחפה את ראשו לאחור באמצעות אצבעה והוא נהדף לאחור.
  • בשעה 10:58 או בסמוך לכך, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות, בעת שהפעוטות ישבו על כיסאות לקראת ארוחה. נאשמת 1 התקרבה לעבר הפעוט ל.ל. וסטרה בפניו בחוזקה.
  • בשעה 11:18, בעת שהפעוטות שכבו על המזרנים לקראת שינה, ניגשה נאשמת 1 לפעוט יג.יג. ששכב על בטנו באותה העת, אחזה בכתפיו והטיחה אותו למזרון בחוזקה.
  • בשעה 11:21, אחזה נאשמת 2 בשני מזרנים והשעינה אותם אל הקיר, כשחלקו התחתון של מזרון אחד על ראשו של הפעוט ט.ט. בהמשך, ניגשה נאשמת 2 אל הפעוט יב.יב. אשר שכב על מזרון והצליפה בגופו בחוזקה באמצעות שמיכת בד.
  • בשעה 11:23 הכתה נאשמת 2 באמצעות מגב את הפעוט יב.יב. ברגליו.
  • בשעה 11:24, שהו נאשמות 3 ו-4 בתינוקייה. נאשמת 4 הושיבה את התינוקת ב.ב. בטרמפולינה על מנת להאכיל אותה. ב.ב. החלה לבכות ולהתפתל ונאשמת 4 תפסה אותה במותניה, הרימה אותה והטיחה אותה חזרה אל הטרמפולינה, מספר פעמים, תוך שהיא מתעלמת מבכייה.
  • במעשיהן המתוארים לעיל עשו הנאשמות 1, 2 ו-4 בקטינים עליהם הן אחראיות מעשי התעללות גופנית או נפשית ותקפו אותם.

 

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 1, 2 ו-4:

 

  • התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  • תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

 

אישום ארבעה עשר (לגבי נאשמות 1 ו-2)

 

  • העובדות:

 

  1. ביום 5.7.20, בשעה 09:45, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות, אשר שיחקו בחדר. נאשמת 1 אחזה בפעוט יז.יז בידו, השליכה אותו ארצה והותירה אותו כשהוא שוכב על בטנו וממרר בבכי.
  2. בשעה 9:52, השליכה נאשמת 2 חבילת מגבונים לעבר הפעוטות יג.יג. ול.ל. בהמשך אחזה נאשמת 2 בידו של הפעוט יז.יז והכתה אותו בגבו באמצעות ידה. נאשמת 1 השליכה חבילת מגבונים לעבר הפעוטות. 
  3. בשעה 9:56, אחזה נאשמת 2 בידו של הפעוט יא.יא. והכתה אותו בראשו עם ידה. בהמשך ישב הפעוט יא.יא על הרצפה כשהוא בוכה. או אז, אחזה נאשמת 2 בידה במשחק והכתה באמצעותו את יא.יא בראשו. במקביל, חלצה נאשמת 1 כפכף שנעלה והכתה באמצעותו את יא.יא. בגבו.
  4. בשעה 10:11 החזיקה נאשמת 1 בידה שקית חטיף ופיזרה את תוכנה על הרצפה, מעל לראשם של הפעוטות, כך שהם נאלצו לאכול מהרצפה. 
  5. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 1 ו-2 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 1 ו-2:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  1. תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום חמישה עשר (נאשמת 2)

א.  העובדות:

  1. ביום 6.7.20, בשעה 10:19, שהתה נאשמת 2 בחדר הפעוטות. נאשמת 2 אחזה בידה בחבילת מגבונים והטיחה אותה בראשו של הפעוט יג.יג. מיד לאחר מכן, שבה והתקרבה נאשמת 2 אל יג.יג. והכתה בחוזקה בפניו באמצעות חבילת המגבונים. 
  2. בשעה 10:28, החליפה נאשמת 2 חיתול חד פעמי לאחד הפעוטות. הפעוט יג.יג התקרב לנאשמת 2, אשר הכתה אותו באמצעות חבילת מגבונים. מספר דקות לאחר מכן, אחזה נאשמת 2 בכפכף ונופפה בו בצורה מאיימת מול פניו של יג.יג. 
  3. בשעה 11:10, בעת שהפעוטות ישבו סביב שולחן האוכל, הכתה נאשמת 2 באמצעות ידה בראשו של הפעוט יז.יז.
  4. מספר דקות לאחר מכן, עת שכבו הפעוטות על מזרונים לקראת שינה, ניגשה נאשמת 2 אל עבר הפעוט יא.יא שעמד אותה העת, אחזה בראשו ובגופו באגרסיביות והטיחה אותו אל המזרון, כשהיא מושכת ברגלו. בהמשך, ניגשה נאשמת 2 אל הפעוט יג.יג, אשר ישב על מזרון ודחפה אותו בראשו כך שהשכיבה אותו לרוחב המזרון. בהמשך, אחזה נאשמת 2 בגופו של יג.יג באגרסיביות והטיחה אותו במזרון.  
  5. בשעה 11:38, ניגשה נאשמת 2 לפעוט יא.יא, בעודו ישן, הרימה אותו מידו ורגלו השמאליים והטיחה אותו אל המזרון. 
  6. בשעה 15:24 בעת שהפעוטות היו ליד שולחן האוכל, השליכה נאשמת 2 חבילת מגבונים לעבר הפעוטה ע.ע ופגעה בראשה. בהמשך השליכה נאשמת 2 חבילת מגבונים נוספת לעבר הפעוטות. 
  7. במעשיה המתוארים לעיל תקפה הנאשמת 2 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשתה בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמת הנאשמת 2:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום שישה עשר (נאשמות 1 ו-2)

א.  העובדות:

  1. ביום 7.7.20, בשעה 08:00, בחדר הפעוטות, ניגשה נאשמת 2 אל הפעוט יא.יא אשר בכה והכתה אותו בזרועו. 
  2. בשעה 09:00, שהתה נאשמת 1 בחדר הפעוטות, בעת שהם ישבו במעגל. הפעוט ט.ט נגע בפניו של פעוט אחר ובתגובה הכתה נאשמת 1 בראשו. כן הכתה נאשמת 1 בעורפו של פעוט נוסף.
  3. בהמשך תפס אחד הפעוטות את כסאו של פעוט אחר ונפל על הרצפה. נאשמת 1 הרימה את הפעוט באגרסיביות והטיחה אותו על הכיסא.
  4. מספר דקות לאחר מכן, בשעה 09:05, ניגשה נאשמת 1 אל אחת הפעוטות והכתה בראשה באמצעות ידה.
  5. בשעה 09:40 שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. נאשמת 1 אחזה בשקית חטיף, פיזרה את תכנה על הרצפה ואילצה את הפעוטות לאכול מהרצפה. נאשמת 2 הכתה בידה את אחד הפעוטות.
  6. בשעה 10:45, אחזה נאשמת 1 אחזה בידה קופסת צעצועים והכתה את הפעוט יד.יד בראשו באמצעותה. בהמשך, דחפה נאשמת 1 את יד.יד והכתה בראשו באמצעות ידה וכן הניפה כיסא באופן מאיים לעברו. 
  1. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 1 ו-2 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 1 ו-2:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום שבעה עשר (לגבי נאשמת 1)

א.  העובדות:

  1. ביום 8.7.20, בשעה 11:17, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. נאשמת 1 אחזה בכפות ידיה של הפעוטה א.צ, הניפה אותה באוויר והטיחה אותה על המזרון. בהמשך, דחפה נאשמת 1 את ראשה של א.צ אל המזרון.
  2. אותה העת שכבה הפעוטה טו.טו על בטנה על המזרון. נאשמת 1 אחזה בידה ורגלה של טו.טו, הניפה אותה באוויר והטיחה אותה אל מזרון בצדו השני של החדר.
  3. במעשיהן המתוארים לעיל תקפה הנאשמת 1 קטינים בהיותה אחראית עליהם, ועשתה בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמת הנאשמת 1:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום שמונה עשר (נאשמות 2 ו-4)

א.  העובדות:

  1. ביום 9.7.20, בשעה 8:21, שהו נאשמות 2 ו-4 בחדר הפעוטות. נאשמת 2 הכתה את הפעוט יב.יב בראשו, עת ישב על כיסא בגבו אליה. 
  2. מיד לאחר האמור לעיל, ניגשה נאשמת 4 לפעוט יא.יא., אחזה בזרועו בחוזקה ומשכה אותו לכיוונה בחוזקה עד שיא.יא נפל על הרצפה.
  3. בשעה 10:24, שהו נאשמות 3 ו-4 בתינוקייה. נאשמת 4, אשר ישבה על המזרון, הושיטה ידה קדימה, תפסה בידו של הפעוט א.א ומשכה אותו לכיוונה, תוך שהפעוט א.א נגרר על הרצפה. 
  4. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 2 ו-4 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום תשעה עשר (לגבי נאשמת 1)

א.  העובדות:

  1. ביום 13.7.20, בשעה 11:17, שהו נאשמות 1 ו-3 בחדר הפעוטות בעת שהם שיחקו. נאשמת 1 אחזה באחד הפעוטות בידו וגררה אותו לעבר פינת ההחתלה כשהוא מייבב בבכי. לאחר מכן הרימה נאשמת 1 את הפעוט בחוזקה על שידת ההחתלה והכתה אותו בחלקו האחורי של ראשו פעמיים באמצעות ידה.
  2. במעשיה המתוארים לעיל תקפה הנאשמת 1 קטין בהיותה אחראית עליו ועשתה בו מעשה התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמת הנאשמת 1:

  1. התעללות בקטין – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום עשרים (לגבי נאשמת 2)

א.  העובדות:

  1. ביום 15.7.20, בשעה 11:07, שהתה נאשמת 2 בחדר התינוקות, בעת שחלק מהם נחו על מזרונים וחלק ישבו בכיסאות. נאשמת 2 הרימה את התינוקת מ.מ, הטיחה אותה אל המזרון והניחה שמיכה על ראשה.
  2. מספר דקות לאחר מכן, הטיחה נאשמת 2 את מ.מ אל המזרון וכן דחפה את התינוקת יח.יח אשר ישבה על המזרון, בראשה, כך שהיא נפלה. 
  1. במעשיה המתוארים לעיל תקפה הנאשמת 2 קטינים בהיותה אחראית עליהם, ועשתה בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמת הנאשמת 2:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום עשרים ואחד (לגבי נאשמות 1 ו-2)

א.  העובדות:

  1. בתאריך 16.7.20, בשעה 9:15, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות, כשהם ישובים לאכול מסביב לשולחן. נאשמת 1 הכתה את הפעוטה טו.טו. בראשה וכתוצאה מכך ראשה נהדף קדימה. מיד לאחר מכן הפעוטה יח.יח. נגעה בצלחת שהונחה על השולחן. או אז ניגשה נאשמת 2 אל יח.יח וסטרה לה במצחה. בהמשך לכך, הפילה יח.יח. אוכל מהצלחת ובתגובה הכתה אותה נאשמת 2 בראשה פעמיים נוספות. 
  2. בהמשך הארוחה, ניגשה נאשמת 1 אל הפעוט יז.יז. והכתה בחלקו האחורי של ראשו. מספר דקות לאחר מכן, שבה נאשמת 1 והכתה בראשו של יז.יז. פעם נוספת וסטרה לו בפניו בחוזקה.
  3. בסמוך לאחר מכן הפעוטה יח.יח. ניסתה להרים צלחת מהשולחן ונאשמת 2 הכתה אותה בפניה. 
  4. בשעה 10:04 שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות, בעת שהם שיחקו. נאשמת 2 אחזה בחבילת מגבונים והשליכה אותה לעבר הפעוט יב.יב. ופגעה בראשו. אותה עת הכתה נאשמת 1 פעוטה אחרת בראשה. 
  5. בהמשך החליפה נאשמת 1 חיתול חד פעמי לאחת הפעוטות והטיחה חבילת מגבונים בפניה ולאחר מכן השליכה את חבילת המגבונים לעבר הפעוטה יח.יח ופגעה בה. 
  1. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 1 ו-2 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 1 ו-2:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

אישום עשרים ושניים (לגבי נאשמות 1 ו-2)

א.  העובדות:

  1. בתאריך 19.7.20, בשעה 10:09, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. נאשמת 1 ישבה על כיסא במרכז החדר כשהיא אוחזת שקית שקופה ובה מגוון חטיפים, פתחה שקית חטיף והשליכה ממנו לעבר הפעוטות, כך שהן נאלצו לאכול מהרצפה.
  2. בשעה 10:35, נטלה נאשמת 1 לידיה כדור גומי ירוק, אותו השליכה בחוזקה אל ראשה של אחת הפעוטות. כתוצאה מהפגיעה, נפלה הפעוטה אחורנית ובכתה. 
  3. בשעה 10:50, הפעוט ט.ט שכב על בטנו על הרצפה ובכה. נאשמת 2 נטלה חבילת מגבונים והשליכה אותה בחוזקה לעבר ט.ט ופגעה בגבו. לאחר מכן הרימה נאשמת 2 את חבילת המגבונים והכתה באמצעותה בפניו של ט.ט והותירה אותו שכוב על הרצפה.
  4. מספר דקות לאחר מכן, התיישבו הפעוטות מסביב לשולחן. נאשמת 2 עברה סמוך לפעוט ט.ט ובעודו שכוב על הרצפה הזיזה אותו הצידה באמצעות רגלה. נאשמת 1 אחזה בזרועותיו של ט.ט, הרימה אותו והטיחה אותו בחוזקה על הכיסא, באופן שגרם לו לבכי.
  5. בשעה 11:30, נכנסה נאשמת 1 לחדר הפעוטות בעודה אוחזת בכרית. הפעוט ט.ט הרים את ראשו ונאשמת 1 הכתה אותו בחוזקה באמצעות הכרית.
  6. בשעה 15:01 שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. הפעוט יא.יא עמד סמוך לנאשמת 1, אשר דחפה אותו מספר פעמים בגבו בחוזקה.
  7. בשעה 15:23 בעת שהפעוטות ישבו בכיסאות במעגל, ניגש הפעוט יז.יז לנאשמת 2 אשר ישבה סמוך אליו. בתגובה הדפה אותו נאשמת 2 לאחור והטיחה אותו בחזרה אל כיסאו בעוצמה. 
  1. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 1 ו-2 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 1 ו-2:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום עשרים ושלושה (לגבי נאשמת 1)

א.  העובדות:

  1. בתאריך 20.7.20, בשעה 09:09, שהתה נאשמת 1 בחצר הגן, בעת שהפעוטות שיחקו במתקני השעשועים. נאשמת 1 ניגש לעבר הפעוט יב.יב. אשר ישב על המגלשה, אחזה בידו והשליכה אותו על הדשא. 
  2. בשעה 10:12, בחדר הפעוטות, אחזה נאשמת 1 בידה שקית חטיף ופיזרה את תוכנה מעל לראשם של הפעוטות, כך שהפעוטות נאלצו לאכול מהרצפה.
  3. בשעה 12:08, נכנסה נאשמת 1 לחדר הפעוטות עת שהם ישנו על מזרונים. נאשמת 1 ניגשה אל הפעוט טז.טז. ששכב על בטנו והכתה אותו בראשו.
  4. בשעה 14:13, נכנסה נאשמת 1 לחדר הפעוטות עת שהם התעוררו משנתם, ניגשה אל אחת הפעוטות שעמדה סמוך לחלון, הכתה אותה בידה והשליכה אותה הפעוטה אל המזרון. 
  5. במעשיה המתוארים לעיל תקפה הנאשמת 1 קטינים בהיותה אחראיות עליהם, ועשתה בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמת 1:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום עשרים וארבעה (נאשמות 1-4)

א.  העובדות:

  1. בתאריך 21.7.20, בשעה 08:15, שהתה נאשמת 3 בתינוקייה עם מספר תינוקות. באותה עת, ישבה התינוקת ג.ג. על כיסא. נאשמת 3 אחזה בזרועה של ג.ג., הרימה אותה מהכיסא והטילה אותה בחוזקה  על המזרון. בנוסף, הושיבה נאשמת 3 בכוח את התינוקת ה.ה. על הרצפה.
  2. מספר דקות לאחר מכן, עמדה נאשמת 3 על מזרון לצד ג.ג. ודחפה אותה בראשה עד שהפילה אותה על המזרון.
  3. בשעה 08:43, שהתה נאשמת 4 בתינוקייה עם מספר תינוקות. התינוקת ג.ג. ישבה על המזרון. נאשמת 4 הושיטה ידה אל ג.ג., תפסה ברגלה ומשכה אותה אליה, תוך שהיא גוררת אותה על המזרון. 
  4. בשעה 09:08, שהתה נאשמת 3 בתינוקייה כשבידה מכשיר פלאפון. התינוקת ג.ג. התיישבה על כיסא. משהבחינה בכך נאשמת 3, אחזה בידה של ג.ג ומשכה אותה לכיוונה. כתוצאה מכך הכיסא נגרר וג.ג. נפלה אל הרצפה. מיד לאחר מכן, הרימה נאשמת 3 את ג.ג בצורה אגרסיבית והטיחה אותה בחוזקה על ישבנה על המזרון. 

בסמוך לאחר מכן, התינוק ו.ו. החל לטפס על כיסא. או אז, משכה אותו נאשמת 3 לכיוונה, הרימה אותו והטיחה אותו על המזרון.

  1. בשעה 09:13, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. נאשמת 2 השליכה חבילת מגבונים אל עבר הפעוטות. בהמשך אחזה נאשמת 1 בידו של הפעוט ל.ל. שישב על הרצפה בצמוד לקיר, הניפה אותו באוויר והשליכה אותו על הרצפה. לאחר מכן ניגשה נאשמת 1 אל הפעוט יז.יז שישב צמוד לקיר, הרימה אותו והשליכה אותו לרצפה סמוך לפעוט ל.ל. 
  2. בשעה 9:25, בעת שהפעוטות שיחקו, הרימה נאשמת 1 דבר מאכל מרצפת הגן, הגישה אותו לאחד הפעוטות שישב על הרצפה אותה העת, והפעוט אכל. מיד לאחר מכן, אחזה נאשמת 1 בבובת צעצוע והשליכה אותה לעבר הפעוטה טו.טו, ופגעה בגופה.
  3. בשעה 10:04, ישבה נאשמת 1 על הרצפה בחדר הפעוטות סמוך לפעוטה מ.מ. או אז, וללא כל סיבה נראית לעין, דחפה נאשמת 1 את מ.מ אל הרצפה ואז אחזה ברגלה וגררה אותה כך שתשכב בסמוך אליה. בהמשך, טפחה נאשמת 1 על חזה של מ.מ., והרימה אותה.
  4. מספר דקות לאחר מכן, השליכה נאשמת 1 חבילת מגבונים לעבר מ.מ. בהמשך, השליכה נאשמת 1, חבילת מגבונים לקצהו השני של החדר, סמוך לקבוצת פעוטות. 
  5. בשעה 10:16, שהו נאשמות 3 ו-4 הנאשמת בתינוקייה יחד עם מספר תינוקות. נאשמת 3 אחזה ביד אחת בתינוקת ח.ח. ואז ניגשה אל הטרמפולינה בה ישבה התינוקת ב.ב., ובידה השנייה אחזה בזרועה של ב.ב. הרימה אותה והטיחה את ישבנה על המזרון.
  6. בשעה 10:25, שהתה נאשמת 1 בחדר הפעוטות, כשהיא יושבת על רצפת החדר והשליכה חבילת מגבונים לעבר אחד הפעוטות שעמד בסמוך לקיר ופגעה בראשו שנהדף לאחור ונחבט בקיר. הפעוט כיסה את פניו בידיו ובכה. 

בהמשך, ניגש אחד הפעוטות לנאשמת 1 כשחבילת מגבונים אחרת בידו, ומסר לה אותה. נאשמת 1 הניפה את חבילת המגבונים והשליכה אותה לכיוונו של אחד הפעוטות, שישב אותה העת על הרצפה בצדו השני של החדר וכמעט פגעה בגבו. הפעוטה טו.טו. ניגשה אל נאשמת 1 ומסרה לה חבילת מגבונים. או אז, הכתה אותה נאשמת 1 בגבה, אחזה בזרועותיה והשכיבה אותה בחוזקה על הרצפה.

  1. מספר דקות לאחר מכן, עת שיחקו הפעוטות בגן, הטיחה נאשמת 2 חבילת מגבונים בפניו של הפעוט יז.יז. בהמשך לכך, השליכה נאשמת 1 חבילות מגבונים לעבר הפעוטות. או אז, הכתה נאשמת 2 בפניו של הפעוט ל.ל. באמצעות חבילת מגבונים. נאשמת 1 נטלה חבילת מגבונים לידה והכתה באמצעותה בראשו של הפעוט יג.יג מיד לאחר מכן, השליכה נאשמת 2 חבילת מגבונים נוספת לעבר הפעוט  יג.יג ופגעה בו בפניו. 
  2. בשעה 11:10, שכבו הפעוטות על מזרונים לקראת שינה. נאשמת 2 צעדה לעבר הפעוט ט.ט. ששכב על המזרון ובעטה בראשו בחזקה באמצעות רגלה. 
  3. בשעה 11:24, שהתה נאשמת 4 בחדר השינה. באותה עת התינוקת ז.ז שכבה על בטנה על המזרון. נאשמת 4 אחזה בזרועה של ז.ז., הרימה אותה והטיחה אותה בחוזקה על המזרון. 
  4. בשעה 12:52, בחדר הפעוטות, בעת שהחדר היה חשוך והפעוטות שכבו על המזרונים, הכתה נאשמת 1 בראשו של הפעוט ט.ט.
  5. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום עשרים וחמישה (לגבי נאשמות 1-3)

א.  העובדות:

  1. בתאריך 22.7.20, בשעה 10:47, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. בעודה יושבת על רצפת הגן, הסתובבה נאשמת 1 לעבר הפעוט יא.יא. שישב אותה העת מאחוריה, סטרה לו בפניו, אחזה אותו בידה, גררה אותו לעברה בתנועת סיבוב מהירה והושיבה אותו מולה באגרסיביות. 
  2. באותה העת, התהלך אחד הפעוטות לצד נאשמת 1 ולקח חיתול בד בידו. או אז, אחזה נאשמת 1 בידו של הפעוט והושיבה אותו על הרצפה בחוזקה ובתנועת טלטול. נאשמת 2, אשר ישבה אותה העת מול נאשמת 1, הצליפה בפעוטה יח.יח. שעמדה לצדה באמצעות חיתול בד. כתוצאה מכך, מיררה יח.יח. בבכי וניגשה לנאשמת 1, אשר הכתה אותה בראשה ודחפה אותה בידה לאחור.
  3. בהמשך, הלבישה נאשמת 1 את הפעוט יא.יא. ובעודו שוכב על הרצפה, הרימה אותו והכתה אותו בראשו. לאחר מכן, ניגשה נאשמת 1 אל אחד הפעוטות אשר זחל מאחוריה, אחזה בגופו ומשכה אותו לכיוונה בתנועת סיבוב ובחוזקה, עד שהעבירה אותו אל הצד השני של גופה, כשהיא אוחזת בגופו בחוזקה. 
  4. סמוך לאחר המתואר לעיל, אחזה נאשמת 1 בידה של אחת הפעוטות, שעמדה אותה העת ליד עמדת ההחתלה וגררה אותה לכיוונה. נאשמת 1 אחזה בידה של הפעוטה, סטרה לה בפניה עד שהפעוטה התיישבה מולה כשהיא בוכייה ואז הלבישה אותה. 

בהמשך, ניגשה נאשמת 1 לפעוט יב.יב, שישב בכיסא צמוד לקיר, סטרה לו במצחו והניפה את ידיה לכיוונו בתנועות איום, עד שהוא התגונן בידיו והגן על ראשו מחשש לפגיעה נוספת. 

  1. בשעה 10:57, שהו נאשמות 3 ו-4 בתינוקייה. נאשמת 3 האכילה את ח.ח., שישבה בוכייה בטרמפולינה. חרף בכייה של ח.ח., הכניסה נאשמת 3 כפית אוכל לפיה ומיד לאחר מכן נענעה את הטרמפולינה. בשלב מסוים הטתה ח.ח את ראשה הצדה. או אז, סובבה נאשמת 3 באגרסיביות את ראשה של ח.ח לכיוונה. בהמשך, חרף בכיה של  ח.ח והעובדה שהיא פלטה אוכל מפיה, המשיכה נאשמת 3 להאכיל אותה תוך נענוע הטרמפולינה. בשלב מסוים נרדמה ח.ח, אך נאשמת 3 המשיכה בכל זאת להאכילה ואחזה בבטנה של הפעוטה באמצעות אצבעותיה, עד אשר התעוררה בבכי.  
  2. בשעה 11:04, נכנסה נאשמת 1 לחדר הפעוטות, אשר ישבו בכיסאות לקראת הארוחה. נאשמת 1 התיישבה על כיסא והניפה צלחת לכיוונו של הפעוט יב.יב. בתנועת איום. 
  3. בשעה 11:09, אחזה נאשמת 1 בגופו של הפעוט ט.ט, שישב אותה העת בכיסא מולה, הניפה והטיחה אותו אל מזרון שהיה מאחוריה. בהמשך השליכה נאשמת 1 חיתול בד וחבילת מגבונים על פניו של ט.ט. חבילת המגבונים פגעה בט.ט בכתפו הימנית.

בהמשך ניגשה נאשמת 1 לאחד הפעוטות שעמד על מזרון לצד החלון, אחזה בו וגררה אותו כשגופו באוויר, עד שהושיבה אותו על כיסא. בשלב זה שבה נאשמת 1 לעברו של הפעוט ט.ט. אשר שכב על מזרון, אחזה בחבילת מגבונים והשליכה אותה לעברו ופגעה בראשו. 

  1. בשעה 11:12, עת שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות, הטיחה נאשמת 2 בקבוק שתיה מפלסטיק קשיח בראשו של הפעוט יב.יב., אשר ישב בכיסא צמוד לקיר, כך שראשו נחבט בקיר. 
  2. בשעה 14:52 שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. אחד הפעוטות זרק את המוצץ שלו והתיישב על הרצפה. נאשמת 1 ניגשה אליו , אחזה בזרועותיו ודחפה אותו. כתוצאה מכך נפל הפעוט על הרצפה. נאשמת 1 ניגשה לפעוט, הקימה אותו בכוח, גררה אותו כשהוא עומד על רגליו, סטרה לו בפניו, אחזה בידו וטלטלה אותה. לאחר מכן משכה נאשמת 1 את הפעוט לשולחן והושיבה אותו בחוזקה בכיסא, כל זאת תוך שהיא מתעלמת מבכיו.
  3. בהמשך, הזיזה נאשמת 1 משחק מקצהו אחד של החדר לקצהו השני. בדרכה עמד אחד הפעוטות והיא סטרה לו בפניו. 
  4. בזמן האמור, החליפה נאשמת 2 חיתול חד פעמי לאחד הפעוטות ובמקביל השליכה חבילת מגבונים אל עבר אחד הפעוטות, פגעה בפניו וגרמה לו לבכי. נאשמת 2 צחקה והשליכה חבילת מגבונים נוספת לעבר פעוט אחר. 
  5. מספר דקות לאחר מכן, החזיקה נאשמת 2 חבילת מגבונים באופן מאיים וכיוונה ידה לעבר אחד הפעוטות ולאחר מכן השליכה לעברו את חבילת המגבונים. בהמשך השליכה נאשמת 2 חבילת מגבונים לעבר אחת הפעוטות. משלא פגעה בה, נטלה נאשמת 2 חבילת מגבונים נוספת, זרקה אותה לכיוון הפעוטה ופגעה ברגלה. הפעוטה ניגשה לנאשמת 2 ומסרה לה את חבילת המגבונים. או אז השליכה נאשמת 2 מספר פעמים חבילות מגבונים לעבר אחד הפעוטות ופגעה בראשו. 

כמו כן השליכה נאשמת 2 חבילת מגבונים על פעוטה שישבה סמוך אליה ואף כיוונה את ידה באופן מאיים לעבר הפעוטה. נאשמת 2 השליכה, בנוסף, חבילת מגבונים לעבר הפעוטה יח.יח. ולא פגעה בה ואז השליכה חבילת מגבונים נוספת לעבר יח.יח. ופגעה בה בגבה.

  1. בשעה 15:17, ניגשה נאשמת 2 לפעוט יז.יז. וסטרה לו בפניו בחזקה, כך שהוא נפל ארצה.
  2. בשעה 15:21, השליכה נאשמת 2 חבילת מגבונים לעבר הפעוטה יח.יח. ופגעה בראשה. נאשמת 2 צחקה והשליכה שתי חבילות מגבונים נוספות לעבר יח.יח
  3. בשעה 15:47, אחזה נאשמת 2 בפעוט יב.יב בידו, גררה אותו לעבר כיסא והושיבה אותו עליו בחוזקה. כן הצליפה נאשמת 2 בפניו של יב.יב. באמצעות חיתול בד שלוש פעמים, בעודו מייבב בבכי. 
  1. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 1-3 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 1-3:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום עשרים ושישה (נאשמות 1 ו-4)

א.  העובדות:

  1. בתאריך 23.7.20, בשעה 8:29, שהתה נאשמת 1 בחדר הבוגרים, בעת שהקטינים ישבו בכיסאות מסביב לשולחנות. הקטינה נ.נ. התקוטטה עם פעוט אחר. נאשמת 1 ניגשה אל נ.נ., אחזה בידה ובכיסא עליו ישבה וגררה אותה לאחור במהירות רבה ובאגרסיביות, עד קצה החדר, ליד  הקיר. 
  2. בשעה 08:34, שהתה נאשמת 4 בתינוקייה והאכילה את התינוק א.א. בעודו יושב בטרמפולינה. כשא.א סיים לאכול, הרימה אותו נאשמת 4 בחוזקה מהטרמפולינה וזרקה אותו בעוצמה על מזרון.
  3. בשעה 09:04, נכנסה נאשמת 1 לחדר הפעוטות מכיוון החצר, בעודה אוחזת בידו של הפעוט ס.ס. כשהוא בוכה. נאשמת 1 הובילה את ס.ס באגרסיביות לכיוון כיסא בחדר והטיחה אותו אליו בעוצמה עד שראשו נחבט בקיר. 
  4. בשעה 11:44, שהתה נאשמת 1 בחדר הבוגרים, כאשר מזרונים פרוסים על הרצפה לקראת שינה והקטינים עליהם. נאשמת 1 הבחינה כי הקטינה ע.ע. שוכבת ומחבקת את הקטינה נ.נ. ששכבה לצידה. נאשמת 1 ניגשה לע.ע, סטרה בפניה והדפה את מצחה לאחור. 
  5. בשעה 11:54, ניגשה נאשמת 1 לקטין פ.פ. ששכב על גבו, אחזה בידו ורגלו הימניים, הניפה אותו באוויר והטיחה אותו בחוזקה למזרון בתנועת סיבוב. 
  6. בשעה 13:05, שהתה נאשמת 4 בחדר השינה בתינוקייה. התינוקת ב.ב. שכבה בלול על בטנה. נאשמת 4 ניגשה אליה, הרימה אותה מזרועה בחוזקה והטיחה אותו חזרה אל המזרון. 
  1. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 1 ו-4 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 1 ו-4:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום עשרים ושבעה (לגבי נאשמות 1, 2 ו-4)

א.  העובדות:

  1. ביום 24.7.20, בשעה 08:41, שהו נאשמות 1, 3 ו-4 בחדר הפעוטות. נאשמת 1 ישבה ליד הפעוטה ג.ג., אחזה בזרועה, הקימה אותה מהכיסא ולאחר מכן טפחה בגבה.
  2. בהמשך למתואר לעיל, ניגשה נאשמת 4 אל הפעוט יב.יב., אחזה בידו וגררה אותו לכיוונה. נאשמת 4 הושיבה את יב.יב. בכיסא באגרסיביות, נטלה מטפחת שהייתה מונחת על ראשה והכתה אותו באמצעותה.
  3. בשעה 10:36, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. נאשמת 2 השליכה לעבר שני פעוטות חבילת מגבונים. בהמשך נטלה נאשמת 2 נעל של אחד הפעוטות והשליכה אותה לעבר פעוט אחר ופגעה בגבו. בתגובה צחקו נאשמות 1 ו-2. נאשמת 1 נטלה חבילת מגבונים והשליכה אותה בעוצמה אל עבר אחד הפעוטות שישב במרכז החדר ופגעה בפניו. 
  4. בשעה 10:38, מסר אחד הפעוטות לנאשמת 1 חבילת מגבונים. או אז, הניפה נאשמת 1 את ידה באופן מאיים כלפי פעוט אחר ובתגובה הוא התרחק וזז הצידה. בהמשך השליכה נאשמת 1 את חבילת המגבונים אל עבר פעוט נוסף שהיה בצדו השני של החדר. מעוצמת הפגיעה נפל הפעוט ארצה. 
  5. בשעה 10:48, שלף אחד הפעוטות מגבונים מחבילת מגבונים. משהבחינה נאשמת 2 במעשיו, ניגשה אל הפעוט והכתה אותו בחוזקה בראשו. כתוצאה מכך איבד הפעוט את שיווי משקלו ונפל על הרצפה. מיד לאחר מכן, סטרה נאשמת 2 בפניו והפעוט בכה.
  6. מספר דקות לאחר האמור לעיל, דחפה נאשמת 1 את אחד הפעוטות אל מרכז החדר והושיבה אותו על כיסא באגרסיביות.  
  7. בשעה 11:00, בעת שהפעוטות ישבו על כסאות מסביב לשולחן, ניסתה אחת הפעוטות לקחת כפית פלסטיק שהחזיק פעוט אחר. בתגובה לכך, סטרה נאשמת 1 בפניה של הפעוטה. 
  8. בהמשך, עת שעברה נאשמת 1 בין הפעוטות היושבים לשולחן, הגיעה אל אחד הפעוטות והכתה עם ידה במצחו. 
  9. בשעה 11:24, בעת שהפעוטות ישנו על מזרונים, נרדם אחד הפעוטות על מזרון של פעוט אחר. משהבחינה נאשמת 1 בכך, ניגשה אל הפעוט ובעודו ישן, אחזה בידו ורגלו, הרימה אותו והטיחה אותו במזרון אחר.  
  10. בשעה 11:28, אחזה נאשמת 1 אחזה בזרועותיה של הפעוטה מ.מ., הניפה אותה באוויר והטיחה אותה אל הטרמפולינה בעוצמה רבה. 
  11. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 1, 2 ו-4 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 1, 2 ו-4:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום עשרים ושמונה (לגבי נאשמות 1 ו-2)

א.  העובדות:

  1. ביום 26.7.20, בשעה 8:21, שהתה נאשמת 1 בחדר הפעוטות. אחד הפעוטות עמד אותה העת כשגבו מופנה לטרמפולינה ובכה. נאשמת 1, בעודה יושבת בכיסא ומדברת בטלפון הנייד, דחפה את הפעוט בבטנו באגרסיביות, עד שנפל על הטרמפולינה. משלא הפסיק לבכות, השליכה לעברו נאשמת 1 חיתול בד, שחלף מעל לראשו.
  2. בשעה 08:53, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות, בעת שהם ישבו במעגל. נאשמת 2 החזיקה בידה קופסא עשויה מפלסטיק ובה פרוסות לחם אותן חילקה לפעוטות. הפעוטה טו.טו. הפילה חלק מפרוסת הלחם שהחזיקה בידה. בתגובה לכך, הכתה נאשמת 2 את טו.טו בראשה באמצעות הקופסא.
  3. בהמשך למתואר לעיל,  הפעוט יז.יז. ופעוט נוסף התקוטטו. או אז, נאשמת 1 קמה ממקומה, סטרה בחוזקה במצחו של הפעוט יז.יז ודחפה אותו בעוצמה לאחור. בהמשך, נאשמת 2 התקרבה אל הפעוט יז.יז. והרימה את הקופסא באופן מאיים כלפיו. בתגובה, הפעוט יז.יז. הרים את ידיו כלפי מעלה בצורת התגוננות. לאחר מכן, הכתה נאשמת 2 בראשו של פעוט אחר באמצעות הקופסא.
  4. סמוך לאחר מכן, התקוטטו שני פעוטות.  משהבחינה בכך נאשמת 2 ניגשה אל אחד הפעוטות, הרימה ידה באופן מאיים כלפיו, והפעוט הרים ידו בצורת התגוננות. מיד לאחר מכן סטרה נאשמת 2 בפניו של הפעוט והכתה בראשו באמצעות הקופסא. 
  5. בשעה 08:59, ישב הפעוט יז.יז. על הרצפה. נאשמת 1 אחזה בידו של יז.יז. ובעודו יושב גררה אותו על הרצפה, דחפה אותו, אחזה בזרועותיו והרימה אותו באגרסיביות. או אז ניגשה נאשמת 2 אל יז.יז., הרימה אותו והושיבה אותו על כיסא. נאשמת 2 נטלה את חיתול הבד שהיה בידו של יז.יז. ובעודו ישוב על הכיסא, סטרה בפניו וקשרה את חיתול הבד מסביב לו ולכיסא. בחלוף דקות ספורות,  התירה נאשמת 1 את הקשירה. 
  6. בהמשך, הציקו שני פעוטות זה לזה. אז, ניגשה נאשמת 2 לאחד מהם והכתה אותו בידו. מספר דקות לאחר מכן התקוטט הפעוט עם פעוט נוסף. נאשמת 2 גררה את כסאו של הפעוט אל מחוץ למעגל הכיסאות, הצמידה את כסאו לקיר וסטרה בפניו. 
  7. בשעה 09:23, ישבה נאשמת 1 במעגל יחד עם הפעוטות. הפעוט יז.יז ניסה לעלות ולעמוד על כסאו. בתגובה לכך, הכתה אותו נאשמת 1 בראשו באמצעות מכשיר פלאפון. כן הרימה נאשמת 1 באגרסיביות פעוט נוסף, הטיחה את ישבנו על הכיסא והכתה בחוזקה בראשו שנהדף כתוצאה מכך לאחור. 
  8. בשעה 10:18, ניגשה נאשמת 1 אל אחד הפעוטות, נטלה מידו מוצץ שהחזיק, הורידה מרגלה כפכף שנעלה והכתה בחוזקה בפניו של הפעוט, אשר בעקבות כך בכה. מיד לאחר מכן, הכתה נאשמת 1 פעוט אחר באמצעות חיתול בד ובעטה בישבנו של הפעוט ט.ט. 
  9. בשעה 10:35, ניגשה נאשמת 2 אל אחד הפעוטות וסטרה בפניו. בעקבות כך איבד הפעוט שווי משקל ונפל. בהמשך לכך, ישבה נאשמת 1 על הרצפה, אחזה בחבילת מגבונים והניפה אותה, מספר פעמים, באופן מאיים לעבר ט.ט. או אז, השליכה נאשמת 1 את חבילת המגבונים, בחוזקה, לעבר ראשו של ט.ט. שכתוצאה מהפגיעה איבד את שיווי המשקל ונפל ארצה.  
  10. בשעה 10:48, ניגשה נאשמת 2 לאחד הפעוטות, אשר ישב על הרצפה והכתה בראשו עד שנפל. 
  11. בשעה 11:00, התכופפה נאשמת 2 מעל לאחד הפעוטות הישובים לקראת אוכל וחילקה את האוכל למנות. תוך כדי הסתובבה נאשמת 2 לעבר הפעוט והכתה בראשו. בהמשך, התקרבה נאשמת 2 לעבר הפעוטה טו.טו., על מנת להאכילה והכתה אותה בראשה. 
  12. בשעה 11:17, הכינו נאשמות 1 ו-2 את הפעוטות לקראת שינה. נאשמת 1 קינחה בחוזקה את אפו של הפעוט ט.ט., הרימה אותו והטיחה אותו על המזרון. 
  13. בהמשך, בשעה 11:55, עת הפעוטות נמו את שנתם על המזרונים, הרים הפעוט ט.ט. את ראשו. או אז, בעטה נאשמת 2 בראשו. 
  1. במעשיהן המתוארים לעיל, תקפו הנאשמות 1 ו-2 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.

 

ב.   הוראות החיקוק לפיהן מואשמות הנאשמות 1 ו-2:

  1. התעללות בקטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ג סיפא לחוק.
  2. תקיפת קטין (ריבוי עבירות) – עבירה לפי סעיף 368ב סיפא לחוק.

 

אישום עשרים ותשעה (לגבי נאשמות 1 ו-2)

א.  העובדות:

  1. ביום 27.7.20, בשעה 08:30, שהו שני תינוקות בתינוקייה. נאשמת 1 נכנסה לחדר כשהיא אוחזת בידה בתינוק ו.ו בדש בגדיו מאחור, כשגופו באוויר, והניחה אותו על המזרון. 
  2. בשעה 08:34, שהו נאשמות 1 ו-2 בחדר הפעוטות. נאשמת 1 סטרה לפעוט יג.יג., אשר עמד בסמוך אליה בחלקו האחורי של ראשי. מיד לאחר מכן ניגשה נאשמת 2 ליג.יג. וסטרה לו בחלקו האחורי של ראשו. נאשמת 1 נטלה קופסת משחק מפלסטיק והכתה את יג.יג. בראשו באמצעותה. 
  3. בשעה 08:55, ניגש הפעוט יז.יז. אל קופסת האוכל שהייתה על הרצפה וכיסה אותה בנייר. או אז תפסה נאשמת 2 את יז.יז בידו, הושיבה אותו בחוזקה על כיסא והכתה אותו באמצעות ידה בעורפו. 
  4. במעשיהן המתוארים לעיל תקפו הנאשמות 1 ו-2 קטינים בהיותן אחראיות עליהם, ועשו בהם מעשי התעללות גופנית או נפשית.