המפתחות האבודים נמצאו באשפה בזכות תושייה של עובדי אגף חזות העיר

שושי, תושבת כפר סבא, לא דמיינה שהליכה שגרתית לזרוק את הזבל ליד הבית, תיגמר בסיפור תושייה יוצא דופן והתגייסות של עובדי העירייה. צרור המפתחות שלה, ובו מפתחות הבית, הרכב, הדואר ושל דירה נוספת, נפל לתוך מכולת אשפה טמונת קרקע, אך צוות העירייה הנחוש הצליח למצוא אותו – כנגד כל הסיכויים.
ביום שלישי האחרון יצאה שושי, המתגוררת בשכונת תקומה בעיר, לזרוק את הזבל בפח הסמוך לביתה. הפח, מסוג "טמון קרקע" הוא פח לפינוי אשפה, שחציו בחוץ וחציו טמון באדמה ובעל שטח אחסון נרחב במיוחד
"זה היה בארבע וחצי אחר הצהריים", מספרת שושי. "החזקתי את שקיות הזבל בשתי הידיים, פתחתי את דלת הפח וזרקתי הכל. חזרתי הביתה וכשהגעתי לדלת הבית, הבחנתי שאין בידיי את מפתחות הבית. חיפשתי אותם בכיסי המכנסיים – אבל לא מצאתי. נלחצתי מאוד ודפקתי בדלת של השכנה שתעזור לי וביחד חיפשנו, אבל לא מצאנו את צרור המפתחות בשום מקום. הבנתי שככל הנראה זרקתי את המפתחות לפח, אבל הפח הזה ענק, בתוך האדמה ולא ידעתי מה לעשות, איך אני אכנס הביתה."
שושי המודאגת חזרה אל הפח ופתחה את המכסה בניסיון נואש למצוא את המפתחות. "הפח היה עמוס ולא היה סיכוי שאראה משהו", היא מספרת, כשהיא עדיין נרגשת מהסיוע לו זכתה לאחר שפנתה למוקד העירוני. "התחלתי לבכות מחוסר אונים. אני מתגוררת בגפי, אין לי צרור מפתחות חלופי וכל המפתחות הכי חשובים היו שם. מפתחות של הבית, מפתחות של הרכב, מפתחות של הדואר ועוד מפתחות של בית של חברים. מזל שהשכנה שהייתה איתי ניסתה להרגיע אותי וצלצלה למוקד העירוני 106, כדי לראות מה אפשר לעשות".
שושי מספרת שבמוקד ענתה להן נציגת שירות בשם שחף אלבז, שעדכנה אותן כי איסוף האשפה יתקיים רק למחרת בבוקר, אך יחד עם זאת הבטיחה כי תטפל בנושא. לא חלפו עשר דקות, מספרת שושי, עד שרונן נווה, סגן מנהל מחלקת ניקיון באגף חזות העיר, התקשר אליה. "אני והשכנה שלי נשארנו לעמוד ליד הפח, כי לא ידעתי מה לעשות, ופתאום קיבלתי טלפון ממספר לא מזוהה. הציג את עצמו בחור מקסים בשם רונן, ששאל איפה אנחנו נמצאות בדיוק ואמרנו לא שאנחנו מחכות ליד הפח. הוא אמר שהוא בדרך אלינו עם פועל".
"קיבלתי טלפון מהמוקד העירוני בסוף יום העבודה, רגע לפני שיצאתי הביתה. הבנתי שהנושא דחוף ולכן התקשרתי מיד לעבד אל סלאם, מנהל התפעול בחברת הקבלנית מפע"ת שאחראית לפינוי הפחים. הסברתי שחייבים עזרה דחופה מאחר ומדובר על מקרה חירום", מספר נווה, "עבד הזעיק את בילאל אל ג'אמל, נהג משאית הפינוי שהיה בביתו בקלנסואה ומיד התקשר אליי להודיע שהוא בדרך. תוך רבע שעה הגענו לתושבת".
עם הגיעה של משאית פינוי האשפה, הורם הפח טמון הקרקע, תכולתו נשפכה והצוות העירוני החל לחפש בתוך הררי האשפה, עד שהמפתחות נמצאו על ידי רונן נווה. מיד לאחר מכן פונתה האשפה והאזור נוקה.
"הבחנתי בצרור המפתחות המנצנץ והמבט על פניה של שושי היה שווה הכל", הוא אומר.
"זה היה פשוט היה נס", אומרת שושי בהתלהבות. "אנו מודה מכל הלב לרונן והעובדים, שעשו הכל ומצאו את המפתחות האבודים".

ראש העיר, רפי סער: "עיריית כפר-סבא התברכה בעובדות ובעובדים מצוינים, ואני מודה לצוותים המסורים במוקד העירוני ובאגף חזות העיר, על המסירות הרבה בסיוע לשושי היקרה. נמשיך לעשות את המקסימום עבור כל תושבת ותושב ורגעים קטנים של אושר, בדיוק כמו זה, הם אלה הנותנים לנו רוח גבית והשראה להמשיך ולהעניק שירות מצוין – בכל שעה ובכל תחום".