מאירים את העיר בוורוד: כפר-סבא מציינת את חודש המודעות למאבק בסרטן השד

הערב, רביעי, 30.9.20, הוארו בניין עיריית כפר-סבא ומגדל המים בעיר בוורוד, לציון תחילתו של חודש העלאת המודעות למאבק בסרטן השד, המתקיים לאורך אוקטובר.
מדובר בקמפיין עירוני אותו יזמה העירייה כחלק מקמפיין ארצי להעלאת המודעות לנושא, באמצעות מועצת הנשים העירונית, המחלקה לבריאות וחוסן עירוני, יועצת ראש העיר לקידום נשים ושוויון מגדרי וקהילת "השדות" של מועצת נשים עירונית

ראש העיר, רפי סער: "אנו נמצאים בימים לא פשוטים, אבל הסרטן לא מחכה שהקורונה תיעלם מחיינו. סרטן השד אולי לא פוגע בכולן, אבל כן נוגע לכולן. לכו להיבדק ודאגו שחברה אחת לפחות תיבדק גם כן, כי גילוי מוקדם מציל חיים. עיריית כפר-סבא תמשיך לפעול במלוא המרץ כדי לשמור ולדאוג לבריאותן של תושבותיה, בשותפות עירונית וקהילתית חזקה ותומכת".

סרטן השד הוא הסרטן הנפוץ ביותר בקרב נשים, ונפוץ פי 100 בקרב נשים מאשר בקרב גברים. בארץ ובעולם מציינים במהלך כל חודש אוקטובר את המאבק במחלה ואת חשיבות הגילוי המוקדם – המציל חיים. מועצת נשים עירונית, המחלקה לבריאות וחוסן עירוני, יועצת ראש העיר לקידום נשים ושוויון מגדרי, קהילת "השדות" של מועצת נשים עירונית, קהילת "מאמאנט" בתמיכתה של רשות הספורט העירונית, האגודה למלחמה בסרטן ועמותת "אחת מתשע", משלבות כוחות במהלך חודש זה לקידום פעילויות הסברה ואירועים קהילתיים, המדגישים את החשיבות בביצוע בדיקות תקופתיות המצילות חיים.

במסגרת פעילויות חודש המודעות, וכמדי שנה, מוזמנות נשות כפר-סבא לתאם בדיקה אצל כירורג/ית שד בקופות החולים ברחבי העיר, בתורים מיוחדים המשוריינים לחודש אוקטובר. זאת בשיתוף קופות החולים כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית. בנוסף ניתן דגש לחשיבות הנושא כבר בגיל צעיר וניתנות עצות רפואיות שיכולות להקטין את הסיכוי לסרטן השד, כגון עידוד פעילות גופנית, הימנעות מעישון, הגבלת צריכת האלכוהול היומית, שמירה על משקל גוף תקין, אכילת ירקות ומזונות עשירים בסיבים ועוד.
פעילויות נוספות שיתקיימו במהלך החודש כוללות בין היתר מפגשים מקוונים והרצאות של נשים שהחלימו ועוד

טקס הארת בניין העירייה בוורוד התקיים במעמד ראש העיר רפי סער, חברת מועצת העיר ויו"ר מועצת הנשים העירונית עו"ד עדי לוי-סקופ, סגנית יו"ר מועצת הנשים העירונית, אורית ישכיל, מנהלת המחלקה לבריאות וחוסן עירוני, שרון ג'ורג'י, יועצת ראש העיר לקידום נשים ושוויון מגדרי, טלי רונה, ומובילות קהילת "השדות" של מועצת נשים עירונית – ענת שוקרון, שלי דגן וקרן הלפרין.

חברת מועצת העיר ויו"ר מועצת הנשים העירונית, עו"ד עדי לוי סקופ: "בזכות פעילותן המדהימה של קהילת 'השדות' שלנו, המאבק בסרטן השד לא יורד מסדר היום הציבורי בכפר-סבא. אני קוראת לכל נשות העיר – תאמו בדיקה אצל כירורג/ית שד עוד היום, סיכויי ההחלמה בגילוי מוקדם עומדים כיום על 90 אחוזים. אנחנו יכולות להציל חיים – ומצילות חיים".