אנשי הצללים: "מי שעוסק עם אוכלוסיית מורכבות כמו ילדינו אינם זוכים להוקרה הראויה"

ב-7 ,לספטמבר 2020 קיבלו ההורים הודעה ממנהלת ההוסטל מטעם אלו"ט בכפר סבא, מעיין אהרוני, כי התגלתה מדריכה חולת קורונה בתעסוקה. מדובר בבית הדר של אלו"ט הנמצא בסמטת אנוש 5 בכפר סבא. קבלת הודעה זאת תפסה את ההורים והאפוטרופוסים בחשש רב, בדאגה גדולה לשלום ילדיהם, ובמידה מסוימת של חוסר אונים. "רבצה עלינו עננה גדולה של לחץ, שלוותה בשאלות קשות ובחשש גדול למי שנדבק. העסיקה אותנו המחשבה איך ילדינו יעברו את האירוע בהנהגתה של מעיין, סיגל וכל הצוות שנכנס איתם לבידוד כאשר לכל אחד ואחת מהחברים צרכים ייחודיים, שונות ומורכבות בחיי היום יום ועל אחת כמה וכמה, שהשגרה מופרת וסכנת שרשרת ההידבקות כה גדולה.

כאות הערכה, תודה והוקרה מעומק ליבם על עמידתם האיתנה של מעיין וצוותה בניהוג האירוע כתבו ההורים תודה זו. "לטעמנו מעיין "משכה בחוטים" באומנות רבה, יכלה לכל המכשולים שנקרו בדרכה, נווטה בכישרון ובנחישות את המערך הכולל ו התמודדה עם הפרדת החולים המאומתים ההעברות בין הבתים, הרגעה והדרכה לצוות ועוד. לגבינו ההורים, ראוי לציון עקרון השקיפות במסירת המידע, העדכונים היומיים היו קצרים וממוקדים בלי לחשוף פרטים אישיים. גם כשההתרחשויות השתנו מרגע לרגע וגרמו לבלבול זמני מעיין ניווטה את הספינה בביטחון ובמקרים מסוימים כאשר היה צריך להעמיד גבול, עשתה זאת בתקיפות ראויה.

"כשנזקקנו למענה אישי תועלנו בשעות נתונות ובזמינות של מעיין והצוות וכשהיה צורך גם במיידי. המענים לבקשתנו לשיחות אישיות עם ילדינו ולבקשת ילדינו לדבר איתנו ובקשות אחרות ונוספות כובדו במלוא פה.
עצם העובדה שהמדריכים ומעיין נכנסו לבידוד ביחד עם ילדינו כשווים בין שווים, מעידה על צוות מסור, ערכי, המונע מטוב לב וממחויבות ענקית למקום, ההבנה שהם העוגן המשמעותי שיכול לתת מענה לילדינו ושבלעדיהם הם לא היו מסתדרים אינה מובנת  מאליה. אנו רואים אותם כאנשי חסד יחידי סגולה, הראויים להורדת הכובע בפניהם. תחושת הבטחון שהמדריכים העניקו לנו כי ילדינו נמצאים בידיים טובות ואוהבות עשתה את שלה והרגיעה אותנו, ומין הסתם יכולה להוות דוגמא לניהול משברי על הצד הטוב ביותר.

"כידוע לכולנו, מי שעוסק עם אוכלוסיית מורכבות כמו ילדינו אינם זוכים להוקרה הראויה, גם לא לתשורה כספית הולמת, אילו אנשי צללים . מעשיהם הטובים אינם עולים לכותרות, אבל הם הדוגמא והמופת של החברה הישראלית שמתפוררת לה היום. הם אלה שהוכיחו לכולם מהי ערבות הדדית, אכפתיות, אחריות ונתינה. מדריכים צעירים אלו עושים שליחות אמיתית. בצניעותם הם מהווים מופת אישי ובטח במצב סיכון שכזה. הם היו לחניכיהם אם ואב אח ואחות מתוך פתיחות לב למצוקת החלש ולבדידותו הרבה.
תודה למעיין, סיגל, צוות התעסוקה וכל מדריכי ועובדי בית הדר על העול הכבד והאחריות, על העבודה ללא לאות, מתוך סיכון אישי על כך שבחרו להיות במקום שבו מעניקים, מקדישים ומסורים ללא תנאי וללא תמורה מידית."