ראש העיר כפר סבא לשר הבריאות: יש לאפשר לעסקים קטנים בערים ירוקות או צהובות לפתוח את דלתותיהם ולפעול

ראש העיר כפר סבא, כפי סער, פנה היום (חמישי 08.10.2020) לשר הבריאות ח"כ יולי אדלשטיין ולמנהל תוכנית "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו, בנושא פתיחת עסקים קטנים ברחובות העיר.
לדבריו של סער, משבר הקורונה יצר סחרור כלכלי דרמטי מאוד, שאת תוצאותיו יישאו מדינת ישראל ותושביה לאורך שנים וחלה עלייה חדשה בשיעור העסקים הנסגרים ברחבי הארץ מאז פרוץ המשבר.
"גם כאן בכפר סבא, העסקים נאלצים להתמודד עם המציאות הכלכלית הקשה, ואני מתקשה לסייע להם כל עוד חלות תקנות המחייבות אותם לסגור את דלתותיהם ללקוחות", כתב ראש העיר במכתבו. "המתווה המהודק עליו החליטה הממשלה, שכולל סגירה מליאה של כלל העסקים לקבלת קהל, הינו בבחינת גזרת מוות על העסקים הקטנים, אשר מתקשים לשרוד, ויביא לקריסתם".
במכתבו, מבקש ראש העיר לאפשר פתיחה של עסקים קטנים הממוקמים באזורים פתוחים, בערים המוגדרות ירוקות, תוך התחייבות להמשיך ולקיים פעילות הסברה נרחבת ומקיפה לשמירה על ההנחיות ותגבור האכיפה, בהתאם להנחיות התו הסגול.
"איני מוצא כל סיבה שחנויות, הממוקמות באזורים פתוחים במרחב הציבורי, בערים המוגדרות ירוקות או צהובות – יישארו סגורות ובעליהם יפסידו את פנרסתם בתקופה כה קשה", כתב סער בסיום דבריו. "זה אפשרי ובטוח".

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏אדם אחד או יותר‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏