חברי הנוער העובד והלומד ודרור ישראל בכפר סבא מפעילים קייטנה לילדי העובדים של מרכז רפואי מאיר

קייטנה לילדי העובדים של מרכז רפואי מאיר החלה לפעול עבור כ-80 ילדים, ע"י 30 מדריכים בגילאי תיכון ושנת שירות מהעיר, שהתגייסו כדי לאפשר לעובדים להתפנות לעבוד בראש שקט גם בתקופת הסגר.

הצטרפו לקבוצת כפר סבא שלנו המובילה בעיר – לחצו כאן

לאחר שבסגר הראשון הפעילו פעילות חינוכית ענפה לילדי הצוותים הרפואיים ואף זכו באות הנשיא להתנדבות, החליטו בתנועות הנוער ותנועות הבוגרים להירתם גם בסגר הנוכחי להפעלת ילדי עובדים חיוניים בעשרות מקומות ברחבי הארץ. זאת, על מנת לסייע למערכת הבריאות ולחינוך המיוחד לפעול בהצלחה, להקל על העומס, ולספק פעילות איכותית ובטוחה בכל יום ככל שיידרש

מדריכי הנוער העובד והלומד עם ילדי העובדים של ביח מאיר

המבצע, שפועל כעת במעל ל–30 בתי חולים ומוסדות חיוניים ברחבי הארץ עבור כ-2,000 ילדי עובדים חיוניים, מתקיים גם במאיר בשיתוף עם הנהלת המרכז הרפואי. את הקייטנה מרכזת עדי שוורצברג, רכזת הנוער העובד והלומד בכפר סבא, ופעילים בה 30 מדריכים מהנוער העובד והלומד ותנועת הבוגרים שלה, דרור ישראל, המפעילים כ-80 מילדי העובדים של המרכז.

מבצע "לב פועם" מופעל ע"י חמ"ל משותף לגופים: מינהל חברה ונוער – המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה, איגוד אכסניות הנוער (אנ"א), רשות החירום הלאומית (רח"ל), תנועות הנוער, הסתדרות החלוצה – המאגדת את תנועות הבוגרים, משרד הבריאות, השלטון המקומי ופיקוד העורף.

איך זה עובד?

  • מבצע "לב פועם" מיועד לילדי העובדים החיוניים בבתי החולים וקופות החולים, בפנימיות, מעונות ומסגרות בחינוך המיוחד.
  • הקייטנות פועלות בין 07:00-16:00 ומיועדות לילדים בגילאי 3-12.
  • בכל קבוצה יש עד 8 ילדים ו-2 מדריכים קבועים. לכל 3 קבוצות יש רכז מוביל קבוע.
  • הפעילות מתקיימת תחת הנחיות משרד הבריאות באופן מלא, תוך הקפדה על מרחק שני מטר, על עטיית מסכה וללא התקהלויות.
  • רכזי הקייטנות הם חברי תנועות הבוגרים: בוגרי המחנות העולים, דרור ישראל – תנועת הבוגרים של הנוער העובד והלומד, וכן בוגרי תנועות השומר הצעיר ותרבות.

הצטרפו לקבוצת כפר סבא שלנו המובילה בעיר – לחצו כאן

יעלה דוד ותמר מישאלי (16) מקן כפר סבא חדש של הנוער העובד והלומד, שמדריכות בקייטנה לילדי העובדים של "מאיר": "כשהציעו לנו להדריך בקייטנה של ילדי צוותים רפואיים מיד התנדבנו להגיע – בעיקר בתקופה כזאת מורכבת, שההדרכה הזו קריטית מתמיד. ההדרכה הייתה לא קלה, הרבה שעות וסבלנות תוך כדי שמירה על ההנחיות הלא פשוטות ליישום, אבל הקסם שנמצא בילדים האלו הפך הכל להיות שווה את זה. נהנו כל כך מכל רגע בהדרכה ושמחנו מהמטרה החשובה שבשבילה אנחנו עושות את זה. אנחנו שמחות לקחת חלק בתנועת נוער שתורמת מעצמה לאחרים ולא רק מקלה על אלו שזקוקים לעזרה הזאת, אלא גם מעלה חיוך על פנים של ילדים!"

עדי שוורצברג, רכזת הנוער העובד והלומד בכפר סבא ורכזת הקייטנה: "אני גאה מאוד בכל בני הנוער שנרתמו לפרויקט החשוב הזה, הם מאפשרים להורים לעבוד בראש שקט כשהם יודעים שיש מי שדואג לילדים שלהם. בתקופה המאתגרת שאנחנו נמצאים בה, זה לא מובן מאליו בכלל. אין על הנוער שלנו!"