התחדשות מתחם לב העיר יוצאת לדרך – עיריית כפר סבא תקיים מפגש שיתוף ציבור מקוון בסוף החודש

התחדשות מתחם לב העיר יוצאת לדרך – עיריית כפר סבא תקיים מפגש שיתוף ציבור מקוון
ראש העיר: "אנו ממשיכים לקדם את התחדשות השכונות והמתחמים הוותיקים בעיר, כך שהתושבים יזכו לדירות מחודשות באזורים עם תשתיות משודרגות
עיריית כפר סבא תקיים בתאריך 27.10 מפגש שיתוף ציבור אינטרנטי בנושא מדיניות העירייה להתחדשות עירונית במתחם לב העיר, יחד עם נציגי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, צוות התכנון ונציגי העירייה. המפגש יתקיים במעמד ראש העיר רפי סער, ובמסגרתו יוצגו לתושבים המצב הקיים, האתגרים התכנוניים המרכזיים, מטרות התוכנית ודיון בקבוצות קטנות, באמצעות אפליקציית ZOOM.
מתחם לב העיר נמצא בין רחובות הכרמל, תל חי, בן גוריון, סוקולוב וכצנלסון, וכבר בחודש יולי השנה הזמינה העירייה את תושבי העיר לקחת חלק בתהליך התכנון, למלא סקר ולהביע את דעתם על אפשרויות ההתחדשות העירונית באזור, וזאת כחלק ממדיניות השקיפות אותה מובילה עיריית כפר סבא
ראש העיר, רפי סער: "אנו נמצאים בתקופה של חודשים לא פשוטים, אך אנו ממשיכים לקדם את ההתחדשות העירונית בשכונות ובמתחמים הוותיקים בעיר, כך שהתושבים יזכו לדירות מחודשות, באזורים עם תשתיות משודרגות. תוכנית ההתחדשות למתחם לב העיר תוביל לחיזוק ולצמיחה של מרכז כפר סבא, וזאת במקביל להליכי התחדשות עירונית המקודמים בשכונות, ביניהן יוספטל וקפלן. חשוב לנו לשמוע את דעתם של התושבים ולקבל מהם את מה שחשוב להם, ואני מזמין את התושבים להצטרף למפגש המקוון".

מתחם לב העיר כולל כיום כ-4,250 יחידות דיור, מבני ציבור ותרבות, מסחר ותעסוקה. המתחם מהווה את הליבה ההיסטורית של כפר סבא וליבת העסקים הראשית, כאשר הרחוב הראשי ויצמן חוצה את המתחם במרכזו.

המתחם משתרע על פני שטח של כ-700 דונם וכולל 290 בניינים.

השלב הראשון של התוכנית כלל את למידת המתחם בהיבטים שונים, כדי להבין מה הפוטנציאל הקיים בו. השלב השני, של תהליכי שיתוף ציבור, כלל את הסקר לתושבים וכעת את מפגש שיתוף הציבור הראשון בנושא, כאשר התוכנית למתחם מקודמת באמצעות אגף ההנדסה העירוני ובשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מינהלת ההתחדשות העירונית בכפר סבא, אדריכלים, יועצי תנועה, נוף, סביבה ועוד.