ילדה בת 11 אושפזה במצב קשה במרכז הרפואי מאיר לאחר שחלתה ב"קדחת הנילוס המערבית"

קימי שוורץ בת ה-11 אושפזה בטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי מאיר לפני כשבועיים לאחר שהגיעה במצב קשה ומסכן חיים עם חום גבוה, פריחה וערפול הכרה. היא החלה לקבל טיפול מיידי לאחר שאובחנה עם דלקת קרום המוח ובבדיקות מיוחדות שעברה התברר כי הסיבה לכך היא "קדחת הנילוס המערבית" הנגרמת כתוצאה מנגיף שעובר דרך עקיצת יתושים הנושאים אותו

קימי שוורץ

"לנגיף יש תקופת דגירה של יומיים עד שבועיים מרגע העקיצה עד שהוא גורם למחלה. מרבית החולים הנדבקים בנגיף קדחת הנילוס המערבית הינם אסימפטומטיים, כלומר כלל לא יודעים שעברו את המחלה. אחוז מסוים יחווה סימפטומים הדומים למחלות נגיפיות אחרות כגון חום וחולשת שרירים. אחוז קטן יחווה מחלה קשה שיכולה לערב את כל איברי הגוף לרבות לב, כבד, כליות וכמו במקרה של קימי, את המח", מסבירה ד"ר שיר מלאך, רופאה בכירה בטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית.

"במקרים אלה נראה מחלה קשה יותר שיכולה להתבטא בשינוי במצב ההכרה והפרעות נוירולוגית מכל סוג שהוא. מבדיקה שערכנו מול המרכז הארצי לנגיפים בשיבא, ניכר כי בתקופה זו ישנה עלייה בדיווחים על עקיצות בגלל מזג האוויר החם והלח המעודד נוכחות יתושים סביב אזורי המגורים. חשוב לזכור לייבש מקורות מים עומדים ובמידה ויש יתושים רבים באזור, לפנות אל הרשות המקומית לצורך ריסוס. חשוב במקביל להדגיש שאין צורך לחשוש מפניה לשירותי הרפואה בשל הקורונה. בתי החולים מקפידים על הפרדה של חולים חשודים, ולא נרצה שתגרם פגיעה במטופלים בשל עיכוב מיותר בבית", מדגישה ד"ר מלאך.