חוזרים ללימודים: עיריית כפר סבא תפעיל מתווה של 5 ימי לימודים לכיתות א'-ד'

חוזרים ללימודים: עיריית כפר סבא תפעיל מתווה של 5 ימי לימודים לכיתות א'-ד'
ראש העיר, רפי סער: "החלטנו על הרחבת מתווה הלימודים מתוך הבנת החשיבות הרבה של חזרת הילדים למסגרות"

צנחנים 19 בהוד השרון.

הצטרפו לקבוצה המובילה בעיר – לחצו כאן להצטרפות לכפר סבא שלנו

עיריית כפר סבא תפעיל מתווה לימודים מורחב של 5 ימי לימודים לתלמידות ותלמידי כיתות א'-ד'.
בעקבות החלטת הממשלה וקבינט הקורונה, באשר לחזרתם של תלמידות ותלמידי כיתות א'-ב' למסגרות הלימודים לפי מתווה של 3 ימים בשבוע, החליטה עיריית כפר סבא להרחיב את המתווה הקיים – ובהתאם להנחיית ראש העיר רפי סער, יחזרו ביום ראשון הקרוב תלמידי שכבות א'-ד' ללימודים בבתי הספר היסודיים על פי מתווה לימודים בן 5 ימים.
אגף החינוך נערך לחזרה ללימודים מבעוד מועד, הנחה את צוות החינוך להיבדק לקורונה, איתר מבנים נוספים בעיר בהם ניתן ללמוד, גייס כוח אדם נוסף ועוד.
בשורת מתווה הלימודים המורחב הועברה על ידי ראש העיר למנכ"ל משרד החינוך הבוקר (שלישי 27.10), במסגרת ביקורו במוסדות חינוך בעיר.
ראש העיר, רפי סער: "אני מברך על החלטת הממשלה להחזרתם ללימודים של התלמידים, אך מתווה של שלושה ימי לימודים לא נותן מענה מלא לא לתלמידים ולא להורים. לכן, החלטנו להרחיב את המתווה ולאפשר מסגרת לימודים בטוחה, בהתאם להנחיות התו הסגול, במשך 5 ימים לתלמידות ותלמידי כיתות א'-ד' וזאת מתוך הבנת החשיבות הרבה של חזרת הילדים למסגרות החינוכיות. ההיערכות העירונית המוקדמת תאפשר זאת, ואנו כבר נערכים לחזרתם ללימודים גם של תלמידות ותלמידי השכבות הגבוהות יותר, תוך שימוש במרחבים פתוחים ועירוניים"

רפי סער, ראש העירייה

במסגרת ההיערכות העירונית לחזרה ללימודים, קיימה העירייה מפגש מקדים עם כלל מנהלות ומנהלי בתי הספר היסודיים, בהשתתפות מנהל אגף החינוך העירוני, ד"ר אורי ארבל, מנהלת המחלקה לחינוך יסודי, אורית ליבוביץ ומפקחות משרד החינוך.
מתווה הלימודים העירוני המורחב יכלול שימוש במרחבים פתוחים ובמבנים עירוניים, על מנת לקיים שגרת לימודים מורחבת ובטוחה, וזאת בין היתר באמצעות גיוס אנשי מקצוע ותומכי הוראה.
יש לציין, כי הבוקר הגיע מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, לסיור במוסדות חינוך בעיר, כאשר בין היתר ביקר בבית הספר סאלד של החינוך המיוחד ובגנים סלעית וארבל. כאמור, במסגרת ביקורו, עדכן אותו ראש העיר בהחלטת העירייה בדבר הרחבת מתווה הלימודים לכיתות א'-ד'.

 

עיריית כפר סבא נערכת בימים אלה לקראת פתיחתם המחודשת של בתי הספר העירוניים בעיר, תחילה בשכבות הנמוכות. במסגרת זו, קיימה העירייה מפגש עם כלל מנהלות ומנהלי בתי הספר היסודיים, בהשתתפות מנהל אגף החינוך העירוני, מנהלת המחלקה לחינוך יסודי והפקחות משרד החינוך, כחלק מההיערכות לכל מתווה עליו תחליט הממשלה. בנוסף, במסגרת זו וכחלק מההיערכות המוקדמת, תקרא העירייה לכלל צוותי החינוך וההוראה, להיבדק לנגיף הקורונה טרם החזרה לפעילות, בהתאם להנחיות הממשלה.


בתחילת השבוע שעבר חזרו לפעילות כלל גני הילדים והצהרונים העירוניים – 186 במספר, כאשר העירייה נערכה עם צוותים מחליפים לצוותים ועובדים מערים אדומות. כמו כן, כלל הצוותים בגנים נתבקשו להיבדק לקורונה לפני חזרתם לעבודה.

בנוסף, החליטה העירייה, בהנחיית ראש העיר רפי סער, לפעול לפי מתוות לימודים של חמישה ימים בשבוע, וזאת במטרה למנוע את נושא תחלופת כוח האדם, כאשר בימי שישי יתקיימו לימודים מרחוק.

ראש העיר, רפי סער: "ההחלטה על מתווה חזרת הלימודים בבתי הספר, הן היסודיים והן העל יסודיים, טרם גובשה באופן סופי על ידי הממשלה, אך אנו כבר נערכים לקראת חזרתם של התלמידות והתלמידים למסגרות החינוכיות. אנו קוראים לכל צוותי החינוך וההוראה להיבדק לקורונה טרם חזרתם לעבודה, במטרה לצמצם ככל הניתן ולקטוע את שרשראות ההדבקה וכדי לשמור על בריאות התלמידות, התלמידים ועובדי החינוך וההוראה בבתי הספר השונים".

חזרתם של תלמידות ותלמידי בתי הספר למסגרות תלויה בשלב זה בהסכמות בין משרדי החינוך, הבריאות והאוצר ובהחלטת קבינט הקורונה, וזאת לאחר שבממשלה לא הצליחו בשלב זה לגבש מתווה מוסכם לפתיחת הכיתות הנמוכות.

יש לציין, כי מתווה החזרה ללימודים בבתי הספר היסודיים טרם גובש על ידי הממשלה, בשל מחלוקת בין משרדי הממשלה באשר לאופן חזרת התלמידים לבתי הספר.

 

פתיחת שנת הלימודים בכפר סבא

פתיחת שנת הלימודים בכפר סבא. (צילום: עיריית כפר סבא)