המוקד העירוני משתדרג: עכשיו בווידאו צ'ט

פניתם למוקד? עכשיו גם תוכלו לראות אותו. עיריית כפר סבא משיקה שירות תמיכה חדשני, באמצעותו יוכלו התושבים הוותיקים לקבל מענה מהיר ויעיל – בוידאו צ'ט

עיריית כפר סבא משדרגת את השירות לתושב ומשיקה בימים אלה פיילוט, במסגרתו יוכלו תושבים הפונים למוקד העירוני 106, לשוחח עם המוקדנים והמוקדניות בווידאו צ'ט.
כחלק מתוכנית הדיגיטציה שמוביל אגף המחשוב בעירייה בניהולו של מוטי סרודי, יחד עם מחלקת השירות והמוקד העירוני, הוטמעה כפיילוט הפעלת שירות תמיכה בווידאו בסיוע חברת "קרביין", אשר תספק את הטכנולוגיה הייחודית.

המערכת יעילה במיוחד בעת מתן תמיכה לאוכלוסיות מבוגרות ואנשים עם מוגבלויות, בכך שהיא מספקת תצפית חזותית, נוחה ומהירה. המערכת מאפשרת לתושבים לדווח למוקד על כל מפגע או אירוע בעיר, תוך שידור וידאו בזמן אמת, מבוסס מיקום או התכתבות בצ'אט עם המוקדן.

ראש העיר, רפי סער: "המוקד העירוני פועל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, כאשר לאחרונה השקנו גם שירות פניות בוואטסאפ. כעת, ניתן יהיה לבצע פניות למוקד גם באמצעות שידור וידאו – וזאת כחלק משיפור והנגשת השירותים העירוניים. מדובר בשירות חדשני, שיקל על התושבים בעת דיווח למוקד ויאפשר שיחה בין-אישית בין צוותי המוקד העירוני לפונים. עיריית כפר סבא תמשיך להוביל בחדשנות ומתן שירות אישי לכל תושבת ותושב".

להפעלת שיחת הווידאו-צ'ט יכולות להיות סיבות מגוונות, כך למשל כאשר רכב חוסם, בור שנפער במדרכה, חתול שנתקע על עץ או תושב החש בסכנה. היתרון במתן שירותי תמיכה בווידאו הוא היכולת של המוקדן/נית לאמוד מרחוק את פרטי הפנייה ואף לפתור אותם, ללא צורך בהמתנה להגעת נציג פרונטלי.

אופן קבלת השירות מתבצע באמצעות המוקד העירוני 106, כאשר בעת קבלת שיחה, בסמכות המוקדנים להפעיל שיקול דעת באם לקיים שיחת וידאו עם התושב. במידה והוחלט לבצע שיחה מסוג זה, יישלח מהמוקד לתושב קישור בהודעת ס.מ.ס או באמצעות הוואטסאפ ובעת לחיצתו תחל שיחה מצולמת ללא צורך באפליקציה, דבר שיקל על אזרחים ותיקים.

מנהלת השירות ומוקד 106, עדי אוליקר: "אנו במוקד 106 קשובים לצרכים של התושבים ושוקדים כל הזמן איך ניתן להנגיש ולהקל על הפונים אלינו. כחלק מהתהליך השקנו את שירות וידיאו צ'ט, שמאפשר לנו לדייק מול התושב את הדיווח ולהבין יותר לעומק את מהות הבעיה, הסרטונים מועברים בזמן אמת אל המטפל בשטח ומאפשרים לו לאבחן מידית ולהתאים את הטיפול המקצועי ביותר".

רועי דונסקוי, מנהל המכירות של "קרביין" בישראל ואירופה: "חברת 'קרביין' מאוד גאה על שיתוף הפעולה עם עיריית כפר סבא. הידיעה שלתושבי העיר תהיה גישה לטכנולוגיות מתקדמות, דוגמת וידיאו וצ'אט מיידיים בעת יצירת קשר עם המוקד העירוני, תשפר באופן משמעותי את הדרכים בהן העיר תוכל לספק תמיכה בפרק זמן סביר. אנו מברכים את כפר סבא, שתהפוך לאחת הראשונות בארץ המבצעת שימוש בטכנולוגיה זו".