המאבק נגד המיקום המתוכנן להקמתו של הדפו מגיע למישור המשפטי

עיריית כפר סבא ומטה מאבק התושבים של השכונות הירוקות סיכמו בניהם על תיאום בהגשת ההתנגדויות לתכנית הות"ל, הקובעת את תוואי המטרו
ראש העיר, רפי סער: "אנחנו נתמוך, בשיתוף התושבים, בהגשת התנגדות לתוכנית, כדי להגיע לתוצאה המיוחלת שהדפו יוסט וימוקם במקום הראוי לו – אם בסמוך לטירה או באזור התעשייה בנימין"

עיריית כפר סבא ומטה התושבים של השכונות הירוקות סיכמו אמש (שלישי 01.12) על תיאום להמשך המאבק נגד הקמת הדפו בסמוך לבתי התושבים בשכונות הירוקות. בין היתר סוכם, כי עורכי הדין של שני הצדדים יתאמו עמדות לגבי ההתנגדות למיקום שנקבע על ידי הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) ולגבי הצגת החלופה המועדפת למיקום הדפו, אם באזור טירה או באזור התעשייה בנימין, בסמוך לכביש 6. את העירייה מייצגת בהתנגדויות עו"ד בתיה בראף מליכזון, ממשרד עו"ד "הררי טויסטר ושות'", ואת מטה המאבק מייצג עו"ד ברק קינן ממשרד "מ. פירון ושות'".

לצפיה בסרטון ובתגובות הצטרפו לקבוצה המובילה בעיר – כפר סבא שלנו

 

עוד השתתפו בפגישה מנכ"ל העירייה, איתי צחר, היועץ המשפטי של העירייה אלון בן זקן, אדריכלית העיר מיכל שרייבר-גלבנדורף ונציגות מטה המאבק, לאה מנסור ועו"ד ליאת פסטרנק.

בסיומה של הפגישה סוכם עוד, כי העמדות המתואמות ותסקירי המומחים מטעם העירייה יוצגו בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, שתיערך ב-28 לחודש, ובה ישתתפו כל חברי מועצת העיר.

ראש העיר, רפי סער, אמר בפגישה כי העירייה תגייס את מיטב המומחים בנושאי איכות הסביבה, אקוסטיקה ועוד, כדי שיציגו בפני הות"ל חוות דעת על הנזקים שעלולים להיגרם מהמיקום השגוי של הדפו, כפי שהופקד לאחרונה על ידי הות"ל

ראש העיר, רפי סער: "הדפו לא יקום ולא יהיה במיקום הזה. אנחנו נתמוך, בשיתוף התושבים, כדי שהוא יהיה במקום הראוי לו, באזור התעשייה בנימין, בסמוך לכביש 6, או בסמוך לטירה, הרחק מבתי תושבים. זהו מפעל כמו כל מפעל אחר, ולכן מיקומו חייב להיות באזור תעשייה ולא על שטחים חקלאיים. הות"ל גם בחר לשנות הוראות מחוק התכנון והבנייה ועכשיו העיריות תהיינה אמורות, מתקציבן, לפצות תושבים שייפגעו כתוצאה מסלילת קווי המטרו. אנחנו נפנה גם לראשי רשויות נוספים ולמרכז השלטון המקומי כדי לעצור את התכנון הלא ראוי הזה ולעשותו בשיתוף ראשי הרשויות ותושביהם".