לנוכח למעלה מחמישים מקרי קורונה באולפנת אמנה, תעבור האולפנה חיטוי במקום
לנוכח למעלה מחמישים מקרי קורונה באולפנת אמנה, תעבור האולפנה חיטוי במקום, כך אומר הרב יוסי כהנא, ראש אולפנת אמנה בכפר סבא בראיון לאתר קול כפר סבא. "
התגלתה אצלנו התפרצות קורונה בקרב למעלה מחמישים תלמידות", אומר הרב כהנא "הבדיקות שנעשו לפני חזרת הבנות לאולפנה לא שיקפו מצב אמיתי וכתוצאה מכך נוצרה שרשרת הדבקה, של למעלה מחמישים בנות".

– כמה אנשי צוות נדבקו?

"אנשי צוות שנדבקו יש כשמונה".

– מה אתם עושים, איך אתם מטפלים במצב?

"מיד לאחר חופשת חנוכה נעשה את הבדיקות אצלנו, הבנות כולן בבית חוץ מהעולות חדשות שזה הבית שלהן".

– האם יכול להיות שההתפרצות אצלכם גרמה לעליית תחלואה בעיר?

"אין סיכוי כי מרגע שעלינו על המקרה הראשון בודדנו את כולן, לפי קפסולות מסודרות. הסיבה שגרמה להעלאה בתחלואה, למרות שאין לי אינדיקטור מדעי, אך ידוע לנו שהייתה פעילות בתנועות הנוער שיכולה הייתה להשפיע על מקור ההדבקה".

– איך אתה מתכוון להימנע ממצב דומה בעתיד?

"נלמד היטב לעומק את המקרה עם צוות חשיבה כולל יעוץ רפואי ונסמוך רק על בדיקות שייעשו אצלנו. משרד הבריאות לא סגר את המקום כי הם הבינו שזה בשליטה בחנוכה הזה עבדנו יותר מכל השנה יחד".

– האולפנה שלכם ידועה בצוות מורים מצוין, כולם התגייסו?

"הצוות שלי התגלה בכל גדולתו, איזה אכפתיות, מסירות, עבודה סביב השעון, אנשי צוות שפרשו וחזרו כדי לעזור ולהוריד לחץ מצוות הפנימיה. באו לשמח הבנות המבודדות כמובן בזהירות דרך החלונות, הכניסו את כולם לבידוד מיידי, בביתם, השבוע נלמד מרחוק וננצל הזמן לחטא המקום היטב. מי שלא עושה לא טועה".
מאת: אירית מרק