מספר שיא בנרשמים לתחרות "פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים": 68 פסנתרנים ייקחו חלק בתחרות, שתתקיים בפברואר

מספר שיא של נרשמים לתחרות "פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים": 68 פסנתרנים ייקחו השנה חלק בתחרות, שתתקיים בין התאריכים 8-18 בפברואר – מספר שיא של נרשמים ב-16 השנים בה התחרות מתקיימת
תחרות "פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים" ה-8 תתקיים בין התאריכים 8-18 בפברואר 2021 בקונסרבטוריון העירוני בכפר סבא. השנה נרשמו לתחרות מספר שיא של משתתפים: 68 פסנתרנים עד גיל 26, שנענו לאתגר למרות השנה המורכבת שעוברת על עולם התרבות בפרט והעולם ככלל.
כל שלבי התחרות וקונצרט הזוכים פתוחים לצפייה לקהל הרחב וישודרו בעמוד הפייסבוק של התחרות – "תחרות פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים".

שלב הגמר של התחרות, הכולל נגינה של קונצ'רטים לפסנתר ותזמורת וקונצרט הזוכים, יתקיימו בהשתתפות התזמורת הסימפונית החדשה חיפה, בניצוחו של ואג פפיאן בהיכל התרבות כפר סבא

ראש העיר, רפי סער: "כפר סבא מקיימת את תחרות 'פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים' זו הפעם השמינית, לזכרה של הגברת הראשונה של הפסנתר בישראל. גם השנה, או יותר נכון במיוחד השנה, נוכח השפעות הקורונה על חיינו, היה חשוב לנו לתת את הבמה לדור העתיד של הנגנים בישראל ולקיים את התחרות כנגד כל הסיכויים. נמשיך לחרוט על דגלנו את החינוך ואהבה למוזיקה. אני מזמין את כולכם לצפות בנגנים הנפלאים ומאחל בהצלחה למתמודדות ולמתמודדים בתחרות".

עפר עין הבר, מנהל התחרות ומנהל הקונסרבטוריון העירוני:  "אני משוכנע שדווקא בימים אלו של שממה תרבותית, מגיע לתלמידות ולתלמידי הפסנתר אירוע משמעותי, אליו הם צריכים להתכונן ובעזרתו להתקדם בנגינה. בנוסף, האירוע מאפשר גם לשוחרי המוזיקה הקלאסית ליהנות מאירוע מוזיקלי תרבותי, שכל כך חסר לכולנו. אני גאה שדווקא השנה בחרו מספר שיא של פסנתרנים לקחת חלק בתחרות והוכיחו שאת המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק".
בתחרות, המתקיימת מדי שנתיים, מתמודדים כ-50 מתחרים, כשמטרת התחרות היוקרתית היא לגלות את ה"כוכב הנולד" הבא שיפציע בשמי המוזיקה, ומתוך רצון לקדם את הילדים ובני הנוער המנגנים בפסנתר ולהביאם להישגים גבוהים בתחום. עד היום השתתפו בתחרויות נגנים ברמות נגינה מהגבוהות ביותר בארץ וחלק מהזוכים ממשיך ומממש את ההבטחה והופך את הכישרון לקריירה מקצועית. דוגמה לכך הם יבגני יונטוב, תומר גבירצמן ועוד, שהחלו בקריירה בארץ ובחו"ל וניגנו עם התזמורות המובילות בארץ.

בחבר השופטים של התחרות השנה: מנחם ויזנברג, מלחין, מעבד, פסנתרן ומחנך; הפנסתרנית עפרה יצחקי; ואג פפיאן, פסנתרן, מנהל מוזיקלי ראשי ומנצח תזמורת אשדוד; הפסנתרנית אירית; ורוב רוזנקרנץ, פסנתרן, מרצה ומחנך.
תחרות "פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים" הפכה בשנים האחרונות למסורת של ממש בעיר כפר סבא, שחרטה על דגלה את קידום המוzיקה והמוזיקאים הצעירים. התחרות נוסדה בשנת 2006, ביוזמתם של מחזיק תיק התרבות דאז, עו"ד עמוס גבריאלי, והנהלת העירייה. התחרות היוקרתית מופקת על ידי הקונסרבטוריון העירוני בחברה לתרבות הפנאי בכפר סבא.

כל פעילויות התחרות תתבצענה בהתאם לתקני התו הסגול ולהנחיות משרד הבריאות.
לפרטים נוספים, תקנון התחרות והורדת טופסי הרשמה:  https://www.competitionkfarsaba.com/
בתמונה: תחרות "פנינה זלצמן" ה-7. צילום: רמי זרנגר