"מר סדבון, תתעורר יש כאן תושבים שלא יודעים מה יהיה העתיד שלהם ואותך מעניין מי ראיין את ראש העיר, מי היה בחדר, על מה דיברו ומי זה הכתב"

מאת: אירית מרק

בישיבת מועצת העיר הקרובה, מבקש יו"ר האופוזיציה, עו"ד יוסי סדבון, להעלות שאילתה תחת הכותרת "ראיון של ראש העיר לעיתון"

סדבון "ביום 3/12/20 התפרסמה כתבת ראיון עם ראש העירייה בעיתון ירוק. עיתון ירוק הוא אחד המקומונים המקבל תקציב ניכר מתקציב הפרסום בעיתונות. הכתבה פורסמה תחת שם הכתב עמרי אברהם. בכתבתו מציין עמרי אברהם כי "נפגשנו איתו ( ראש העיר). נוסח הכתבה אינו שונה מאוד מכתבות קנויות שנוהגים גופים ואנשים לשלם עבורן כסף. עם מי נפגש ראש העיר בראיון לקראת כתבה זו? מי היו משתתפי הפגישה? האם ראש העירייה מקיים קשר רציף עם עומרי אברהם?

יצויין כי לשאילתה הצטרפו שאר חברי האופוזיציה ביניהם, קרן גרשון, פנחס כהנא, הדר לביא, יעל סער, ספורטה אסנת וצביקה צרפתי

כשצרפתי הופיע על השער

הצטרפותו של צרפתי לשאילתה מפתיעה שכן, בהיותו ראש עיר, זכה לא פעם לראיונות חגיגיים דומים, דבר נהוג בתקשורת.

יו"ר הקואליציה, אורן כהן, ביקש להדגיש כי בכל שנותיו הרבות כחבר מועצה מעולם לא נתקל בשאילתה דומה "ראיון עם ראש העיר שנעשה לבקשת כלי התקשורת בעיר הוא לא רק זכות אלא חובה. ראש העיר מוכרח למסור דין וחשבון על פעילותו ופעילות העירייה בשקיפות מירבית. לא מובן על מה מלינה האופוזיציה בסוגיה זו. הנהלת העיר תמשיך לפעול למען התושבים ותביא את הבשורה בפניהם גם בעתיד".

חשוב לציין כי בעיתונים נוספים נערכו כתבות דומות במלאת שנתיים לכהונת ראש העיר >> ראיון שנערך באותו מועד בעיתון צומת השרון.

כך או כך, גם ותיקי חברי מועצת העיר בכפר סבא לא זוכרים שאילתה דומה לפיה האופוזיציה מתעניינת או מעלה השגות לגבי ראיונות העיתונות עם ראש העירייה, דבר המקובל בכל עיר וארץ בעולם.

המו"ל של עיתון ירוק, בו התפרסמה הכתבה במלאת שנתיים לכהונת ראש העיר, ארז מי רז, הופתע אף הוא לגלות שהאופוזיציה בכפר סבא מוטרדת מראיונות עם ראש העיר והגיב לנושא שיעלה כאמור לדיון במועצת העיר הקרובה "מר סדבון שלום.
נראה שנכנסת לשנת חורף עמוקה כמו הדובים ואתה לא כל כך מעודכן במתרחש סביבך. לפני שנתיים כמעט ונבחרת להיות ראש העיר. תושבים רבים חשבו שאתה מתאים לנהל את העיר ובימים קשים אלו כאשר בעלי עסקים רבים פושטים את הרגל ומשפחות רבות עוברות ממשפחה במעמד הבינוני למשפחות בקו העוני וכאשר יש מעל ל-2500 כפר סבאים שחלו בקורונה, 37 תושבים נפטרו ונכון להיום 371 תושבים חולים ואלפים נמצאים בבידוד ומה אתה המבוגר האחראי, קצין משטרה בדימוס, מה אתה עשית בשביל תושבי העיר כדי להילחם בקורונה? מה אתה מר סדבון שכמעט נבחרת לראש העיר עדיין לא הבנת, שאנחנו נמצאים במלחמה נגד אויב שלא נראה?! במקום להציע את עזרתך וניסיונך, אתה מתעסק בזוטות, ברכילות זולה ובעיקר מבלבל את המוח ומבזבז את הזמן לאנשים שבאמת נלחמים  במגיפה. מר סדבון, תתעורר יש כאן תושבים שלא יודעים מה יהיה העתיד שלהם ואותך מעניין  מי ראיין את ראש העיר, מי היה בחדר על מה דיברו ומי זה הכתב. אפשר לחשוב שאם אתה היית נבחר לא היית מסכים לריאיון סיכום שנה עם העיתון המקומי היחיד. ראיינו את יצחק ולד, ראיינו את בן חמו, ראיינו את צרפתי ועכשיו ראיינו את רפי סער. זה חלק מהתפקיד של התקשורת. אבל אתה מנותק, לא מבין את התפקיד שלך ושלנו. אחרי שנתיים חוץ מלנסות להפריע ולפגוע לא עשית כלום. חשבת שאולי הגיע הזמן לפרוש?".

יוסי סדבון
קרן גרשון

 

יעל סער