מנדי שלוח חב"ד בכפר סבא בן 34 אבא ל-5 ילדים גויס לצבא אחרי 15 שנה של המתנה

מנדי שלוח חב"ד בכפר סבא בן 34 אבא ל-5 ילדים גויס לצבא אחרי 15 שנה של המתנה

היום בו קיבלתי את ההודעה שאני מתגייס לצה”ל היה היום המאושר בחיי לאחר החתונה. כך סיפר השבוע שליח חב”ד בכפר סבא, מנדי קניבסקי שנמצא ברגעים אלו בטירונות.
הצד השני של המטבע, חרדים שרוצים להתגייס אבל הצבא משאיר אותם בהמתנה במשך שנים. זהו סיפרו של מנדי קניבסקי, בן 34 אבא ל-5 ילדים, שנמצא ברגעים אלו בטירונות .עומד בשלשות, צועד לחדר האוכל בשני טורים וצועק עשר פעמים ביום “כן המפקד”. מנדי כמו מנדי תמיד מחפש את הנקודה החיובית, אמר לירוק: “אני מבין שכך הצבא מתנהל וכדי להגיע לסדר ומשמעת הוא זקוק ל”כן המפקד. 30 שניות זוז וללכת בשני טורים לחדר האוכל, הכול אני מקבל באהבה” מנדי שיתף את עורך ירוק, ארז מי רז, “מאז ומתמיד רציתי להיות חיל. אבא שלי היה בצבא וגם האחים שלי.

הצטרפו לקבוצה המובילה בעיר – כפר סבא שלנו לחצו כאן

"בגיל 18 נשלחתי לברוקלין לישיבה של הרבי מלובביץ’, בגיל 22 עשו לי שידוך ועברתי ללמוד באירופה. התחתנתי והצבא קרא לי. שמחתי מאוד וביקשתי לדחות את הגיוס במספר חודשים כי רק התחתנתי ואני אפילו לא מכיר את אשתי. מהצבא נאמר לי – בסדר אבל, “אל תתקשר אלינו אנחנו נתקשר אליך“. עברה שנה ועברו שנתיים והצבא לא התקשר. התקשרתי ושוב אמרו לי את אותו המשפט, חיכיתי וחיכיתי, שלחתי מכתבים והפעלתי קשרים ושום דבר לא קרה . כול החברים שלי יודעים שהדבר שאני הכי רציתי זה להתגייס לצבא. במסיבת יום ההולדת 34 החברים הרימו לחיים ואמרו לי: ”זהו אתה כבר ילד גדול תשכח מהחלום והאמת שזה העציב אותי״.

הקורונה שינתה סידרי עולם והביאה איתה תובנות חדשות ואיתם בשורות משמחות. כשהעולם נעצר והמדינה התחלקה לשלושה מגזרים: חילונים, חרדים, וערבים הבינו שיש כאן בעיה. הממשלה והצבא לא יודעים איך לדבר עם הקהילה החרדית ואין לצבא את האנשים המתאימים שידברו איתם בגובה העיניים, יבינו את המצוקות של העדה וינסו לתרגם את המצוקה ולהביא פתרונות שידברו בשפתם”.

מנדי מספר שחבר סיפר לו שנפתחה הרשמה לגיוס לצה”ל של חרדים שלב ב’, זאת אומרת, גברים בוגרים מעל גיל 30 נשואים שיעברו טירונות, קורס פינוי והצלה, קורס תקשורת המונים ועוד הסמכות. הבוגרים ישובצו לפיקוד העורף ויתנו גיבוי בשעת חירום לפעילות המבצעית מול העדה החרדית”. מנדי ממשיך לספר “לא חיכיתי אפילו דקה ,ישר נרשמתי. הייתי בין הראשונים וביום שהתקשרו מלשכת הגיוס לזמן אותי למבדקים הרגשתי על” גג העולם”. הייתי במתח וכשהגיע צו הגיוס פתחתי אותו בחיל ורעדה פתחתי וכשראיתי את שמי מתנוסס מנדי קניבסקי מוזמן להתגייס לצה”ל, עם תאריך ושעה, זה היה היום המאושר בחיי. כמובן לאחר יום חתונתי.”

מנדי מספר שהוא כבר עבר מסע אלונקות של 8 ק”מ, טווח במטווחים והשיא, הוא קיבל תעודת מחלץ 02 לאחר שסיים את ההכשרה בהצלחה. מנדי שידוע בכושר הארגון והניהול שלו סיפר שלמרות ההתגייסות שלו לצבא, בלילות הוא דואג להמשיך את הפעילות הענפה שהוא אחראי עליה. גני הילדים, המעונות, ההכנה לקראת חג הפסח חלוקת מצות לחילי צה”ל בגזרת קלקליה, ארגון ארוחות חמות לנזקקים בכל סוף שבוע ולחג. בקיצור, כאב ראש גדול ועוד עם טירונות על הראש.
אבל מנדי כמו מנדי משתבח יותר כשיש עליו לחץ. כמה שיותר הרי זה משובח. לסיום, מנדי חוזר ואומר: “מי שבאמת הגיבורה בכל הסיפור הזה זאת אשתי, חיה, שנשארה לטפל לבד בחמשת הילדים. השכמות, הסעות, ארוחות, מקלחות. היא הרמטכ”ל בבית. אני מצדיע לה.

 

פורסם באתר החדשות ירוק www.hoha.co.il