משלוחים בינלאומיים: מה שצריך לדעת על משלוחי סחורות מעבר לגבולות הארץ

משלוחים בינלאומיים: מה שצריך לדעת על משלוחי סחורות מעבר לגבולות הארץ

בעלי עסקים שמעוניינים להגדיל את עסקי המסחר האלקטרוני שלהם, אפשרויות של ייצוא סחורות מעבר לגבולות הארץ הוא השלב הבא ההכרחי בהתרחבות עסקית בינלאומית, אבל צעד זה אומר גם שחשוב להבין את האופן בו עובד שירות משלוחים בינלאומיים.

כדי לבצע שילוח בינלאומי בגישה נכונה, יש צורך באסטרטגיה שמתאימה לכם ולעסק שלכם. אין צורך לדעת הכול על משלוחים בינלאומיים, אבל חשוב להבין את האפשרויות הקיימות ולמצוא גישה שתעבוד היטב ובאופן עקבי.

בניית אסטרטגיית משלוחים בינלאומיים

מכירות מעבר לגבולות הארץ מאפשרת צמיחה חשובה לעסקים, וגם אם המשלוחים הם בכמויות קטנות, חשוב להבין איך להתמודד עם הלוגיסטיקה באופן ישיר. לכן בבחירת שירותי חברה שמציעה שירותי משלוחים בינלאומיים ולוגיסטיקה שמתאימה לצרכים שלכם, יש לקחת בחשבון כמה שיקולים.

למרות שכל עסק מתנהל בהתאם לשיטות עבודה שמתאימות לצרכים שלו, יש כמה החלטות עיקריות שצריך לקחת בחשבון בתכנון אסטרטגיית משלוחים בינלאומיים, כמו למשל לאן ומתי מתבצעים המשלוחים, באיזו תדירות ואילו סוגי סחורות ומוצרים יש להעביר לחו"ל.

לא בטוחים לאילו שווקים כדאי להתחיל את ההתרחבות העסקית הבינלאומית?

הנה כמה שיקולים שיכולים לסייע בבחירת קהל יעד ממוקד בחו"ל:

מתחילים בקטן 

מומלץ להתחיל תהליך משלוחים בינלאומיים עם ארצות קרובות לישראל, כך שניתן יהיה להגדיר ללקוחות ציפיות ריאליות על זמני אספקה ותעריפים. התחלה קטנה מאפשרת לכם גם להבין מה נדרש על מנת להרחיב תחום משלוחים בינלאומיים.

מעקב אחר הביקוש הנוכחי

מומלץ לבדוק את נתוני התנועה של החנות המקוונת ולראות אילו שווקים זרים או מדינות בחו"ל ביקרו בחנות. 

ניתן גם לאמוד את הנושא על ידי בקשות ישירות של לקוחות למכור לשוק שלהם. ביקורים חוזרים או תנועה מוגברת מצביעים על עניין במוצרים או בהצעות שלכם, ואתם יכולים להתייחס לביקוש המוגבר כסמן טוב לכך שהגיע הזמן להתחיל תהליך משלוחים בינלאומיים.

שיקול השפות העיקריות של כל קהל יעד להתרחבות

תקשורת חיונית בהתנהלות מול לקוחות. אם אתם שולטים בכמה שפות, כדאי להרחיב תחילה את הפעילות העסקית למדינות שדוברות את אותן שפות. 

אם אתם מדברים רק שפה אחת, מומלץ למצוא מדינות או שווקים זרים אחרים שבהם שפה זו בולטת, ולמקד משלוחים בינלאומיים לאזורים אלו.

חשוב לוודא שקיימת התאמת קהל יעד למדינות שאליהן אתם ממקדים משלוחים בינלאומיים

האם קיימים שווקים ברחבי העולם שלדעתכם מתאימים לעסק שלכם טוב יותר מאחרים? חברת שירותי לוגיסטיקה ורילוקיישן מבצעת עבורכם מחקר מקיף בתחום, לבדיקת התאמת מסחר אלקטרוני לשווקים זרים.

נציגי חברה שמתמחה בשירותי משלוחים בינלאומיים, מתעמקים במגמות הצרכנים והטעמים של אותם שווקים, ומסייעים לכם לכוון את ההתרחבות העסקית הבינלאומית שלכם בהתאם.

עכשיו מגיע הזמן להחליט מה לשלוח

יתכן שתרצו להציע לשווקים זרים את כל קו המוצרים שלכם, אבל לפני שתתחילו לשלוח לרחבי העולם מוצרים וסחורות, מומלץ לחשוב על ההיבטים של התאמת המוצרים והעסק שלכם לשווקים הזרים, בהתבסס על הנקודות במאמר זה והתאמת הפריטים לשווקים הבינלאומיים שאליהם אתם מעוניינים למקד את ההתרחבות העסקית שלכם.