מאווררים מעוצבים לבית מותאמים לאסתטיקה של עיצוב הפנים

מאווררים מעוצבים לבית שמותקנים על תקרות או קירות, יוצרים השפעת בריזה מרעננת שמובילה לתחושת נוחות מוגברת בבית שלכם, גם אם התמיכה באוורור מגיעה מהפעלה בעוצמה נמוכה של מערכת מיזוג האוויר.

מאווררי תקרה נחשבים ליעילים ביותר בתחום המאווררים, מכיוון שהם מפיציים ביעילות את האוויר בחדר ליצירת משב אוורור בכל החדר. אם אתם משתמשים במיזוג אוויר, מאווררים מעוצבים לבית מאפשרים לכם להעלות את הגדרת התרמוסטט בארבע מעלות ללא הפחתת נוחות. 

כשמבינים את המטרה של התקנת מאווררים מעוצבים לבית, משתמשים בהם נכון

באזורים שמאופיינים במזג אוויר פחות חם, מאווררים מעוצבים לבית כך שהם מאפשרים לכם להימנע לחלוטין משימוש במזגן שלכם. לכן מומלץ להתקין מאוורר תקרה בכל חדר שדורש קירור במזג אוויר חם, ולכבות את המאווררים ביציאה מהחדר, מכיוון שמאווררים מיועדים לקירור אנשים, ולא חדרים.

מאווררי תקרה מתאימים להתקנה בחדרים עם תקרות בגובה של לפחות שמונה מטרים, והם מתפקדים באופן הטוב ביותר כאשר הלהבים ממוקמים בגובה של שבעה עד תשעה מטרים מעל הרצפה. יש להתקין מאווררים מעוצבים לבית כך שהלהבים שלהם לא יהיו קרובים יותר משמונה סנטימטרים מתקרה, ו-18 סנטימטרים מהקירות.

מאווררי תקרה גדולים מניעים כמויות אוויר מוגברות

להבים גדולים מספקים קירור במהירות נמוכה יותר מלהבים קטנים, והיבט זה חשוב באזורים בהם אין חפצים עדינים או ניירות שיעופו ברוח חזקה. מאווררים מעוצבים לבית צריכים להיות מותאמים גם לאסתטיקה של החדר, כי מאוורר גדול עשוי להיראות מגושם בחדר קטן.

מאוורר מעוצב שפועל בשקט ובתנועות חלקות, מציע חסכון משמעותי בחשמל בהשוואה למאווררים שאינם ממותגים ביעילות אנרגטית. לכן בבחירת המאוורר יש לבדוק את דירוגי הרעש, ואם אפשר, להקשיב לפעולת המאוורר לפני הקנייה.

חפשו את תווית היעילות באנרגיה

במהלך רכישת מאווררים מעוצבים לבית, יש לחפש את תווית החיסכון באנרגיה, כי דגמים של מאווררים שמגיעים עם תווית זו מעבירים אוויר ביעילות של עשרים אחוזים בממוצע, בהשוואה לדגמים סטנדרטיים.

כדי לקרר כמה שיותר חלקים מהבית, מומלץ לסגור היטב חלונות ליד המאוורר, ולפתוח חלונות בחדרים רחוקים ממנו, רצוי בצד הבית שממנו מגיעה רוח. חלונות ליד אזורים חיצוניים קרירים ומוצלים מספקים את תנועת האוויר הטובה ביותר.

התקנת מאווררי תקרה בהתאם לעיצוב הפנים

בבתים מרובי מפלסים, מאווררי תקרה צריכים להיות ממוקמים במפלס העליון, במידת האפשר, והחלונות הפתוחים צריכים להיות ממוקמים במפלס התחתון. אם גישת עיצוב זו אינה מעשית, מומלץ לאוורר באופן עצמאי כל מפלס בבית, עם מאווררי תקרה נפרדים.

בהתאם לפריסת הבית, מומלץ להתקין מספר מאווררי תקרה שפועלים יחד למשיכת האוויר דרך הבית. כך, לדוגמא, מאווררים מעוצבים לבית שמותקנים בכמה חדרי שינה בקומה העליונה, יאפשרו לכל חדר שינה להיות מקורר ויתפקדו יחד על מנת למשוך אוויר דרך שאר הבית שלכם.