מה משפיע על מחיר ביטוח הרכב?

ביטוח רכב זה דבר שכל ישראלי מכיר ויודע. כל אחד צריך לבטח את הרכב בביטוח חובה, זה ברור. הכבישים של ישראל נחשבים למסוכנים למדי, ולצערנו הרב כמעט אין שבוע בו אנו לא שומעים על פצועים קשה או חלילה הרוגים בגלל תאונות שונות בכל הארץ. לכן, רוב הנהגים משלימים עם העובדה שהמחיר של ביטוח רכב יכול להיות יקר למדי, כיוון שעם החיים שלנו לא משחקים ולא חוסכים.

המדינה מחייבת לבטח בביטוח חובה כל רכב שעולה על הכביש. בהתאם לכך, זוהי הפוליסה הזולה ביותר כיוון שהיא מחויבת. אמנם ישנם עוד ביטוחים אחרים – ביטוח מקיף, ביטוח צד ג’. ביטוחים אלו ניתן להוזיל באמצעות כלים שונים וטקטיקות שאתם צריכים להכיר היטב.

 

מה הם הרגלי הנסיעה שלכם?

מחיר ביטוח רכב תלוי המון על ראיה של התמונה הכוללת בנוגע להרגלי הנסיעה שלכם. כללו של דבר, ככל שתהיו נהגים זהירים, מנוסים ובטוחים יותר, כך הביטוח שלכם יהיה זול משמעותית, ולהיפך – נהגים עם היסטוריית נהיגה מרושלת, תאונות ועבירות תנועה על הכביש והרגלי נסיעה גרועים – יצטרכו לשלם הרבה יותר. הלוגיקה שעומדת מאחורי זה פשוטה – חברת הביטוח מסתמכת על סטטיסטיקה ועל הסיכוי שתהיו צריכים להפעיל את הפוליסה. ככל שההסתברות תהיה גבוהה – כלומר נהגים פחות זהירים ופחות אחראיים על הכביש – חברת הביטוח תצטרך לגבות מכם סכומים גבוהים על הביטוח, ולהיפך – נהגים זהירים עושים פחות תאונות, וההסתברות שהם יפעילו את הפוליסה שלהם נמוכה.

תמונה: freepik

 

מהו הוותק והניסיון שלכם על הכביש?

לוותק ולניסיון של הנהג השפעה משמעותית על מחיר הפוליסה. בדיוק כמו הרגלי הנסיעה, נהגים וותיקים וצעירים נוהגים אחרת. נהג צעיר שרק עכשיו עבר את הטסט וקיבל רישיון נהיגה, עלול לעשות טעויות רבות יותר ומסוכנות יותר. בנוסף, טבעם של הצעירים לצאת למסיבות פרועות בסופי שבוע, מה גם שההסתברות לתאונות דרכים גבוהות בזמנים אלו.

 

מה מצב הרכב שלכם?

רכבים עם נטייה לתאונות ולפגמים טכניים יידרשו למחיר גבוה יותר על הביטוח. רכבים חדשים יותר עם הסתברות נמוכה ונטייה פחותה לתאונות יידרשו פרמיה יחסית נמוכה בהשוואה לרכבים אחרים.

 

אחרון חביב – עושים סקר שוק מקיף!

חשוב מאוד לעשות השוואת מחירים עם כמה חברות ביטוח שונות. ייתכן ותוכלו להוזיל את עלויות ביטוח החובה, המקיף וצד ג’ בעשרות אחוזים ובכך לחסוך מאות עד אלפי שקלים בשנה. שווה מאוד לשאול גם את החברים והמכרים שלכם בנוגע לביטוח שהם עשו לרכבים שלהם. תוכלו לקבל מהם עצות, טיפים ורעיונות איך תוכלו להוזיל את מחירי הביטוח ולהימנע מטעויות שהם עצמם עשו.