מגשי אירוח לכל סוג אירוע – מדריך 

אחד השלבים החשובים ביותר בתכנון אירוע מכל סוג שהוא, הוא פנייה אל חברות קייטרינג אשר יהיו אחראיות על כל הנושא של בניית תפריט והכנת מנות לאירוע. זה נכון כשמדובר על אירוע פרטי או עסקי וזה נכון לגבי כל אירוע, בלי קשר לשאלה איפה הוא נערך ובאיזה מועד. 

זהו שלב חשוב מאחר והוא עומד במרכזו של כל אירוע והרבה פעמים זו גם הדרך של האורחים לבחון ולקבוע האם האירוע איכותי או לא. כלומר, לא פעם האירוע נמדד על פי טיב המנות המוגשות בו והמגוון שלהן. לכן אנחנו נרצה להשקיע הרבה מאוד זמן ומחשבה בשאלה איזו חברה לשכור, איזה תפריט להזמין ובאיזה אופן להגיש אותו. 

אחת האופציות שעומדות לרשותנו, כידוע, הם מגשי אירוח. מדובר על מגשים הכוללים מגוון רחב של מנות מסוגים שונים, כאשר לרשותנו האופציה להציב את המגשים על גבי שולחנות משם ייקחו האורחים את המנות המועדפות עליהם או לחילופין, לשכור צוות מלצרים שיסתובב עם המגשים בין האורחים ויציע להם מנה כזו או אחרת. 

לפני שאנחנו מזמינים מגשי אירוח, עלינו לדעת כיצד לבצע התאמה מלאה בין אופי האירוע לסוג המגשים אותם נזמין. זאת על מנת שנוכל לספק לאורחים שלנו את מה שהם מצפים לקבל מחד, ודברים שיכולים למצוא חן בעיניהם ולהשביע אותם מאידך. 

אילו סוגי מגשים אנחנו יכולים להזמין?

בעיקרון, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מגשי אירוח המתחלקים על פי קטגוריות שונות, למשל:

מגשי אירוח הכוללים כריכים מסוג לחמים שונים, מיני פיצות, קישים, פשטידות, ודברים אחרים שיכולים להיחשב כמנה עיקרית. 

מגשי אירוח הכוללים סלטים, כלליים ואישיים לכל אורח. בין היתר מדובר על סלטי ירקות, קינואה, אנטי פסטי ועוד. בחלק זה אפשר גם למצוא מגשים עם גבינות, סלומון ועוד. 

מגשי אירוח הכוללים מאפים, מתוקים ומלוחים. זאת לצד מגשי אירוח הכוללים קינוחים מתוקים הכוללים טראפלס, מקרונים, פחזניות, עוגות קארנץ ועוד. 

איך מבצעים התאמה נכונה בין מגשי אירוח לאירוע

אפשר לחלק חלק זה בשתי דרכים. דרך אחת, לבחון את האירוע ועל פיו לקבוע אילו מגשים מתאימים. דרך שנייה, לבחון את המאפיינים של האירוע על פי נקודות שונות ואז להחליט מה מתאים עבורו. 

בעיקרון, אירועי בוקר יכללו מגשים עם דברים קלילים יותר, בין אם מדובר על מיני מאפים, סלטים, פירות, גבינות, דברים שקל יותר לעכל. לעומת זאת אירועים בשלבים מאוחרים של היום יכללו דברים יותר מהותיים, יותר "כבדים". 

אם נבחן את האירוע על פי גיל המשתתפים, אז צריך לקחת בחשבון שאירועים למבוגרים צריכים לכלול פריטים שמתאימים להם יותר, בעוד שאירועי ילדים צריכים להכיל מנות שהם אוהבים, בין אם זה מיני פיצות, פוקצ'ה, מאפים מתוקים, קינוחים, פירות ועוד. 

אנחנו יכולים גם להבדיל בין אירועים שנערכים בקיץ, אז נשתמש יותר במנות קרות, מאשר בחורף, אז נבחן את האופציה לשלב מאפים חמים, מרקים ומנות אחרות שנחשבים מתאימים לתקופה זו.