איך עובדות מכונות כביסה?

איך עובדות מכונות כביסה?

מכונות כביסה מקלות באופן משמעותי על מטלות הכיבוס, במיוחד במשפחות גדולות שבהן יש צורך לכבס בתדירות גבוהה. 

בעוד שהשימוש במכונות כביסה עשוי להיראות הרבה יותר פשוט מאשר שטיפת כביסה באופן ידני, יש מנגנון מורכב במכשירים אלו, ומאמר זה מציג את האופן בו מכונות כביסה עובדות.

הכרת חלקי מכונת הכביסה

אופן הפעולה של מכונות כביסה די פשוט. המכונה שוטפת את הפריטים בקצף סבון ומים כדי להסיר לכלוך וכתמים לפני הסיבובים, על מנת לנקז את המים לאחר המחזור.

המרכיבים העיקריים של המכונה הם התוף, שמתמלא במים, אבל האם ידעתם שבמכונות כביסה יש שני תופים ולא אחד? מכונת הכביסה הממוצעת מורכבת מהחלקים הבאים:

תוף פנימי. החלק שבו מניחים את הפריטים לכביסה. התוף מסתובב מעט כשנוגעים בו, והוא מנוקב עם חורים רבים, שמאפשרים למים להיכנס ולכבס.

משוטים. אלו הם הרכסים השוכנים על קצה התוף, שמסייעים להנעת הפריטים במהלך מחזור הכביסה.

מערבל. חלק זה נפוץ יותר במכונות כביסה עם פתח עליון, וכוללים משוט אמצעי שמסייע לסובב את הכביסה במי הסבון.

התוף החיצוני הוא אינו גלוי כשמסתכלים על החלקים הפנימיים של מכונות כביסה, אבל יש תוף אחר שמחזיק את המים כשהתוף הפנימי או המערבל מסתובבים. חלק זה אטום לחלוטין למים על מנת למנוע מהמכונה שלכם לדלוף בכל חדר הכביסה!

תרמוסטט וגוף חימום. חלקים אלה של מכונות כביסה שולטים בטמפרטורת המים ומחממים אותם לטמפרטורה שנקבעה.

שאיבה. חלק זה מסיר את המים מהתוף לאחר הכביסה.

מתכנת. חלק זה שולט במכונת הכביסה בכל השלבים, מהכיבוס ועד לשטיפה וייבוש בסחרור.

צינורות ושסתומים. חלקים אלה מאפשרים למים להיכנס ולצאת ממכונת הכביסה.

קביעת התוכניות ולמה צריך אותן

תוכניות פעולה, כמו כביסה עדינה או ידנית, כביסה צבעונית או השרייה מוקדמת, הן המאפיינים של מכונות כביסה, במיוחד מכונות אוטומטיות לחלוטין, מה שנותן לכם את הבחירה בכל הקשור לאופן שבו אתם מעוניינים לכבס. 

אם אתם זקוקים לטמפרטורה מסוימת, או שאתם מכבסים אריגים מסוימים, תוכניות מסייעות לכם למצוא את תנאי הכביסה האופטימליים לצרכי הכיבוס שלכם, החל מבחירת טמפרטורת הכביסה הנכונה ועד להגדרת תזמון הכביסה שלכם.

מכונות כביסה חצי אוטומטיות לעומת מכונות אוטומטיות

יש דגמים רבים של מכונות כביסה, והדגם הנבחר תלוי בשימושים במכות הכביסה, כמו גם בשיקולים כמו עלות ונוחות. מכונת כביסה אוטומטית מלאה, כפי שהמונח מרמז, מבצעת את כל הפעולות באופן אוטומטי בלחיצת כפתור. 

מכונת כביסה חצי אוטומטית עשויה להיות שלב מעלה משטיפה ידנית, אבל יתכן שתצטרכו לבצע חלק מהתהליך בעצמכם, כמו להעביר את הבגדים הרטובים למייבש הסחיטה.

פתח עליון לעומת פתח קדמי

אחד השיקולים שיש לקחת בחשבון בבחירת מכונות כביסה אוטומטיות לחלוטין הוא ההבחנה בין שני הסוגים של מכונות כביסה: דגמים שנפתחים מלמעלה, ודגמים שנפתחים מקדימה. שני הדגמים נושאים תכונות ייחודיות, ולכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות שלהם.