כל מה שצריך לדעת על כתר חרסינה

כל מה שצריך לדעת על כתר חרסינה

כפי שאתם בוודאי כבר יודעים, אולי אפילו כבר מהניסיון שלכם על מיטת הטיפולים, יש לא מעט כלים, לא מעט טכנולוגיה, לא מעט חומרים, והרבה מאוד סוגי טיפולים שרופא השיניים יכול להציע לכם. ובכל זאת, מתוך רשימה ארוכה במיוחד, הכוללת הרבה טיפולים דנטליים שרובנו לא נזכה להכיר (טיפולים למצבי חירום או מצבים מורכבים), הרי שיש כמה טיפולים שנחשבים "פופולאריים" במיוחד, או לפחות נפוצים. טיפול שורש, ניקוי אבנית, סתימות, והתקנת כתר חרסינה (או כתרים אחרים) הם המובילים ברשימה זו.

אם רופא השיניים שלכם הסביר שהגיע הזמן לעשות כתר, אתם עומדים מול בחירה בין כמה וכמה אפשרויות, כאשר כתר החרסינה עומד בראשן. במאמר קצר זה נסביר לכם הכול על סוג זה של כתר, לא לפני שנסביר בכלל מה זה כתר.

מה זה כתר, ולמה כתר חרסינה

אז לפני שנסביר מהו כתר החרסינה, כדאי שנבין מה הוא כתר. כתר הוא מעין מעטפת מגן, כיסוי שנועד לשמור על השן שלנו מפני התקפות של חיידקים. שן שעברה טיפולים שונים, פגיעות שונות, ובעצם אינה נמצאת במצבה התקין והשלם, עומדת פגיעה מול ניסיונות התקיפה האינסופיים של חיידקים רעבים ומזיקים. הכתר מספק את ההגנה החזקה והקשיחה לה זקוקה השן שלכם בכדי לא להתדרדר לכדי מצבים דלקתיים וחולי, תוך שהיא מתמודדת עם הדרישות והאתגרים היומיומיים של לעיסה, ומפגש עם חומרים כמו קפה, קוקה קולה, ושאר חומרים חומציים ובסיסיים, חמים וקרים.

חשיבות הכתר הדנטאלי היא לא רק בהגנה פיסית ומכאנית בפני חיידקים, אלא גם בשיפור האסתטיקה של הפה שלכם, ועימו שיפור הנראות הכללית שלנו. הדבר הראשון שאנשים רואים בנו זה את הפנים שלנו, וכל אי-סימטריה וחריגה ממוסכמות היופי והאסתטיקה המקובלים חברתית מייצרת תגובה כלשהי, גלויה או נסתרת. אנו מודעים לכך, שכן גם אנחנו פועלים כך, ולעיתים קרובות יש להתקין כתר חרסינה בכדי לשמור על האסתטיקה של הפה והשיניים שלנו גם ברמת הנראות, פשוט כדי לחייך עם ביטחון עצמי וללא צורך להסתיר את השיניים, ובעיקר את השן החסרה או הפגומה.

אז למה דווקא כתר חרסינה?

אולי היתרון המשמעותי ביותר של כתרים מחרסינה זה המראה הטבעי שלהם. כתרי החרסינה משתלבים היטב עם שאר השיניים, וניתן להתאימם בגוון לשאר השיניים שלכם, מה שאומר שרק עין מיומנת אשר עסוקה בחיפוש אחר ההבדלים בין השיניים תוכל לזהות משהו, אם בכלל, וסביר להניח שזמן מה אחרי התקנת הכתר אתם בעצמכם תתקשו לזכור באיזו שן מדובר.

כתר חרסינה הוא גם פיתרון נוח כלכלית, והתמורה עבור הכסף בכתרים אלו גבוהה במיוחד. במילים אחרות, אתם מקבלים כתר איכותי ומותאם אסתטית ורפואית לשימוש שלו, אך במחיר הגיוני שלא מאתגר לכם את הכיס. לא לחינם נראה כי כתרי החרסינה הם הנפוצים ביותר בעולם רפואת השיניים.