רבני כפר סבא בקריאה נרגשת למועצת העיר : העבירו המרוץ ליום שישי

בס”ד

רבני כפר סבא בקריאה נרגשת למועצת העיר : העבירו המרוץ ליום שישי

“אחינו תושבי כפר סבא”, כותבים הרבנים בעיר לציבור התושבים על רקע המרוץ המתוכנן בשבת הקרובה “לצערנו הרב גם השנה מקיימת עיריית כפ”ס את המרוץ ביום שבת קודש, וגורמת לחילול שבת המוני של שוטרים, אנשי אבטחה, סדרנים, פקידים ועובדי עירייה אשר נאלצים לעזוב את משפחתם ולעבוד ביום המנוחה של עם ישראל מדורות עולם. אנו כואבים מאוד על כבוד השבת ומוחים על הפגיעה בכבודה ומבקשים להימנע מלהשתתף במרוץ”.

עוד על המרוץ גם כאן

במהלך 30 השנים בהם התקיים המרוץ בעבר, ניסו מנהיגי הציבור הדתי לשנות את יום קיום המרוץ – לשישי, אך ללא הצלחה. בשנת 2013 הקימו נוער דתי בעיר עצומה ששוגרה לראש העירייה דאז, יהודה בן חמו. מאמצים אלו לא הועילו ומרוץ שבת התקיים שנה אחר שנה בימי שבת.

על הבקשה חתומים רבני כפר סבא : הרב שמואל אברך, הרב מוטי דשא, הרב אברהם הרוניין, הרב יעקב בן ציון קרמר, הרב צבי אזרחי, הרב מנחם ביטון, הרב דניאל כהן, הרב חיים כהן והרב משה צפניה.

הרבנים מציינים עוד “אנו פונים מעומק הלב, ומבקשים מכל חברי מועצת העיר בבקשה לקבל החלטה של מנהיגות ולהעביר המרוץ ליום שישי כמו ברוב המוחלט של הערים בארץ (כדוגמת ת”א, ירושלים וכו’), ובכך נביע אחדות בין כל המגזרים והחוגים ונאפשר השתתפות של כל הציבור הרחב במרוץ ולא נפגע ברגשות האחר. בשעה קשה זאת שיהודים רבים במזרח אירופה נמצאים בסכנה וצער, זה המקום והזמן לגלות אחדות והתחשבות זה בזה. זכות השבת תעמוד לכל תושבי העיר להצלחה ומילוי משאלות לבכם לטובה”.

נציגי הציבור הדתי בראשות איתן צנעני יחד עם חבריו לסיעה במועצת העיר, אמיר קולמן וד”ר רפאל קובי מצטרפים לקריאה הנרגשת של רבני כפר סבא “לצערנו עד כה לא עלה בידינו לשכנע את רוב חברי מועצת העיר לקבל החלטה להעביר המרוץ ליום שישי ואין את הרוב הדרש במועצת העיר לשם כך ואנחנו כואבים ומצרים על כך”.

מאת אירית מרק

איתן צנעני, נציג הציבור הדתי במועצת העיר