פילינג לעור הפנים – האפשרויות והיתרונות הבולטים

המונח "פילינג" הוא מונח מוכר ובולט מאוד בתחום הטיפוח, היופי והאסתטיקה הרפואית של ימנו. תהליך הפילינג משמעותו בפשטות הוא קילוף העור כאשר מדובר למעשה בהליך קילוף מבוקר של שכבת העור הראשונה או השנייה במטרה להביא להתחדשות של העור, לריענון וחידוש שלו.

freepic

עור הפנים שלנו חווה שינויים לאורך השנים ונוטה לספוח אליו חומרים ולכלוך, ובמקביל נוטה להתייבש לאבד מן הלחות הטבעית שלו מה שמביא להתפתחות של קמטוטי עור וקמטים עמוקים עם הזמן, נוטה לפתח כתמי פיגמנטציה, מאבד מן הגמישות והברק הטבעי וכן, גם נכנע לכוח הגרביטציה. חידוש שכבות העור העליונות מעת לעת יכול לתרום למראה עור בריא, להעלמה של קמטוטים וכתמים ולמראה צעיר יותר. 

אילו סוגי פילינג נפוצים קיימים כיום?

מרבית טיפולי הפילינג המוכרים הם לרוב טיפולים שמרניים יחסית, אשר אינם כרוכים בהזרקות או בהליכים כירורגיים ופולשניים ומתבצעים במגוון שיטות ודרכים, ריכזנו את הבולטות שבהן:

  1. פילינג ביתי באמצעות תכשיר גרגירים – פילינג ביתי המתבצע באמצעות תכשיר הכולל בתוכו גרגירים כאשר בשפשוף עדין על העור אלו מסייעים בקילוף שכבת העור הראשונית. מדובר בסוג הבסיסי ביותר של טיפול פילינג והקילוף נחשב עדין במיוחד. התמדה בביצוע טיפולי פילינג ביתי מסוג זה עשויה לסייע בשימור מראה העור ולעכב תהליכי הזדקנות, אולם אין מדובר בשיטה שתין מענה לבעלי מראה עור פגום המבקשים שיפור וחידוש.

 

  1. פילינג ביתי באמצעות חומצה – חלק מתכשירי הפילינג הביתי הנפוצים כיום כוללים חומצות שונות שמביאות לקילוף שכבת העור הראשונית. יש לעשות בהם שימוש מבוקר על פי הוראת היצרן ובדומה לפילינג גרגירים יעילותם של התכשירים הללו בחלק מהמקרים הינה מוגבלת, אולם בהחלט יכולה לסייע כטיפול מונע זמין ויעיל. אנחנו יכולים להמליץ על מוצר שנקרא PEEL & REVIVE פילינג חומצות של חברת אייקוניקס, בלנד חומצות אלפא הידרוקסיות שנועד בעיקר לשימוש לילי.  

 

  1. פילינג כימי עמוק – פילינג מסוג זה מתבצע באמצעות כימיקליים ותכשירים שמביאים לקילוף של העור על ידי קוסמטיקאיות ורופאי עור מקצועיים. התהליך כולל מריחה של חומר שגורם תחילה להתחממות העור ולאדמומיות ובהמשך, באמצעות שפשוף עדין של המטפל/ת, להסרה של שכבת העור הראשונית וחוזר חלילה לשכבה נוספת. מדובר בטיפול עמוק יותר החודר את שכבת הדרמיס של העור ובכוחו לספק מענה לפגעי עור קלים, לחידוש ולמיצוק העור. נין לבצע פילינג שכזה בשלוש דרגות על פי מצב העור וצרכי המטופל: קלף בינוני ועמוק.

 

  1. פילינג לייזר – החדרת קרני לייזר אל העור תביא להחדרת אנרגיה בריכוז גבוה אשר תוביל לקילוף העור, כאשר ניתן לקבוע את דרגת הקילוף. פילינג לייזר מתבצע באמצעות שיטות שונות בניהן הקרנה ישירה או פילינג מקוטע (צריבה באמצעות מאות קרני לייזר זעירות בו זמנית ליעילות מרבית ולהשגת תועלות נוספות דוגמת טשטוש והעלמת קמטים ומתיחה של העור), או פילינג לייזר אבלטיבי משמע צריבה אגרסיבית של כלל עור הפנים כיחידה אחת.

 

  1. פילינג גלי רדיו – חימום של שכבת הדרמיס באמצעות מכשיר אשר שולח גלי רדיו ויוצר אפקט של חימום מבוקר המעודד את העור לייצר תאי קולגן ולחד את עצמו בתהליך טבעי ומהיר. 

 

מומלץ כמובן כי כל אחת/אחד יבחן את האפשרויות המתאימות ביותר לעורו בסיוע ייעוץ מותאם של איש מקצוע מוסמך ומנוסה בתחום.