דרושים: תושבי כפר סבא לארוח שורדי שואה שיספרו סיפורם בביתם

לקראת ערב יום הזיכרון השואה ולגבורה, שיחול השנה ביום רביעי, ה- 27 באפריל, מזמינה עיריית כפר סבא באמצעות מינהלת האזרחים הוותיקים באגף קהילה וחברה, בשיתוף עמותת “זיכרון בסלון” ועמותת אלומה את תושבי העיר לארח בביתם מפגש של “זיכרון בסלון”.

מפגשי זיכרון בסלון מתרחשים בכל העולם, בקהילות יהודיות ברחבי העולם ובקרב ישראלים בתפוצות. בכפר סבא, בשנים האחרונות, השתתפו במיזם חשוב זה מאות מתושבי העיר ששמעו את הסיפורים המרגשים ולקחו חלק בדיון על זיכרון השואה. זיכרון בסלון הוא מסורת ישראלית המאפשרת לציין את יום הזיכרון לשואה בצורה משמעותית ואינטימית בסלון הבית, במרכזים קהילתיים, במועדוני גמלאים, בתי ספר וכו’, בין חברים ואורחים, וכך לשמר את זיכרון החוויות לדורות הבאים.

תושבים שיתנדבו לפתוח את ביתם יזכו לליווי צמוד של גורמים מקצועיים וצוות מתנדבים מעמותת “זיכרון בסלון”, שידריכו ויתנו כלים למארחים ולשורדים. הערב יתקיים באופן שמתאים לרוח הקהילה ומשקף את מגוון האנשים שהתקבצו בסלון.

ראש העיר, רפי סער: “ערבי זיכרון בסלון כוללים שיח משמעותי, מרגש ועוצמתי בו נחשפים דורות של צעירים לסיפוריהם של שורדי השואה. הנצחת סיפוריהם של שורדי השואה, הוקרת גבורתם והעברת הזיכרונות והחוויות לדור ההמשך היא חובה לאומית וחברתית שמוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו. אני מזמין את תושבי העיר לארח בביתם מפגש ייחודי זה, ולשמוע את סיפורי הגבורה מפי אלה ששרדו את הזוועות הקשות מכל. ככל שחולפות השנים, ומכחישי השואה מרימים את ראשם, חשיבות ההנצחה עולה ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי לתת במה לשורדים ולשורדות ולהשמיע את קולם”.

חבר המועצה ויו”ר מינהלת גמלאים, אזרחים ותיקים ושורדי שואה, אברהם (ממה) שיינפיין: “מדובר במיזם ארצי חשוב מאין כמותו. לצערי, ככל שחולפות השנים, מתמעטים שורדות ושורדי השואה החיים בקרבנו ועל כולנו מוטלת החובה להנציח את סיפוריהם ואת זכר יקיריהם שנרצחו באכזריות על ידי הצורר הנאצי. מיזם זיכרון בסלון מאפשר לעשות זאת במפגש אישי, ישיר ומרגש, עם השורדות והשורדים החיים בעירנו ואני מזמין את התושבים לארח מפגשים אלה בבתיהם”.

תושבים המעוניינים לארח או להתארח בערב של “זיכרון בסלון” מוזמנים להירשם באתר “זיכרון בסלון”: https://www.zikaronbasalon.com