“אין מילים שיכולות לנחם אתכם על האובדן העצום הזה”, איתם מגיני ותומר מורד ז”ל הובאו לקבורה
מורד ומגיני

היום (יום א) בשעות אחה"צ התקיימו הלוויותיהם של איתם מגיני ותומר מורד, בני ה-27, שנרצחו בפיגוע הירי ביום חמישי האחרון בבר האילקה שבדיזינגוף בתל אביב. בשעה 15:30 החלה הלווייתו של תומר מורד הי"ד בבית עלמין פרדס חיים בכפר סבא, ולאחר מכן התקיימה הלווייתו של איתם מגיני הי"ד. רבים הגיעו ללוותם בדרכם האחרונה.

״אֵיתָם היה תבנית נוף מולדתו. בנם של איריס ואייל, אח לנועה. האהבה הראשונה שלו הייתה הפועל כפר סבא, למשחקיה החל לצעוד כבר מילדות, מלווה באביו/ הילד עם החיוך הכי רחב ביציעים המשיך ללוות את הקבוצה ולשמור לה אמונים לאורך כל השנים, גם בבגרותו. משחק אחר משחק, בבית ובחוץ, לובש חולצה ירוקה, עטוף בצעיף ירוק, שר ומעודד”, כך ספד ראש העיר רפי סער לאיתם מגיני בהלווייתו בבית עלמין מנוחה נכונה בכפר סבא:
“כְּשֶׁבָּגַר המשיך לבלוט גם כתלמיד במגמת תעשייה וניהול בתיכון הרצוג בעיר, חביב ואָהוּד על חבריו התלמידים וּבְקֶרֶב המורות והמורים שֶׁלִּמְּדוּהוּ. הערכים שספג וינק בבית הוריו, שֶׁחִנְּכוּהוּ לאהבת העם והמולדת, המשיכו בשירות משמעותי בצה”ל – כצוללן בקורס 105, ולאחר מכן בחמש שנות שירות כלוחם בצוללת אח”י תנין.
כשאומרים את הביטוי “מלח הארץ” מתכוונים לאֵיתָם. דוגמה ומופת לאחרים. ערכי, מנהיג, סמל למְצוּינות, גאווה לכל אב ואם, שרק השמיים היו הגבול בשבילו.
אבל יותר מכל אֵיתָם היה אדם שראה חובה לתרום לַחֶבְרָה וְלַזּוּלַת. עבור אֵיתָם, מצְוָות וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ לא הייתה סיסמה, כי אם דרך חיים וּתְפיסָת עולם. זו הסיבה שהוא היה חתום על
כרטיס אד”י, וּתְרוּמָתוֹ האחרונה לַחֶבְרָה בישראל הייתה לתרום את קָרְנִיוֹת עֵינָיו כדי שיִתְּנוּ אור לְאָדָם אחר. כזה היה אֵיתָם – אדם שמפיץ אור.
אין מילים שיכולות לנחם אתכם על האובדן העצום הזה, ואין מילים שיכולות להקהות את הכאב שֶׁבְּלִבְּכֶם. החלל שנפער בּנִשְמָתְכֵם גדול מִכְדי שנוכל למלא אותו, אבל אני מבטיח לכם שאינכם לבד.
משפחת כפר סבא כולה תלווה אתכם באהבה ותתמוך בכם בכל צעד במסע הכואב שאתם עומדים לעבור״.
ראש העיר רפי סער שלח בדבריו תנחומים למשפחתו של ברק לופן הי״ד, שנטמן היום מוקדם יותר בקיבוץ גינוסר

“ילד אשר רוחו הטובה שרתה על כל סביבתו”

“אנו עומדים כאן היום אבלים ומוכי יגון כדי ללוות בדרכו האחרונה את תומר – בן העיר, מטובי בנינו. תומר, הוא מהאנשים שכולם רצו להיות בקרבתו. בחור מצחיק, חכם, כריזמטי, תומך, משפחתי, כזה שמפיץ אור ואהבה על כל הסביבה. “המסמר של החבר’ה”, כפי שנאמר עליו”, ספד ראש העיר רפי סעד בהלוויתו “ילד אשר רוחו הטובה שַרְתָה על כל סביבתו. הילד הזה איננו עוד. תומר זכרו לברכה היה מוּכָּר בִּרְחוֹבוֹת כפר סבא עירו כבחור מחויך, מלא שמחת חיים ותשוקה. אדם ערכי ומנהיג מטבעו, קצין בחטיבת הנח”ל, שהצטיין בכל דרכיו ומעשיו.
“הערכים והדוגמה האישית שספג בביתו, הפכו אותו למודל ל”ישראלי היפה”, הילד שכל הורה היה מבקש לעצמו. בחורים כמו תומר הם מקור גאווה לרבים – להוריו, למשפחתו, לחבריו, לעירו, לעמו ולמדינתו. העובדה שנרצח בדמי ימיו, שהוא רק בן 27 בעת שבילה עם חבריו, מחויך, נהנה ומאושר, הופכת את האבידה לכואבת יותר. הכעס, התסכול והעצב מעורבבים יחדיו, ובליבנו אין מנוחה.
“תומר אהוב ויקר, נשבר הלב מִלְּדַמְיֵן אלו חיים מלאים חיכו לך – לימודים, עבודה, קריירה, טיולים, הקמת משפחה, ילדים, משחקי כדורגל, בילויים עם החברים שכה אהבת, וחלומות אינספור להגשים – אך כולם נמוגו בגלל מעשה של מחבל מתועב.
“אין בפי מילים שיכולות לנחם אתכם על אובדן העָלוּמִים הזה ועל החיים השלמים שנגדעו בטרם עת. אין מילים בפי שיכולות למלא את החלל העצום שנפער בּנִשְמָתְכֵם. לִיבֵּנו יוצא אליכם, ונפשנו נסדקת מכל דמעה שזולגת מעיניכם.
“אני רק יכול להבטיח שלא תצעדו לבד במסע האחרון וְהַקָּשֶׁה שֶׁלִּפְנֵיכֶם. עיריית כפר סבא ומשפחת כפר סבא כולה, עומדות לצדכם בכל אשר תבקשו. נלווה אתכם בכל צעד. אני מבטיח ששמו, אישיותו ופועלו של תומר לא יִשָּׁכְּחוּ.”