עוגות קרם לחג השבועות

עוגות הן כמובן אחד הקינוחים הטעימים, הנפלאים והמגוונים שיש. ניתן להכין עוגות נהדרות באחר צהריים קליל עם הילדים, עוגות מרשימות לאירוח של חברים או משפחה, עוגות במגוון סגנונות ועמים וכמובן עוגות קרם מושחתות ונהדרות. כל עוגה, פשוטה ומהירה ככל שתהיה, תקבל מראה מרשים, סגנון אלגנטי וטעמים נפלאים כאשר מוסיפים לה קרם מופלא וטעים. החכמה היא להתאים את הקרם לעוגה כך שהטעמים ישלימו זה את זה, יחמיאו זה לזה והעוגה תצא מושלמת.

בואו נכיר כמה שילובי טעמים מוצלחים במיוחד. 

עוגת שוקולד בציפוי קרם שוקולדי עשיר

עוגות שוקולד הן ללא ספק מנת הדגל בימי הולדת רבים, הן לילדים והן למבוגרים. ישנו מגוון עצום של מתכונים לעוגות שוקולד, החל מעוגות בחושות בעשר דקות הכנה – רק מערבבים הכול יחד ומכניסים לתנור – והן עוגות מושקעות עם מתכון בכמה שלבים הכולל טכניקות מורכבות עד לקבלת עוגה מהפנטת וחד פעמית.

עוגת השוקולד, פשוטה ככל שתהיה, אם נצפה אותה בקרם שוקולדי חום, נוזלי ומבריק תהפוך למנה חלומית אחרת שכולם ירצו לטעום. כיוון שאין קל מלהכין קרם שוקולד במיקרוגל או בקערה מעל סיר עם מים חמים, חבל לוותר על התוספת הזו שמשדרגת את העוגה.

עוגת מייפל עסיסית וקרם מסקרפונה משגע

עוגת מייפל עסיסית ולחה היא בעצם עוגת ספוג בחושה, שכל ההכנה שלה מסתכמת בערבוב כל החומרים יחד, העברה לתבנית אפייה והמתנה כחצי שעה עד 45 דקות עד שתהיה מוכנה. עד כמה שעוגה זו נהדרת ומתוקה, משתלבת נהדר כקינוח או כפינוק מתוק לצד הקפה או התה, אם מוסיפים לה בנדיבות קרם מסקרפונה מעלה ואף כמה פרוסות פרי כגון תאנים, אפרסקים או אננס, מתקבלת עוגה חלומית שאין מי שיוכל לסרב לה.

את הקרם ניתן להכין בתוך מספר דקות ולשמור אותו בכלי אטום במקרר כך שאם הכנתם כמות גדולה מדי, תוכלו לשמור את השאריות במקרר ולעשות בהן שימוש במתכונים אחרים. 

עוגת גבינה נהדרת עם ריבת חלב

אחת העוגות הטעימות והנפלאות ביותר היא עוגת הגבינה האפויה הנהדרת. אמנם העוגה נהדרת כפי שהיא ואין צורך אמיתי להוסיף לה, אך קרם ריבת חלב מקפיץ ומשדרג את הטעם עד כי נדמה כי זו עוגה שונה לחלוטין מזו שיצאה מהתנור.

תמונה: pixabay.com

השילוב בין עוגת גבינה בעלת מתיקות מעודנת וריבת החלב במתיקות גבוהה, יוצר עירוב טעמים מוצלח שבו בכל ביס מתקבל טעם מאוזן ומושלם. 

חשוב להקפיד לצפות את העוגה רק לאחר שהתקררה לחלוטין, וזאת כדי למנוע מצב שבו חום העוגה ימיס את הקרם והוא לא ימרח באופן אחיד על העוגה ואולי אף ייזל ממנה.

עוגת ביסקוויטים עם קרם וניל בשחור לבן

עוגת הביסקוויטים המסורתית והפשוטה היא אחת העוגות הקלות ביותר להכנה. היא אינה מצריכה אפייה, אינה כוללת רשימת מצרכים מפוארת ואפשר להכין אותה גם במקרה של אורחים בלתי צפויים. 

כיוון שזו עוגה שכמעט כל אחד הכין לפחות פעם אחת, כמעט ולא ניתן להפתיע עם מתכון זה והוא אכן צפוי ושגרתי ויחד עם זאת אהוב ופופולרי מאוד. האפשרות היחידה לשנות את העוגה, להפתיע בטעמים ואולי אפילו במראה היא לצפות אותו בקרם נהדר שיוסיף טעם ועניין בכל ביס.

האפשרות הראשונה היא להכין עוגה באמצעות שימוש בביסקוויטים כהים וביניהם שכבות עבות של קרם וניל לבן משגע. לציפוי העוגה להכין גנאש שוקולד עשיר ולצפות את חלקה העליון בשכבה נדיבה.

אפשר להכין עוגה הפוכה על-ידי שימוש בביסקוויטים וניל בהירים וביניהם קרם שוקולדי נהדר. כדי להשלים את מראה השכבות בשחור לבן, מצפים את העוגה בקרם שוקולד וניל לבן ואף מסיימים בעיטורי קצפת יפהפיים. 

גם אם מדובר באותה עוגה פשוטה, במתכון מהיר וקל שמכינים בעיניים עצומות, בעוגה ללא תחכום וללא יומרות קולינריות או אינסטגרמיות, כאשר מצפים אותה בקרם נהדר מתקבלת עוגה חדשה ומפתיעה אשר מושכת את העין ומגרה את כל החושים. עוגה עם קרם מעידה על השקעה ומחשבה, אין זה מספיק להכין עוגה נהדרת וטעימה, יש להגיש אותה בצורה שתמשוך קהל רב.

כולם אומרים שאין לשפוט ספר לפי הכריכה שלו, ובהתאם לכך אין לשפוט עוגה לפני הקרם המצפה אותה, אך היא ללא ספק מרשימה ואטרקטיבית יותר בצורה זו.