עילאי הרסגור הנדין:"בכפר סבא הובילה קבוצה שולית מאבק תמוה ביותר נגד ה"דפו", המרכז הלוגיסטי וחניית רכבות המטרו מצפון לשכונה הירוקה
"כפר סבא עומדת לאבד את המטרו, ביחד עם אזור השרון כולו, בגלל חשש לפגיעה בנוף מכמה בניינים", כך לדברי מחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור הנדין "השבוע התבשרנו על הכוונה לפצל את החלק הצפוני של המטרו מתוכנית המטרו הגדולה בגוש דן. פיצול זה אינו עניין טכני. הכוונה היא לקדם במהירות את התכנון המפורט ומכרזי הביצוע למטרו ולהשאיר את אזור השרון לעתיד. מתי יגיע העתיד הזה? ככל הנראה 20 שנה ואף יותר לאחר שבערים אחרות יפעלו קווי מטרו עתירי קיבולת, ממש כפי שרואים בחו"ל. המשמעות תהיה הרסנית: ערים כמו כפר סבא יהפכו לפקק תנועה אחד גדול, עסקים יברחו לאזורים בהם פועל המטרו ורמת החיים שלנו תידרדר באופן משמעותי.

עילאי הרסגור-הנדין
עוד לדברי הרסגור "הפיצול נובע באופן ישיר ממחאות של ראשי עיריות בשרון, איש איש וסיבותיו, נגד תוכנית המטרו. בכפר סבא הובילה קבוצה שולית מאבק תמוה ביותר נגד ה"דפו" – המרכז הלוגיסטי וחניית רכבות המטרו שאמור להיבנות משוקע באדמה 260 מטרים מצפון לשכונה הירוקה, מעבר לפארק 80. המאבק התבסס רובו ככולו על דיסאינפורמציה ושמועות חסרות שחר, ביניהן טענות ל"זיהום אוויר" (מהרכבות החשמליות) או "חומרים כימיים" לשטיפת הרכבות (נוזל ניקוי סטנדרטי). אותה קבוצה תודלקה על ידי תושבים במושבים הסמוכים שחששו מהסתרת הנוף מהווילות שלהם. כעת אנחנו, תושבי השרון, עלולים לשלם את המחיר ולהפוך הלכה למעשה לפריפריה במרכז הארץ.
זוהי לא גזירת גורל. יש לנו הזדמנות אחרונה לעצור את הכוונה לבטל את המטרו בשרון ולקבל את התשתית התחבורתית המודרנית שתוכננה עבורנו. לשם כך יש ללחוץ על ראשי העיריות לחזור בהם מהערמת הקשיים על תכנון המטרו. בכפר סבא למשל התכנון כולו, מלבד נושא הדפו, הותאם לבקשות העירייה. תחנות שונו ונתפרו לפי הבקשות שהגשנו, כולל מעברים תת קרקעיים נרחבים.
לדרוש משרת התחבורה מרב מיכאלי, משרת הפנים איילת שקד ומשר האוצר אביגדור ליברמן לכפות את ביצוע המטרו על העיריות.