לכבוד יום הזיכרון הציבור מוזמן להתייחד עם זכר נופלי מערכות ישראל בחדר הנצחה בבית יד לבנים

לקראת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה שיחולו בעיר ובארץ החל ממחר (יום שלישי), מזמינה עיריית כפר סבא את ציבור תושבי העיר להגיע לבקר בחדר ההנצחה במבנה "יד-לבנים" בהיכל התרבות העירוני, במדרחוב ירושלים ולהתייחד עם זכר נופלי העיר.

חדר ההנצחה, מעוצב בצורה ייחודית הממחישה את ההמשכיות הרוחנית למרות האובדן הפיסי, והינו פתוח לקהל הרחב, בזמני הפעילות של היכל התרבות לא רק עת אירועי הלאום אלא גם בימי חול. שעות הפתיחה בימים א- ה: 8:30- 19:00, וביום שישי: 9:00- 12:00.

חדר הזיכרון לזכר חללי העיר כפר סבא תוכנן בשנת 1972 ע"י האמן אלחנני ונבנה ע"י כנען רודא ריילינגר מקיבוץ הזורע. באולם הזכרון בבית יד לבנים ישנם דפי נופלים – המספרים על חללי העיר. כמו כן, מצויה עמדת מחשב ובה ניתן לאתר פרטים אודות כל חלל תושב העיר באמצעות מערכת "גלעד לזכרם", אתר ייעודי לתיעוד, הנצחה, זיכרון והנחלת מורשת בנות ובני העיר כפר-סבא, אשר נפלו במערכות ישראל עת שירותם הצבאי, במחתרות, בשירותי הביטחון והמודיעין ובפעולות האיבה. האתר הינו נר עד, המנציח את חללי העיר, כל אחד מהם הוא עולם ומלואו.

ראש העיר רפי סער: "מיטב בנינו ובנותינו חרפו נפשם על קדושת הארץ וחירות העם ובכך הביאו לתקומת האומה והמדינה. מחובתנו לבני משפחות הנופלים, המשפחות השכולות היקרות החיות בקרבנו ולנופלים עצמם, לנצור את מורשתם וזכרם בליבנו ולהנחילם לדורות הבאים. אני קורא לכם, תושבי העיר להכיר מקרוב את הנופלים, ללמוד על חייהם ומותם ולשאוב מנר הזיכרון את הערכים, שהם תמצית ההוויה שלנו כאן במדינת ישראל ובעיר כפר סבא. יהיו חללי מערכות ישראל עטורי הניצחון חתומים בלב ישראל לדור דור".

יו"ר יד לבנים כפר סבא, פנינה בורנשטיין: "ארגון יד לבנים קם במטרה להנציח את זכר חללי מערכות ישראל, שנפלו בקרבות, שנהרגו בעת מילוי תפקידם או בעת שרותם, וכדי להושיט יד תומכת למשפחות השכולות שצריכות להמשיך לתפקד ולחיות למרות כאבן הגדול. כל בן משפחה שכולה ימצא בבית זה: לב פתוח, אוזן קשבת ורצון לעזור. איש אינו בוחר מרצונו להשתייך לארגון יד לבנים, ההצטרפות מגיעה עם כאב נורא של שכול. אך חשוב שכל משפחה שכולה תדע שיש מי שמוכן לנסות לעזור ולהקל ככל שניתן על הכאב שתמיד ילווה אותה – אותנו".