עיריית כפר סבא ערכה את טקס הזיכרון המסורתי לזכר חללי שכונת עלייה במכרז הקהילתי לזרוס

הטקס לזכר 24 חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, נופלי שכונת העליה, נערך הערב (יום ב׳) במעמד ראש העיר רפי סער, סגן ומ״מ ראה״ע דני הרוש, סגן ראה״ע איתן צנעני, חברי מועצת העיר, משפחות שכולות, נציגות בית יד לבנים כפר סבא פנינה בורנשטיין וחנה גרנות, מכובדי ראש העיר ותושבי השכונה ואורחיהם שהתכנסו כולם יחד לערב התייחדות עם זכר החללים.

לאחר קריאת הקדיש ותהלים ע״י תושבי השכונה, בני משפחתם של הנופלים, נשא דברים ראש העיר רפי סער ואמר: ״הערב התכנסנו כאן, בשכונת עליה, כדי להתייחד עם זכרם של 24 חללים, מיטב בניה ובנותיה של שכונת עליה, של העיר כפר סבא ושל מדינת ישראל – שנפלו על הגנת העם והמולדת. בערב כואב זה אופפת אותנו עננה אפורה ובלתי ניראית, עננת יגון שמהלכת מעלינו ומכבידה על נפשנו. עננה זו היא תזכורת לאבדן העצום של 24 בנות ובנים. אבדן אותו אתן, משפחות יקרות, נושאות מדי יום- החל מהרגע הנורא שבו נשמעו הנקישות המחרידות על דלת ביתכם ובישרו את הנורא מכל – הבן או הבת לא ישובו עוד״.

חנה גרנות נציגת בית יד לבנים, אם שכולה: ״השנים עוברות והכאב משתנה אך הוא נותר כבד כי הוא יוצר בור בלב, והוא כמו נכות שקופה. הרגשתי שהעור שלי שקוף, ושכולם רואים אותי מבפנים. כשהייתי רואה אמא וילד הייתי מתחילה לבכות ואנשים היו חוששים לשוחח אתי כי הם חשבו שמה שהם אומרים עשוי להקשות עלי או לפגוע בי. ככה נגזר על כלל האמהות השכולות, החיים שלנו הם קשים. ועליכם קהל יקר לזכור- אף פעם אל תפחדו לשאול אותנו ולדבר אתנו. אנחנו רוצות שתשאלו אותנו״, אמרה, ״תודה על הטקס המדהים המתרחש כאן בכל שנה״, הוסיפה.

בקטעי הדיבור ששולבו לצד קטעי הזימרה המרגשים, סיפרו בני הנוער המקומיים על החללים תושבי השכונה ז״ל וספדו להם. בתום הטקס הונחו ע״י המכובדים זרים על האנדרטה לזכר הנופלים.

ראש העיר רפי סער הניח זר בשם עיריית כפר סבא; פנינה בורנשטיין, יו״ר ארגון יד לבנים הניחה זר בשם ארגון יד לבנים, ולאה דואק אחותו של מרדכי קוממי ז״ל מלווה בנכדתה נועה, שתיהן הניחו זר בשם המשפחות השכולות כולן.

צילום: בן ניקסון