רויטל כהן קונריקוס, מכפר סבא, עם ספר חדש “למצוא את שאהבה נפשי – מדריך למציאת זוגיות

רויטל כהן קונריקוס, מורה בין־לאומית להתפתחות אישית, מומחית למערכות יחסים, שהתחילה
את דרכה כמטפלת בניו-יורק וכיום מטפלת בכפר סבא, מעלה למודעות בספרה החדש “למצוא את
שאהבה נפשי – מדריך מעשי לאהבה עצמית ולמציאת זוגיות” את הבעיה הכואבת המתפתחת בשנים האחרונות בישראל: גידול משמעותי באחוזי הנשים המחפשות אהבה וזוגיות. בריאיון איתה היא תספר כי “כל מי שמחפשת זוגיות צריכה לאהוב את עצמה ולהעריך את עצמה לפני שהיא מתאהבת בגבר. היעדר זוגיות זה בעצם מתנה, כי בזכות היעדר הזוגיות את יוצאת למסע של אהבה עצמית”

רויטל כהן קונריקוס, מורה בין־לאומית להתפתחות אישית, מומחית למערכות יחסים, שהתחילה
את דרכה כמטפלת בניו-יורק וכיום מטפלת בכפר סבא, מעלה למודעות בספרה “למצוא את שאהבה נפשי” למודעות את הבעיה המתפתחת בשנים האחרונות בישראל: גידול משמעותי באחוזי הנשים המחפשות אהבה וזוגיות. בספרה היא מתייחסת לקבוצת נשים ייחודית זו – ברווקות מוקדמת או מאוחרת, נשים גרושות, נשים לאחר פרידה, לכל אחת שמרגישה שהגיע זמנה לאהוב את עצמה יותר ולהיות בזוגיות מאושרת.

למרות האתגרים הזוגיים והמשפחתיים שיש למשפחות נשות הקבע, רויטל פיתחה קורסים מקוונים ופרונטלים בשיטת “תודעה יוצרת מציאות”. היא מורה מוסמכת להכשרת מטפלים בתטא הילינג, המשלבת אינטואיציה מעשית ומגוון וטכניקות טיפול שלמדה ברחבי העולם, ומרצה בחברות וארגונים בנושא מערכות יחסים כבסיס לאושר ומימוש אישי. היא פיתחה 13 קורסים שונים כמו: מציאת אהבה, זוגיות ומיניות, הורות, שפע וכסף, שיווק לעצמאיות ועוד, שהמשותף להם הוא התובנה כיצד להצליח בעזרת תודעה יוצרת מציאות.

רויטל היא אם לארבעה ונשואה ליהונתן, קצין צה”ל ששירת 24 שנה ובתפקידו האחרון ייצג את צה”ל בתקשורת הבנלאומית כראש ענף תקשורת בינלאומית בדובר צה”ל. בעקבות שירותו הצבאי נבחר יהונתן לקצין הישראלי הראשון במטה האו”ם בניו-יורק, וכך עברה המשפחה לניו יורק, שם מצאה רויטל את ייעודה כמטפלת וכמורה להתפתחות אישית וטסה ללמד בארצות הברית ומטפלת באנשים מכל העולם. היא משתפת על האתגרים הרבים שיש לנשות הצבא, על גידול הילדים והשאיפה לקריירה לצד בעל שתפקידו בכיר וחשוב.

המפגש שלה עם יהונתן נוצר בעזרת סבתה לָאוּרָה צרור המנוחה. באותה התקופה היא גרה אצלה בעליית הגג, אליה מובילות מדרגות חומות. וכבר אז הרגישה את הלחץ המשפחתי להתחתן בעודה רק בת 25. “סבתא הבינה את כאבי על כך שלא מצאתי עוד את ‘שאהבה נפשי’, ראתה שאני משתוקקת לזוגיות ורצתה להכיר לי בחור אמיד מהמאפיה שבשכונה, שהייתה לו ‘סטיפה של כסף’, להגדרתה. כשראיתי אותו חשכו עיניי ונעלבתי כל כך. חשבתי לעצמי: ‘כזה את חושבת שמגיע לי?!’. חזרתי הביתה בוכה והיא צחקה עליי ואמרה: ‘ווראס ראבי, מהמדרגות החומות את עוד תרדי כלה’. בכל בוקר הזכירה לי סבתא שלי להמשיך להאמין שעוד אמצא אהבה. לא עבר זמן רב עד שהטקס היומי שלנו שהתחיל בהומור הפך למציאות חיי. זמן קצר אחר כך יהונתן שלי נישק אותי לראשונה במכונית סקודה ישנה, מתחת לביתה. היא שמחה בשבילי על הבחור ‘הַמְּרַמַּסַר’ (בחור טוב בטריפוליטאית) שהבאתי. בדיוק כמו שהיא אמרה, ‘ווראס ראבי, מהמדרגות החומות תרדי כלה’, כך היה. סבתא שלי היא שנתנה לי השראה להמשיך לכתוב את הספר. היא ליוותה אותי עם הידע העתיק שלה, ולמעשה לימדה אותי את התמצית של הידע שבספר זה. אין לי ספק שההיכרות שלי עם יהונתן אהובי צלחה בזכותה”.

לדבריה, “למצוא את שאהבה נפשך ולהיות בזוגיות טובה – זה לא רק עניין של גורל או מזל, אלא גם תוצאה של עבודה רגשית ותודעתית. לנשים קשה יותר מלגברים באתרי היכרויות, כי עבורן זה לא האזור הטבעי ורבות מהן חוות קושי. בנוסף, לנשים נלקחת יכולת הפיתוי והמשיכה של הגברים שהייתה נחלתם במפגשים פיזיים בעבר. נשים השתמשו בשפת בגוף שלהן, במראה ובריח כדי למשוך גברים ויתרון זה אינו קיים עבורן היום”.

הספר ‘למצוא את שאהבה נפשי‘ מאגד ידע מעשי, כלים ותובנות ליצירת שינוי באמצעות התודעה. הכלים המוצעים בספר נאספו ממאות מפגשים טיפוליים שלה עם נשים וגברים, מהקורסים ומהסדנאות שהעבירה ומהקשבה לאינטואיציה ולקולה הפנימי. בספר היא משתפת מהקליניקה שלה: האמונות המעכבות של נשים  על גברים וזוגיות, הרגשות המסתתרים בתת־המודע אצל נשים שחוסמות אותן מלמצוא אהבה, מתייחסת לכאב הלב בעקבות מערכות היחסים הקודמות, מעבירה את הקוראת בתהליך מובנה ומסודר של חיזוק הערך והביטחון העצמי ומשתפת בטכניקות ליצירת זוגיות וכלים מעשיים לזימון אהבה באמצעות חוקי היקום.

רויטל: “הכלים המוצעים בספר מיועדים לנשים המתמודדות במהלך מסע חייהן עם אתגרים של ערך עצמי, ביטחון עצמי ושאלות של זהות. בספר שזרתי גם תובנות מהחוכמה היהודית, ידע ממורים מרחבי העולם ובִּינָה נשית עתיקה. הספר מיועד לנשים בכל גיל הפנויות לאהבה – ברווקות מוקדמת או מאוחרת, נשים גרושות, נשים לאחר פרידה, לכל אחת שמרגישה שהגיע זמנה לאהוב את עצמה יותר ולהיות בזוגיות מאושרת. אני מציעה למטופלות שלי להיות באתרי היכרויות ובמקביל ברשתות החברתיות, ולשלב בין כל הדברים ביחד עם אהבה עצמית ועבודה פנימית. נוסף על כך, למדתי ממורים גדולים ברחבי העולם ובעיקר מניסיוני בקליניקה”.

היא גדלה בפתח תקוה ולאחר נישואיה, בעקבות שירותו הצבאי של יהונתן בן זוגה, הם עברו לקיבוץ בצפון. היה לה משרד ליחסי ציבור ותקשורת והיא גם הדריכה קבוצות של “שומרי משקל”. היא תמיד הקפידה לשלב לימודים שיתרמו להתפתחותה האישית: גישור, אימון אישי, תזונה, דמיון מודרך, הורות ויהדות. לאחר כמה שנים נבחר יהונתן בן זוגה לקצין הישראלי הראשון במטה האו”ם בניו-יורק. כך, ארבעה חודשים אחרי קבלת המינוי היא ומשפחתה מצאו את עצמם בניו-יורק בחורף קר במיוחד.

רויטל: “כשהגענו לניו-יורק, בוקר אחד עלו הילדים על האוטובוס הצהוב ללימודים ויהונתן נסע לעבודתו בחליפה מהודרת. אני נשארתי בפיג’מה מול המראה והתחלתי לבכות. כולם הסתדרו חוץ ממני. חשתי אבודה. איבדתי את הקריירה שלי, לא היו לי חברים, והמשפחה המורחבת שלי הייתה רחוקה. בעיצומו של הבכי הגדול הבנתי שאני אמנם נמצאת בדירה מפוארת עם בריכה, הצופה לקו הרקיע של מנהטן, במקום שכל חיי התפללתי להיות בו, אך אני לגמרי, לגמרי לבד. ברגע מסוים, מתוך הבכי והייאוש, שמעתי קול פנימי אומר לי: ‘השתגעת?! את חופשיה! את באמריקה! את יכולה ללמוד! את יכולה לעשות מה שבא לך! את בכלל לא חייבת לעבוד!’. משהו בקול הזה נסך בי ביטחון, ובת אחת התחלתי לחוש שמחה וקלילות ושהכול אפשרי עבורי”.

היא למדה במנהטן קורס לטיפול בשיטת תטא הילינג, ושבוע לאחר סיום הקורס הפנתה אליה חברה רווק בן 43 שחיפש זוגיות. רויטל טיפלה בו בפינת האוכל בביתה. שבוע לאחר מכן הוא כבר שלח אליה את שתי האקסיות שלו. כך היא התחילה לטפל באנשים שרוצים אהבה. היא גם הוזמנה לחתונות שלהם, ועד היום נהנית לראות את תמונותיהם המשפחתיות בפייסבוק. היא למדה קורסים של תטא הילינג ועם הזמן פתחתי קליניקה בניו-יורק, ליוותה מטופלים בבתי חולים במנהטן והייתה עדה לשלל סיפורי ריפוי וניסים.

היא טיפלה, בין היתר, באנשים עם מחלות קשות וקלות, אך גם באנשים המחפשים את ייעודם: אנשי עסקים שרוצים להוביל את העסקים שלהם לשפע, עצמאיים שרוצים לצאת לאור עם שליחותם, אימהות צעירות שהקן שלהן התמלא ונשים בוגרות שהקן שלהן התרוקן. “המשותף לכל מטופליי היה הרצון לשינוי, ההבנה שאנחנו יוצרים את מציאות חיינו ושבידינו הכוח לשנות ולהסיר את החסמים הנמצאים בתת־המודע.

שלוש שנים אחרי שהיא ומשפחתה הגיעו לניו-יורק, בעודה מגשימה את ייעודה ופורחת – כולל מרכז לימודי להתפתחות אישית שהקימה בניו-יורק ובו הדריכה נשים מופלאות, התבקש יהונתן לחזור לארץ לתפקיד בכיר אחר. שבועיים לפני שעזבו את ארה”ב החליטה להגשים חלום, כמתנה ליום הולדתה ה-40. היא טסה למונטנה לפגוש את מייסדת שיטת תטא הילינג, ויאנה סטייבל, שהסמיכה אותה כמורה לתטא הילינג.  “כשחזרנו לארץ הייתי צריכה להתחיל הכול מחדש. למזלי, הקליניקה שלי התמלאה במהירות בתלמידים ובמטופלים מהארץ ובמטופלים מניו-יורק. טסתי לניו-יורק מספר פעמים בשנה להמשיך ללמד את הקהילה שלי. חודש לפני הקורס שהייתי צריכה להתחיל ללמד בלונדון הקורונה טרפה לי את החלומות. הפעם כבר ידעתי שהכול תמיד מתהפך לטובה, וגם זכרתי שבתקופות קשות סתגלנות היא המפתח להצלחה. בסגר הראשון העליתי כל יום לייב לתמיכה מורלית ורגשית. התלמידות שלי מניו-יורק ביקשו להמשיך ללמוד. כך גרמה הקורונה למאותגרת טכנולוגית כמוני להתחיל ללמד בזום תלמידות מארצות הברית, מאירופה ומישראל”.

הספר נכתב על סמך ניסיונך האישי?


“הבחירה לכתוב את ספרי דווקא על מציאת אהבה נעשתה בעקבות המפגש עם המטופל הראשון שלי שהגיע כדי למצוא אהבה, ומצא אהבה. גם החוויה הפרטית שלי השפיעה על הבחירה. היום אני יודעת שהנשמה שלי ידעה הרבה לפניי שהיא פגשה את הנשמה התואמת שלה. במפגש בין נשמות תואמות יש כמה סימנים, שאחד מהם הוא שברגע המפגש יש תחושת התעלות וביטחון. מין ידיעה פנימית חזקה שבאה לידי ביטוי במחשבה כלשהי, במילה שנאמרת או בתחושה פיזית בגוף. סימן נוסף הוא שפעמים רבות נשמות תואמות נפגשות בהזדמנויות שונות בחיים מבלי שהן ידעו על כך. בדיעבד, גילינו ששנה לפני המפגש הראשון שלנו, רקדנו בחתונה של חברים משותפים זה לצד זה מבלי ששמנו לב זה לזה. בתקופת ההתאהבות שלנו צבע השמיים נראה לי בהיר יותר, השמש חייכה אליי והרגשתי שהעולם הוא מקום יפה לחיות בו”.