סקירת מערכות שניה – מה זה?

בדיקת סקירת מערכות שניה היא חלק מסדרת בדיקות שכל אישה צריכה לעבור בזמן שהיא בהיריון. המטרה של הבדיקה הזאת היא לבדוק האם ההיריון והעובר מתקדמים באופן נורמלי והאם העובר בריא או חס וחלילה לא. לא כל מום או בעיה רפואית שיש לעובר הם מסוכנים מאוד ויש בעיות בריאות של עוברים שניתן לטפל בהן גם בזמן ההיריון או לאחר הלידה מבלי שהם יסכנו את החיים של העובר. כאשר לעובר יש בעיות בריאות או שהוא נמצא במצוקה זה יכול להצביע גם על כך שהאם נמצאת במצוקה או במצב בריאותי פחות טוב.

סקירת מערכות שניה – למה חשוב להשקיע בהן?

בדיקת סקירת מערכות שניה ובכלל כל הבדיקות המומלצות בהיריון הן בדיקות מומלצות מאוד. כאשר אנחנו רוצות להיות בטוחות שהעובר שלנו ואנחנו בריאות – כדאי לנו מאוד להשקיע בביצוע כמה שיותר בדיקות. בדיקות כמו בדיקות גנטיות או בדיקות אולטרה- סאונד יכולות לסייע לנו להרגיש רגועות יותר וגם לשמור על הבריאות שלנו. גם בדיקות דם יכולות להיות לעזר רב בשביל לגלות בעיות בריאות בהיריון כמו למשל סכרת היריון או לחץ דם גבוה. 

איך בדיקות סקירה בהיריון יכולות לסייע לנו?

בדיקות סקירה בהיריון יכולות לסייע לנו להרגיש הרבה יותר בטוחות בהיריון שלנו. המטרה של בדיקות אלו כולל בדיקת סקירת מערכות שניה היא לוודא שהעובר וההיריון מתפתחים כמו שצריך. חשוב מאוד לשים לב לכך שאנחנו מבצעות את הבדיקה בזמן וגם לכך שאנחנו מקפידות על הוראות ההכנה לבדיקה. חשוב מאוד להשקיע בביצוע בדיקות בהיריון שיכולות לסייע לנו לגלות מבעוד מועד בעיות בריאות, סכנות לעובר ולאם או מומים אצל העובר. כיום יש גם ניתוחים מיוחדים שניתן לבצע בעובר בזמן ההיריון כאשר הוא בתוך הרחם.

איזה בדיקות כדאי לנשים מעל גיל 40 שהן בהיריון לעבור?

נשים שהן בהיריון והן מעל גיל 40 נמצאות בהיריון בסיכון. מגיל 40 נשים שנמצאות בהיריון נמצאות בסיכון גבוה יותר למומים אצל העובר או חס וחלילה להפלה או מצוקה בריאותית של התינוק והאם. יש בדיקות בריאות שונות כמו בדיקת סקירת מערכות שניה, או בדיקת מי שפיר שמומלץ במיוחד לנשים מעל גיל 40 שהן בהיריון לעבור.

בסופו של דבר, חשוב מאוד שנשים לב לאיכות הטיפול הרפואי שאנחנו מקבלות בזמן ההיריון שלנו. בזמן ההיריון שלנו יש לנו אחריות גם לגוף שלנו וגם לבריאות העובר שלנו. אם אנחנו רוצות לשמור על בריאות תקינה בזמן ההיריון שלנו, כדאי לנו לבחור ללכת לרופא גינקולוג מומחה שיוכל לספק לנו תמיכה רגשית ורפואית. חשוב שנרגיש בנוח בחברת הרופא נשים שלנו ושנרגיש שאנחנו יכולות לסמוך עליו. אם אנחנו בלחץ מהבדיקות האבא של התינוק, אמא שלנו או חברה טובה יכולים ללוות אותנו אליהן.