כפר סבא במקום ה-5 במדד הגאווה ברשויות המקומיות
*נציגי העיר הוזמנו לבית הנשיא לקבלת אות הצטיינות על ההישג של עיריית כפר סבא במדד הגאווה השנה*
נוכח עמידתה הראויה לשבח של כפר סבא בקריטריונים של מדד הגאווה לשנת 2022, וסיומה במקום החמישי המכובד בין כלל הרשויות המקומיות, הגיעה היום (יום ג) בשם עיריית כפר סבא חברת המועצה ומחזיקת תיק הקהילה הגאה פליאה קטנר, לבית הנשיא בירושלים לכבוד קבלת אות הצטיינות במעמד נשיא המדינה יצחק (בןז’י) הרצוג, רן שלהבי מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב, והילה פאר, יו”רית האגודה למען הלהט”ב.
מדד הגאווה ברשויות המקומיות בוחן את יחסן של רשויות לקהילה הגאה ע”פ ארבעה קריטריונים מרכזיים, במטרה לשפר את איכות החיים ותחושת הביטחון של חברי הקהילה במרחבים המקומיים;
*בתחום החינוך*- בעיר כפר סבא פועלות 3 קבוצות של עמותת איגי- לבני נוער בגילאי חטיבה ותיכון ולצעירים. בתיכונים גלילי, רבין וכצנלסון ישנם מורים המשמשים כנאמני להט”ב. עיריית כפר סבא קיימה הכשרה מקצועית לצוות השפ”ח ולצוות החינוך הבלתי פורמלי של מחלקת הנוער, ערכה מפגשים של נציגי הפורום הגאה בשיתוף אגף החינוך וקיימה אינספור סדנאות של חוש”ן בבתי הספר.
*בתחום הנראות הציבורית*- עיריית כפר סבא צפויה לתלות ברחבי העיר מגוון דגלי גאווה במהלך חודש הגאווה, אגף שירותים חברתיים- קהילתיים ערך סקר צרכים לדיוק המענים לקהילה, העירייה הקימה שירותים לא ממוגדרים בבניין הראשי של העירייה והנגישה מידע על הקהילה באתר העירייה.
*בתחום הרווחה*- עיריית כפר סבא גייסה באמצעות אגף שח”ק עו”סית חדשה שמטפלת בקהילת הלהט”ב בכל הגילאים, קוימה הכשרה לצוות האגף, מזו שנים קיימת קבוצה של תהל”ה להורים מקהילת הלהט”ב, וזו השנה השנייה שבעיר מתקיימת קבוצת להט”ב-זהב לגיל השלישי.
*בתחום התשתית והמבנה הארגוני*- העירייה מקיימת פורום מקצועי עירוני העוסק בקידום ושיפור המענה שניתן לאוכלוסיית הלהט”ב בעיר ובאופן שוטף מקיימת ועדת היגוי בה חברים עובדי עירייה, חברי מועצה וחברי הפורום הגאה. העירייה ביצעה התאמה בטפסי הרישום לסוגים שונים של משפחות, ומפעילה רישום לזוגות להט”ב ידועים בציבור, מונתה עובדת לריכוז התחום ברשות, ישנה כאמור מחזיקת תיק במועצת העיר- פליאה קטנר. בשנה שעברה הוקם בעיר בית גאה המקיים פעילויות שונות בכל ימות השבוע למגוון קהלים. העירייה מממנת ומפעילה אירועי גאווה נרחבים בעיר ולאורך כל השנה מקיימת אירועי תרבות ופנאי ייעודיים.
*פליאה קטנר, מחזיקת תיק הקהילה הגאה*: “שנה נוספת שכפר סבא ממשיכה לפרוץ דרך ולהיות בחמישייה המובילה של הערים הגאות והפלורליסטיות בישראל. לא מדובר במקרה אלא בתוצאה של עבודה קשה של עובדות ועובדי העירייה יחד עם הפורום הגאה העירוני ועל כך אני מודה להם. אני שמחה לייצג את כפר סבא בבית הנשיא באירוע לציון הערים המובילות וקוראת לכולם וכולן להגיע לאירועי הגאווה המושקעים שלנו”.
*חבר מועצת העיר עילאי הרסגור-הנדין*: “אנחנו גאים בקהילה הלהט”בית בעיר ונרגשים מכך שהאגודה למען הלהט”ב בחרה בכפר סבא כאחת מהערים המובילות בארץ בנושא. הקמנו את המרכז הגאה הראשון בשרון, הרחבנו את אירועי הגאווה ואת תקציבי הקהילה ואנחנו ממשיכים בחיזוקה של כפר סבא כעיר פלורליסטית שבה כולם ירגישו בבית. ברצוני להודות לשותפות והשותפים הנהדרים בקהילה ובעירייה, שמוכיחים שוב ושוב שהכל אפשרי”