מה הטיפול בבעיות כמו עקמת בגב או פריצת דיסק

מה הטיפול בבעיות כמו עקמת בגב או פריצת דיסק

כמות האנשים הסובלים מכאבי גב היא עצומה. מדובר על מרבית האוכלוסייה, בטח מגיל מתקדם יותר, אך כיום גם אצל ילדים. כאבי גב הם למעשה בראש הרשימה של הכאבים מהם סובלת מרבית האוכלוסייה, לצד כאבי ראש ממקורות שונים. כמו הרבה כאבים אחר, המקורות יכולים להיות שונים, ובמקרה של כאבי גב, הרי שמצבים כגון עקמת בגב או פריצת דיסק הם מהסיבות המובילות ברשימה, הארוכה, והכואבת.

העניין עם בעיות נפוצות הוא שמצד אחד הן לא נעימות, כי כמעט לכולם יש ניסיון עימן. אך מן הצד השני, העובדה שכולם סבלו פעם, סובלים כעת או יסבלו בעתיד מכאבים בגב אומרת שיש הרבה דרישה לאמצעי ריפוי מתקדמים, והמחקרים בתחום רבים ומגוונים, ועימם התוצאות.

מה הסיבות לכאבי גב מלבד עקמת בגב ובלט או פריצה?

בעוד שבלט דיסק או עקמת בגב הן בהחלט תופעות נפוצות, הרי שבעיות גב יכולות לנבוע מעוד כמה סיבות, והאמת היא שקצרה היריעה. ובכל זאת, בואו ונפגוש מה הן הסיבות הנפוצות לכאבי גב בעידן המודרני:

  • תאונות דרכים – אנחנו לא נחדש לכם הרבה כאשר נזכיר כי בישראל יש הרבה מאוד תאונות דרכים. הכבישים לרוב טובים, התאורה תקינה, סימני הדרך ברורים, והתמרורים במקומם בולטים לעין. זו כנראה תרבות הנהיגה הישראלית שמסיעה אותנו מתאונה לתאונה. לא משנה מדוע, בסופו של דבר העובדה היא אחת – המון נפגעי תאונות דרכים יסבלו מכאבי גב.
  • ישיבה לא נכונה – לא צריך להגיע למצב של בלט או פריצה, וגם לא להיוולד לעולם עם עקמת מולדת. בסופו של דבר, אם תשבו לא נכון, שעות, ימים, חודשים, שנים, הגוף שלכם יסבול, והגב הוא רק דוגמא אחת לכך. השינוי מהמנח התקין של הגב למנח קבע שאינו בריא יוצר בעיות הולכה, לחצים על עצבים, ונזקים מכאניים שונים שמדברים אלינו דרך כאב, שעלול גם להקרין מעבר לגב עצמו.
  • חבלה – לא רק תאונות דרכים, אנשים עוברים חבלות אקוטיות במגוון מצבים, כמו תאונות עבודה, החלקה, נפילה ברחוב, ואפילו הנפת משקלים בחדר כושר, מעין חבלה כרונית מתמשכת עד לרגע של הנפה חזקה מדי, ויצירת נזק וכאב.

כיצד פותרים כאבים שכאלו?

כפי שכבר ציינו, הדרישה לפיתרון, אשר נובעת מצורך אמיתי וכואב, הובילה להתפתחות של טכניקות שונות לטיפול במצבים אלו. כירופרקט פרטי יוכל לקחת אתכם צעד אחר צעד מכאבי גב כרוניים אשר מוכרים מאוד לאלו הסובלים מתופעת עקמת בגב או פריצת דיסק לדוגמא, ועד למצב של חיים ללא כאבי גב, ותפקוד מלא ותקין.

הדרך בה כירופרקט פרטי עושה זאת היא על ידי מניפולציות ייחודיות לשלד ולשרירים, תוך שחרור מתחים ולחצים אשר יוצרים כאב, וזאת לאחר אבחון וניתוח המצב הספציפי שלכם, עד להשגת הקלה משמעותית, ולמידה כיצד לפעול ביום יום לצורך שימור הבריאות שלכם.