תלמידי הרצוג בכפר סבא נפגשו עם נשיא המדינה

פועלה של עיריית כפר סבא לקידום חיים משותפים בין החברה היהודית לחברה הערבית בא לידי ביטוי ביוזמות, מיזמים ופעולות שונות ומגוונות המתרחשות, בין היתר, במוסדות החינוך בעיר. לראייה תלמידי בית החינוך הרצוג נפגשו שבוע שעבר בבית הנשיא עם תלמידי תיכון מהבית הספר הרב תחומי עמל אחווה ע”ש יוסף שאהין מטייבה את נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג לאחר שהשתתפו בפרויקט מיוחד במינו שהביא לחיבור יוצא דופן.

הזמנתו של נשיא המדינה למשכנו בירושלים הייתה בעקבות פרויקט מיוחד ומרגש שבו התלמידים משני בתי הספר למדו יחד אזרחות בכל שבוע במהלך כל שנת הלימודים תשפ”ב. הנשיא התעניין ביוזמה החינוכית ובהזמנתו למשכנו העניק לה רוח גבית נשיאותית מרגשת.

הפרויקט המיוחד, בהובלת מורים מתיכון “‘הרצוג” אורי גולדשטיין ושמואל הירש, ומורים מתיכון הרב תחומי עמל אחווה ע”ש יוסף שאהין טייבה- עבלה חג’ יחיא וחנין חג’ יחיא, הינו פרויקט ראשון ויחיד מסוגו בארץ, אשר מטרתו העיקרית היא להעמיק ולחזק את שיח זכויות האדם, גם במצב של קונפליקט. במהלך השנה, התלמידים הכירו ולמדו האחד על השני, בנו יחסי כבוד ואמון הדדיים, למדו על המשותף וגם על השוני. הלמידה המשותפת העניקה לתלמידים הזדמנות חינוכית יחידה במינה אותה לא היו יכולים לקבל אילו היו לומדים בנפרד. זו הזדמנות אשר חשפה אותם למציאות המורכבת בה אנו חיים במדינת ישראל וחידדה שיש מספר נקודות מבט לאותה מציאות, לשיח ביקורתי אך מכבד, לאכפתיות חברתית ותרבותית- והכל, תוך חיזוקם וחידודם של רעיונות הומניסטים וערכים של סובלנות ואמפטיה.

במהלך השנה, התלמידים היהודים והערבים הגיעו למסקנה יחדיו כי היחסים שבין יהודים וערבים במדינת ישראל הם לא גזירת גורל, אלא שותפות גורל. במסגרת השיעורים המשותפים, התלמידים לא היססו לשאול שאלות ביקורתיות והצליחו הלכה למעשה לנפץ את החומות שנבנו בין שני המגזרים. במקביל לתהליכי הלמידה, החלו להיטוות קשרים חברתיים מרגשים בין תלמידים משני בתי הספר. התלמידים זכו להזדמנות יוצאת דופן ללמידה אזרחית משמעותית, ערכית, מעמיקה וחווייתית- לחינוך אחר, “מחוץ לקופסא”, יצירתי וחדשני.

פרויקט חלוצי זה הינו שלב חשוב והכרחי לקירוב לבבות, לחיים משותפים, ולהעמקת הקשר בין בני נוער ערבים ויהודים, אזרחי המחר של מדינת ישראל.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער: “העיר כפר סבא מובילה את החינוך בארץ ומקדמת כל העת פרויקטים חדשניים ופורצי דרך, לא רק בתחום הפדגוגיה, אלא גם בחינוך לערכים כמו: התנדבות, שמירה על הסביבה וחיים משותפים. הפרויקט של בית החינוך הרצוג משלב ערכים חשובים של חיים משותפים בין ילדי המדינה היהודים והערבים למען עתיד טוב יותר של כולנו וקידום הסובלנות והאמפטיה”.
סמדר גולדשטיין, מנהלת תיכון הרצוג בכפר סבא: ” אנחנו בתיכון הרצוג מאמינים שלא יהיה ניצחון של האור על החושך כל עוד לא נעמוד על האמת הפשוטה , שבמקום להילחם בחושך, עלינו להגביר את האור. א. ד. גורדון”.
קרדיט לתמונה: באדיבות בית הנשיא