גאווה מקומית- סגן משנה יובל מכפר סבא מסיימת קורס קצינים של מערך ההגנה האווירית!

ביום רביעי האחרון, 29/6, התקיים טקס סיום קורס קציני מערך ההגנה האווירית. הטקס נערך בבית הספר להגנה אווירית, בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ומפקד מערך ההגנה האווירית, תת אלוף גלעד בירן. את הקורס מסיימים 20 לוחמים, ביניהם 13 לוחמות ו7 לוחמים. המסיימים עתידים לחזור לגדודים השונים במערך בתור מפקדי פלוגת לוחמים, ולהשתלב במערכות “כיפת ברזל”, “חץ”, “קלע דוד” ו”יהלום”. אחת המסיימות היא סג”ם יובל בת ה-20 מכפר סבא.

חיל האוויר מוכר ליובל, בן דודה משרת כטייס מסוקים, וסבה שירת כסגן אלוף בחיל השריון, כך שמסורת הקצונה עוברת במשפחתה של יובל. יובל שיחקה כדורסל מספר שנים באופן מקצועי ובזמנה הפנוי אוהבת גם לגלוש בים ולרכב על סוסים. בתיכון יובל הרחיבה את המגמות ביולוגיה, כלכלה ומשפטים, ובנעוריה לקחה חלק גם בתנועת הנוער “כנפיים של קרמבו”.

יובל התגייסה באוגוסט 2020 ועברה טירונות והכשרה בבית הספר להגנה אווירית, בסיומם שובצה למערכת הנשק “כיפת ברזל”, אליה היא עתידה לחזור בתור קצינה. עם סיום ההכשרה היא שובצה בגדוד 947 שם שירתה כלוחמת במשך חמישה חודשים והמשיכה להיות עוזרת קצין ההדרכה של הסוללה. לאחר תקופה בה שירתה בסוללה יובל יצאה לקורס הקצינים.

יובל תמיד רצתה להיות קצינה: “זה משהו שתמיד רציתי, עוד מאז הטירונות. מה שהעצים לי את הרצון היה בזמן מבצע שומר החומות, בזמן קורס המפקדים הוקפצנו להקים אתר משגר באזור ירושלים וזה היה משמעותי מאוד בשבילי”.

על המערך ועל התפקיד מספרת יובל: “הרבה אנשים לא יודעים על המערך, חושבים שהכל אוטומטי, אבל זה לא נכון. יש המון מחשבה ואנשים מאחורי כל מערכת, כולנו לוחמים וכולנו עושים הכול במטרה להגן על המדינה. המערך שלנו הוא גם מערך שזז, אנחנו יכולים להיות בכל מקום ובכל זמן בהתאם למה שנדרש והכול במטרה להגן על שמי המדינה והתושבים שלה”.

גאים בך יובל, בהצלחה בהמשך!