אספן תושב כפר סבא מכר במחיר סמלי את מגילת כפר סבא המקורית למוזיאון כפר סבא

לאחר שנים של ניסיונות, השיג מוזיאון כפר סבא את מגילת כפר-סבא המקורית לאוסף הארכיוני!

לאחר שנים של חיפושים וניסיונות להשיג את הספרון ההיסטורי הייחודי, בו תיעד מנחם י. קליונר את קורות הגולים בכפר סבא בימי מלחמת העולם הראשונה- הצליחה הנהלת המוזיאון לשים ידיה על האוצר האבוד.

הצטרפו אלינו לקבוצה המובילה בפייסבוק לחצו כאן

מגילת כפר סבא היא מסמך היסטורי מיוחד, אשר משלים את ספריית המוזיאון ואת כתבי ארכיון העיר המתעדים את סיפור הקמתה של העיר כפר סבא. האוצר האבוד מהווה נדבך נוסף בסיפור הקמת היישוב הכפר סבאי בפרט והקמתו של היישוב הארצישראלי בכלל.

קליונר מתאר ביומן את זיכרונותיו מימי המלחמה, את מצבם של אנשי תל אביב ואת גירושם לכפר סבא, את החיים בחורשה, את מערכת היחסים בין הכפר-סבאים לתל-אביבים ועוד.

לפני כשבוע ימים, הפתיע תושב העיר, אספן פרטי היסטוריה, יצר קשר עם המוזיאון העירוני והציע למוסד לרכוש אותו במחיר סמלי.

הספרון ההיסטורי בן כ-100 שנה, גודלו כ- 10 ס”מ, אורכו 77 עמודים והוא נשמר במצב מצוין. עובדי המוזיאון סרקו את הספרון לאתר המוזיאון, שם יכולים תושבי העיר וכל מי שמעוניין, לקרוא את היומן במלואו https://bit.ly/3afKv5d :

ראש העיר רפי סער: “בשורה נהדרת לא רק עבור חובבי ההיסטוריה שבקרבנו, אלא עבור תושבות ותושבי העיר כולם! אני מברך את המוזיאון העירוני על הוספת הפריט החשוב לאוסף הארכיוני של העיר ואני מברך על פיסת פאזל החדשה שתאיר באלומת אור נוספת את סיפור תחילת היישוב. על המלחמה שהתרחשה במושבה כפר-סבא לפני כ-100 שנה, בה הופגזה והופצצה, כתבו מעטים. מתיאורים אלו ביומן, בזמן אמת, אנחנו יכולים ללמוד רבות ומורשת זו מועברת לדורות הבאים”.

ירדנה ויזנברג, מנהלת ואוצרת מוזאון כפר-סבא: “אנו מחזיקים בספריית המוזאון ובארכיון ספרים רבים של המייסדים ובעיקר כאלה המתארים את האירועים החשובים שקבעו את עתידה של כפר סבא. על קיומו של היומן ידענו, אך שנים שהוא לא היה בהישג ידינו. קיווינו שאיכשהו יגיע אלינו, והנה לבסוף זה קרה! מדובר במסמך היסטורי מרתק עם חשיבות עליונה להבנת מקורותיה של העיר, מרגש עד מאד! בהזדמנות זו, אנו מזמינים את תושבי העיר שמעוניינים בסיור היסטורי במוזיאון על סיפורם המרתק של מגורשי תל אביב-יפו, שיצרו קשר עם משרד המוזיאון בטלפון 09-7640868”.