ראש עיריית כפר סבא, רפי סער הפתיע את צביקה שהותקף בברוטליות ע"י בעל עסקים
צביקה, אוהבים אותך! בעקבות מקרה התקיפה המזעזע של צביקה סודרי בן ה- 41, תושב כפר סבא שלוקה בתסמונת דאון, במכולת בעיר ביום חמישי האחרון, הגיע הבוקר (יום ג) ראש העיר רפי סער למקום עבודתו של צביקה במע"ש והפתיע אותו. צביקה מאד התרגש מביקור הפתע של ראש העיר.

ראש העיר רפי סער אמר: "את צביקה אני מכיר מאז ומתמיד, הוא אחיה הצעיר של ליאור סודרי, בת שכבתי, ואחת לשבועיים בימי שישי אני פוגש אותו בעיר. מאז שראיתי את התמונות המזעזעות שחשפו את התקיפה הבלתי נתפסת של צביקה, אני לא מצליח להירגע. אני גם לא מצליח להבין איך מישהו מסוגל לתקוף בברוטליות ולפגוע באדם שכולו טוב. חיבקתי אותו ואמרתי לו שהחיבוק הזה הוא לא רק ממני, אלא מכל תושבי העיר הנפלאים שלנו.

החוויה שצביקה עבר היא נוראית ומטלטלת. אלימות אכזרית, ועוד בעיר שלנו, היא דבר שאני לא מוכן לקבל בשום צורה ואני בטוח שכך מרגישים כל תושבי כפר סבא, כי אנחנו עיר שתמיד העלתה על נס ערכים של סובלנות וקבלת האחר. התוקף צריך להיענש ולשלם את המחיר למען יראו וייראו, אני מצפה ודורש את טיפול המשטרה בנושא.

אין מקום בשום חברה, ובטוח שלא בעירנו, לאלימות שכזו. אהבת האדם, סולידריות, סובלנות וכבוד לכולם, אלה הערכים אותם אנו מכירים ועליהם נילחם", סיכם ראש העיר.

מע"ש הוא מרכז תעסוקה שיקומי (או מפעל עבודה שיקומי), מסגרת המשלבת מרכז הכשרה ושיקום עם מקום עבודה. המסגרת מיועדת להכשיר את הבוגרים לחיי עבודה, לאחריות ולעצמאות מרבית וכן להכינם, במידת האפשר, לעבודה בשוק החופשי. עם זאת, עבור רוב המועסקים מרכז התעסוקה משמש מקום עבודה קבוע בחייהם הבוגרים.

יום העבודה מתחיל ב- 8:00 בבוקר ומסתיים בשעות אחר הצהריים, לרוב ב- 15:00 או 16:00 – שעת הסיום משתנה בהתאם לאופי העבודה וליכולותיו של כל חניך והפעילות במסגרת נעשית בהשגחה מלאה של מדריכים.

"חיבקתי אותו ואמרתי לו שהחיבוק הזה הוא לא רק ממני, אלא מכל תושבי העיר הנפלאים שלנו.
"החוויה שצביקה עבר היא נוראית ומטלטלת. "אלימות אכזרית ועוד בעיר שלנו, היא דבר שאני לא מוכן לקבל בשום צורה ואני בטוח שכך מרגישים כל תושבי כפר סבא, כי אנחנו עיר שתמיד העלתה על נס ערכים של סובלנות וקבלת האחר. "התוקף צריך להיענש ולשלם המחיר למען יראו וייראו, אני מצפה ודורש טיפול המשטרה בנושא. "אין מקום בשום חברה, ובטוח שלא בעירנו, לאלימות שכזו. "אהבת האדם, סולידריות, סובלנות וכבוד לכולם, אלה הערכים אותם אנו מכירים ועליהם נילחם.
צביקה, אוהבים אותך".
לירית שמש שפיר, מחזיקת תיק הנגישות והמודעות לאנשים עם מוגבלויות במועצת העיר בכפר סבא : "אני מזועזעת כולי עמוקות ממקרה התקיפה שעבר צביקה אך ורק בשל היותו אדם עם מוגבלות. כפר סבא היא עיר המכילה ומקבלת את כל תושביה כולם, כולל אלו שעם מוגבלות. מזה שנים נעשית כאן עבודה מעמיקה למודעות כלפי אנשים עם מוגבלות ולצרכי הנגישות עבורם. עבודה זו חשוב שתימשך כדי שמקרה מסוג זה לא יקרה יותר, לא בעירנו ולא בשום מקום אחר. אני מחבקת מלבי את צביקה, משפחתו וחבריו, ומקווה שהכאב יחלוף במהרה והחיוך ישוב אל פניכם. אני קוראת למצות את הדין כראוי עם האדם שפגע כך בצביקה, , למען יראו וייראו, בתקווה שלא נצטרך לדרוש זאת שוב לעולם".
מהמשטרה נמסר :"המשטרה עיכבה לחקירה תושב כפר סבא בחשד לפגיעה בחסר ישע. חוקרי תחנת המשטרה בכפר סבא פתחו במהלך סוף השבוע בחקירה עם קבלת תלונה בגין חשד לתקיפת חסר ישע במכולת בעיר. במהלך החקירה אותר ועוכב לחקירה החשוד במעשה, תושב העיר בשנות ה 30 לחייו ובסיומה שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת".
מאת: אירית מרק