“כמה שאני אוהב לחבק אנשים טובים באמצע הדרך” / מאת יואב חביב
וכמה שאינני אוהב קלישאות וחרף זאת אפתח בקלישאה. אבסורד. העולם הוא גלגל ענק או כמו ששר ביזמנו שמוליק קראוס המנוח… איך שגלגל מסתובב לו… ושמוליק צודק. יום שלישי אתה כל היום בבית חולים. ” משלים שינה ” מורדם לשעות מספר. מתאושש תוך מצב של חריפה עמוקה… וביום רביעי… כבר אמש… אתה מסב עם שתי נשים מדהימות לארוחת ערב…ועוד באירוח מלא של אחי המלך יואב אדוארד הראשון.
נכון ” אחלה “. שתי נשים מדהימות… אמרתי כבר ועל זה אוסיף… חברות מקסימות. נבונות משכילות ומה לעשות… גם יפות. השנה היא 1997 ואני מנהל קמפיין פוליטי מוניציפלי לקראת בחירות 1998…עוד אחד מיני רבים ומוצלחים. ממתין יחד עם יגאל ינאי ומשה סיני…ותוך מספר דקות מגיח ממרצדס מדהימה…בחור יפה תואר… מה זה יפה… הוליווד במלוא הדרה. תומך נלהב שלנו כך סחו השניים. תכיר יואב… יואב נוסף… יואב אדוארד.
צעיר אבל תותח על הם מספרים לי וכן נולד בראש העין אך הצליח בענק ומחזיק בפתח תיקווה מסעדה מדהימה ” אחלה ” שמה. ושוב קלישאה : מבט אחד… אח”כ חיבוק ענק ומעצים…וכן זו הייתה אהבה ממבט ראשון החוגגת בימים אלה חצי יובל של חברות אמיצה. ראש העין רוגשת. סוערת. לוחמת. מתרגשת… ורק יואב… מרגיע ומכתיר אותי… ” המלך יואב הראשון ” כך הוא קורא לי… אך לימים מסתבר לי בשושו… שיואב מכתיר מלכים נוספים… זה הוריד לי קמעה אך כבר סיפרתי לכם…התאהבתי בבחור גדוש השארם והקסם האישי שהפך במידי לאיש סודי. אמאמה…עיתונות מגוונת ושטופת רייטינג. אין רזים בראש העין ורז אחרק אחד המחזיק גם בעיתון ” אינדקס ” וגם במשרד חקירות חמוש בהיתר ממשרד המשפטים… ובכל זאת… חייבים מקום דיסקרטי… הרחק מעייני התקשורת המקומית. רז אחרק… אמרתי כבר…אך אוסיף כי ברבות הימים רזי מחליף צד ומכהן כסגן ראש העיר בראש העין.
ונחזור 1997. יואב מארגן לנו חדר ישיבות במסעדה שלו ” אחלה פ”ת “… הרחק מכל בעליי המקלדות. ימים ולילות אנחנו באחלה ויואב שלנו…הופך לאסטרטג מהמעלה הראשונה ואיש סודנו…מה זה איש סודנו בברזל מלובן לא תוציא מימנו דבר. אך באחד האמשים יואב לא מצטרף לחדרנו… הוא אורז משלוחים מעמיס על עצמו שקיות לרוב המכילות את כל המעדנים של אחלה… נעלם לשעה ארוכה. חוזר דומע. מחבק אותי כמו שרק יואב יודע… כמה מקררים ריקים פגשתי. וכך אמש אמש. אמרתי לכם צדיק. ואתם הריי יודעים שאני אוהב אנשים שליבם וטובם עולים עשרת מונים מכל גודל גופם. יואב אדוארד הוא בדיוק דגם משופר ומשודרג שלהם. לימים יואב רוצה להפיץ את אחלה ואת אהבתו הלאה והלאה. מתייעץ איתי… מקים את אחלה כפר סבא.. וכל השאר היסטוריה. בד בבד עם ההצלחה המסחררת… יואב ממשיך בשלו…. אתם מכירים רק את האבסת החיילים בערביי יום הזיכרון וימיי העצמאות…יואב מארח את החבר’ה שאנו חבים להם כה רבות.
הכל על הבית. הכל על יואב וגם את הטיפ המלך משלים. את המבצע הזה מכירים כבר בכל רחביי מושבתנו האהובה… אך על המתת בסדר אחריש בטרם אפסיד חבר יקר ואהוב… אך היושב במרומים צופה. רואה. רושם. מקליד. זוכר וממתין ליום פקודה. והוא מתגמל. מתגמל בענק את כל הצדיקות והצדיקים… חרף העובדה שהוא מנסה אותנו יום יום. שעה שעה. אבל אנחנו חזקים גם אם שותקים בימים קשים. המלך יואב הראשון מציף את שולחננו בכל טוב ” אחלה “… מרימים כוסית עם גילי…הנסיכה של המלך… ובקרוב כלה. ולחשוב שאני הכרתי את גילי ברחמה של אימה בימיי ראש העין העליזה. אמרתי לכם גלגל ענק החג ועג במהירות הבזק. אז תחיו כאילו אין מחר. החיים קצרים והסינים קרובים. אירית מרק מולי מסבה איתי לשולחן העמוס בכל טוב. גילוי נאות… אירית חברה אהובה שלי מיום הגיעה למושבה. לא יאומן אך חלפו להן ביעף קרוב לחצי יובל שנים. אתם מכירים את האימפריה התקשורתית שאירית בנתה בעשרת אצבעותיה. אך הצדיקה הלז פנים רבות לה. כולן יפות. עוצמתיות. מכילות. מעניקות. מחבקות. גם כאן אני מוגבל בקמצוץ מזערי של חשיפה. ובאחריות גם כאן במתת בסתר עסקינן. וכמה שאני אוהב לחבק ולאהוב אנשים טובים באמצע הדרך… וברוך השם מושבתנו שופעת בהם. אז זהו שתמשיכו חברותיי וחבריי להיות אנשים טובים. להיות לעד בצד הנותן. המעניק. המכיל. התורם… אין בעולם דבר שיספק ויעצים אתכם יותר… ובורא עולם… אמרתי לכם כבר ברישא של דבריי.
והייתה עמנו צלע רביעית שהשלימה בכישרון רב ערב קסום ומושלם. מיטל שמה. מיטל סער. תגבורת מהוד השרון. תגבורת אמרתי. אנרג’ייזר מדהים. חדשה במושבה ברם כבר עטפנו אותה באהבה אין קץ… ומגיע לה. בכבוד מגיע לה. חדשה במושבה אך כבר עתה : משולבת. משולבת. משולבת. אנחנו אוהבים אותך מיטל. חוננת בדאבל קסם. דאבל יופי. הן ויזואלי והן פנימי. והאמיני לי יקירתי אני מזהה בחלקיק השנייה נשמות טהורות וטובות לב שבורא עולם פרש מעליהם מוטות כנפיים עצומות המסייעות בידיהם להפיץ במושבה את כל הטוב הזה.
אירית ואני זכינו בעוד חברה טובה… או כמאמרי הקבוע : חברה שליבה ונשמתה גדולים מכל משקל גופה. ואני מזכיר לכן ולכם כי חברות זה ערך עליון. ולפיכך אסכם את אמש כך : יואב ואחלה ציון עשר. אירית ציון עשר. מיטל ציון עשר. ואתם מכירים אותי…. לעולם ועד פי וליבי שווים. אני מעניק ציון עשר רק כשמגיע. לנצח שניפגש בשמחות ולא בבתי חולים. שיקומים. טיפולים ואברים רדומים. ולפיכך תודה ענקית לגילי ויואב. לאירית ומיטל. ולכן ולכם חברות וחברים שלי. זכרו תמיד : רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם. וכן… תנסו זאת… זה עובד באחריות. כפר סבא. כפר סבא. כפר סבא. שלכן ושלכם. יואב.