חבר המועצה פנחס כהנא ממליץ כי עובדי עיריית כפר סבא לא יגיעו ברכבם לעבודה “תופסים חניות אחרות”

מאת: אירית מרק

חבר מועצת העיר, פנחס כהנא, מסיעתה של הדר לביא העלה הצעה במועצת העיר תחת הכותרת “תמרוץ עובדי העירייה שלא להגיע לעבודה עם רכבים פרטיים”.

פנחס כהנא

פנחס כהנא: “משרדי העיריה ממוקמים ברובם במרכז העיר. העיריה היא מעסיק משמעותי, עם היקף עובדים גדול. כמה מעובדי העיריה מגיעים עם רכבים לעבודה? מה עושה העיריה כדי לתמרץ הליכה ברגל, שימוש באופנים או בתחבורה ציבורית כדי להגיע לעבודה שלא עם הרכב הפרטי?”.

כהנא: “צריך לעשות איזה
שהיא פעולה. מדובר במאות עובדים שהעירייה
צריכה גם ל היות זאת שמובילה מהלכים כאלה. אז אני חושב גם כאן שכדאי לעשות פרויקט לדעת כמה מגיעים עם רכבים, לראות איזה כלים, יש דברים כאלה כבר גם בארץ אני חושב גם בעולם. איך מודדים אנשים, אפילו ברמה הלאומית רוצים לשנות את הדברים האלה. איך מודדים את האנשים אלה שגרים בכפר ס בא , אלה שלא משתמשים כל הזמן ברכב לצורכי עבודה. איך מודדים אותם, להגיע לעבודה, שהמשרדים כמו שכולם יודעים הם
במקום מרכזי, שהם תופסים חניות אחרות.

“איך מודדים את העובדים להשאיר את הרכבים ולבוא עם תחבורה ציבורית. אם העירייה תוכל להגיד השנה היו ככה, בשנה הבאה ככ ה. והנה הצלחנו בפעילויות הדרכה ודברים אולי כלכליים לסדר את זה, אז אנחנו משפרים את המצב. התשובה אומרת
שכרגע זה לא פרויקט וחבל”.

מנכ”ל העירייה:” אין לנו את הנתונים לגבי כמות העובדים שמגיעים לעבודה עם רכבים. יחד עם זאת, אנו בהחלט יודעים שחלק
ניכר מהעובדים מתגורר בקרבת מש רד י העירייה ולכן מגיע רגלית. העירייה רואה חשיבות רבה לנושא ותבחן דרכים להעלאת המודעות בקרב העובדים להגעה לעבודה ברגל או בתחבורה ציבורית”.